حجت الاسلام رئیسی در جامعه الحسین(ع) مشهد:

مهندسی مشارکت امری ناپسندیده است/ از شورای نگهبان و قوه قضاییه می‌خواهم نگذارند حق الناس پایمال شود/ نیروهای انقلابی بر خلاف فتنه گران پایبند به قانون هستند

بنده به عنوان یک کاندیدا باید از آن دسته از مردم عزیزی که آمده بودند برای رای دادن اما فقط به جرم اینکه می‌خواهند به رقیب کاندیدای دولت رای دهند باید ساعت‌ها پشت در صندوق‌ها معطل بمانند و رایشان را نتوانند بدهند عذر بخواهم.

مهندسی مشارکت امری ناپسندیده است/ از شورای نگهبان و قوه قضاییه می‌خواهم نگذارند حق الناس پایمال شود/ نیروهای انقلابی بر خلاف فتنه گران پایبند به قانون هستند

به گزارش ۸دی به نقل از جهان نیوز، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی امشب در جمع حامیان خود در جامعه الحسین(ع) مشهد مقدس اظهار داشت: خداوند را شاکریم که عمری را به ما عنایات فرمود تا بار دیگر رمضان را تجربه کنیم. ماه رمضان ماه توجه به خدا، محاسبه اعمال و ظرفیت سازی برای نفس و جان است. این ماه هنگامه تمرین دگر خواهی در پرتوی خداخواهی است.

وی افزود: مردم سالاری دینی از ویژگی های نظام اسلامی و قانون اساسی کشور ماست؛ در کشور ما تمام ارکان جمهوری اسلامی بر اساس رای مردم انتخاب می‌شود. در ادامه محورهای صحبت حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی را بخوانید:

در این انتخابات حدود ۴۰ میلیون نفر از مردم کشورما شرکت کردند. برنده واقعی این انتخابات مردم حاضر در صحنه بودند.
مردم مثل همیشه کم نگذاشتند اما مسئولیت کم لطفی کردند و مردمی که آماده بودند به رقیب کاندیدای دولت رای دهند باید ساعت‌ها پشت در صندوق های رای منتظر بمانند و این نه تنها در یک نقطه بلکه در سراسر کشور انتفاق افتاد.
از مردمی که ساعات بسیاری در پشت صندوق‌های رای منتظر ماندند باید همان از آنها عذر خواهی کنند.
تشکر دارم از ۱۶ میلیون مردم عزیز کشور که به بنده اعتماد کردند و رای دادند, من این رای ها را از خود نمی دانم این‌ها رای به خواسته‌هایی است که امام(ه)،رهبری معظم انقلاب و شهدا و ایثار گران دارند بود.
بنده تاکنون از حق تولیت آستان قدس رضوی استفاده نکرده‌ام و تا آخر عمر نیز استفاده نخواهم کرد.
اداره ستادهای ما مردمی بود، برخی مغازه و منزل‌شان را ستاد کردند وبعضی از کمک هایی که در برخی استان ها شد یاد آور روزهای ابتدای انقلاب و جنگ تحمیلی بود.
ناسزا گفتن به سید ابراهیم رئیسی فضای انقلابی و جهادی را در کشور کم رنگ نخواهد کرد.
دعاها و نیایش‌های شما به درگاه خدا اثر کرده است. مادر چهار شهیدی که با اشک چشم می‌گوید من امروز تمام دغدغه ام این است که ارزش‌های انقلاب اسلامی زمین نماند. مطمئن باشید دعا‌ها و نیایش‌های شما به درگاه خداوند محقق خواهد شد.
امید است همچنان که تاکنون در این جایگاه بودم همچنان وکیل و مدافعان محرومان و مستضعفان در جامعه باشم.
آنانی که بر طبل دو قطبی کردن جامعه می‌کوبند، این روش فرسوده و کهنه انگلیسی هاست. این دو قطبی کردن جامعه مانند شیعه و سنی است.
سوال مردم این است شما در این ۴ سال چه کرده‌اید و با تهمت‌زدن‌ها فرافه فکنی می‌کنید.سوال مردم این است که خانواده‌های فقیر و مستمندی که نان شب ندارند باید با این رکود چه کنند؟
دولتی که نمی‌تواند به قانون عمل کند نباید وارد عرصه انتخابات شود.
دولت در سیاست خارجی باید این سیاست ملتمسانه خود را کنار بگذارد.این که شما به دشمن پیام دهید که خزانه کشور خالی است، اشتباه است. این که القا شود همه چیز مردم وابسته به برجام است حتی آب‌خوردن مردم وابسته به برجام است اشتباه است.
زانو زدن در برابر یک مقام عربی وقتی هزاران مسلمان در منا به شهادت رسیده‌اند، سیاست ملتمسانه است.
دشمنان این پیام ها را از داخل دریافت می‌کنند و یکی از عوامل تشدید تحریم ها پیام هایی است که مسئولان از داخل برای غربی‌ها ارسال می‌کنند.
تقویت بنیه دفاعی کشور برای جلوگیری از جنگ است، چرا بنیه دفاعی کشور و بچه های مدافع حرم و خانواده شهدا را تضعیف می‌کنید؟
کدام رئیس جمهوری است که بنیه دفاعی کشورش را تضعیف کند؟ شما باید به مجاهدان و خانواده شهدا افتخار کنید چرا آنها را تضعیف می‌کنید؟ اگر این‌ها نبودند امروز باید در تهران مقابل داعش می‌جنگیدیم.
آنچه اتفاق افتاد؛ اتفاقات خوبی نبود، مردم ما عاقل و با بصیرت هستند؛ ما مرزبندی‌ها را بین روستائیان و شهرنشین‌ها قبول نداریم.
اتفاقات این دوره اتفاقات بی سابقه‌ای بود؛ قریب به ۵ فعالیت های دولت تبلیغاتی بود با تراکم افتتاح‌ها و استفاده از آنتن تلویزیون تمام امکانات کشور و وزارت خانه‌ها و استانداری‌ها و بهداری‌ها و… ستاد انتخاباتی کاندیدای دولت شد.
این در حالی است که بنده ۲۰ فروردین از مشهد و آستان رفتم و درهیچ یک از برنامه های آستان شرکت نکردم.
ده‌ها روزنامه زنجیره‌ای از جمله روزنامه دولتی ایران برای دولت کار و مدام به رقیب تهمت زدند در حالی که روزنامه قدس آستان ازهر گونه فعالیت انتخاباتی بر حذر شد.
معاون اولی که با کلام خود می‌گوید من برای دفاع از دولت می‌آیم و این را ما به هیج عنوان در قانون نداریم. این پول پخش کردن ها، واریز یارانه حتی برای افرادی که یارانه آنها قطع شده بود، واریز بدهی چندین ساله کشاورزان در شب انتخابات، سوء استفاده‌های کاندیدای خاصی از امکانات دولتی بود.
گفتمانی که ما آغاز کردیم با محوریت توجه به فقرا، محرومین و دوری از زندگی تجملاتی، خوشحال می‌شویم این جریان در دولت مورد توجه قرار گرفته همچنان ادامه داشته باشد و منحصر به دوران انتخابات نباشد.
مهندسی کردن مشارکت مردم امری ناپسندیده است، نرساندن تعرفه به مراکزی که احتمال رای آوردن حریف دولت وجود دارد کاری بسیار ناپسند است.
نیروهای انقلابی بر خلاف فتنه گران پایبند به قانون هستند.
به اذن امام هشتم حرکت جهادی در راستای خدمت رسانی به مردم را با کمک مردم ان‌شالله دنبال خواهیم کرد و فساد ستیری، اجرای عدالت اجتماعی، عمل به ارزش های انقلابی سر لوحه کار ما خواهد بود و تا رسیدگی به نتیجه به صورت خستگی ناپذیر ادامه خواهیم داد.
بنده از همان ابتدا تاکید کردم باید پایبند به قانون باشیم.من از شورای نگهبان و قوه قضاییه می‌خواهم نگذاریم حق الناس پایمال شود. اگر به این مهندسی آراء مردم رسیدگی نشود به اعتماد مردم خدشه وارد می‌شود.
لحظه‌ای از پیگیری مطالبات مردم خسته نمی‌شویم و با تهمت‌ها عرصه دفاع از مردم و ارزش‌های انقلاب را خالی نخواهیم کرد.
به آقای رئیس جمهور می‌گویم خط امام شاخص‌هایی دارد که پایبندی به ولایت فقیه، دشمن شناسی و دشمن ستیزی، توجه به مردم، باور داشتن جوانان، داشتن ادبیات انقلابی وداشتن دغدغه رفع مشکلات مردم از شاخص‌های خط امام و انقلاب است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه