سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس:

مجلس با حذف یارانه برق و گاز مخالفت خواهد کرد/ رئیس سازمان خصوصی‌سازی از حذف یارانه حرف نزند

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در حال حاضر هزینه‌ها برای زندگی مردم سخت شده و حذف یارانه، وضعیت را بدتر خواهد کرد.

مجلس با حذف یارانه برق و گاز مخالفت خواهد کرد/ رئیس سازمان خصوصی‌سازی از حذف یارانه حرف نزند

به گزارش ۸دی به نقل از خزر، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس بابیان اینکه مجلس با حذف یارانه برق و گاز مخالفت خواهد کرد، گفت: رئیس سازمان خصوصی‌سازی از حذف  یارانه برق و گاز حرف نزند چراکه مسئولیتی در این زمینه ندارد. 

سید کاظم دلخوش نماینده صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات رئیس سازمان خصوصی‌سازی  کشور مبنی بر حذف یارانه برق و گاز و ضرورت پرداخت قیمت تمام‌شدهٔ برق و گاز از سوی عده‌ای از مردم گفت: در شرایط فعلی که مردم تحت‌فشار اقتصادی هستند، حذف یارانه برق و گاز به صلاح مملکت و مردم نیست.

 وی در پاسخ به این سؤال که آیا چنین خبری صحت دارد یا خیر گفت: ما تابه‌حال در کمیسیون اقتصادی مجلس و در بین نمایندگان چنین موضوعی را نداشتیم و حذف یارانه برق و گاز صحت ندارد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که در صورت وقوع چنین چیزی، تکلیف اقشار ضعیف جامعه چه می‌شود؟ گفت: در حال حاضر هزینه‌ها برای زندگی مردم سخت شده است و حذف یارانه، وضعیت را بدتر خواهد کرد.

 دلخوش گفت: اگر بخواهند یارانه‌ها را حذف کنند، هزینه‌های مردم افزایش پیدا می‌کند و آن‌وقت فقر بیشتری را شاهد خواهیم بود.

دلخوش تأکید کرد: بیان این حرف‌ها از سوی رئیس سازمان خصوصی‌سازی کشور وجاهتی ندارد. چراکه وی اصلاً مسئولیت و سمتی در این زمینه ندارد و نمی‌تواند چنین حرفی بزند.

وی افزود: در صورت چنین اقدامی، اقشار آسیب‌پذیر بیشتر آسیب می‌بینند و این به صلاح جامعه نیست. 

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس بابیان اینکه قطعاً مجلس شورای اسلامی با حذف یارانه برق و گاز مخالفت خواهد کرد، گفت: ما این موضوع را در مجلس پیگیری خواهیم کرد و اجازه چنین کاری را نخواهیم داد.

دلخوش خطاب به رئیس سازمان خصوصی‌سازی کشور گفت: از حذف یارانه برق و گاز حرف نزنید چراکه مسئولیتی در این زمینه ندارید.

 پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی‌سازی کشور در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو، گفت: واقعیت این است که قرار نیست ما تا ابد برای مصرف‌کنندگان برق یا گاز یارانه‌ای بپردازیم و می‌بایست عده‌ای از مردم قیمت تمام‌شدهٔ برق و گاز را پرداخت نمایند. درزمینهٔ هایی که دولت از صنعتی خاص حمایت نقدی می‌کند لازم است در جهت تداوم خصوصی‌سازی با ارائه فرمولی جدید به‌جای یارانه به‌مرور آن را حذف کند یا روشی دیگر را جایگزین آن کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه