وزیر اسبق نفت در تالش:

برخی که ۲۰ سال دولت دستشان بوده، چه راهبردهایی را توسعه دادند؟

وزیر اسبق نفت گفت: برخی که ۲۰ سال دولت در اختیارشان بوده، چه راهبردهایی را توسعه دادند که مشکلات بسیاری برای ما به وجود اورده است؟ چرا فاصله طبقاتی به وجود آمده است؟

برخی که ۲۰ سال دولت دستشان بوده، چه راهبردهایی را توسعه دادند؟

به گزارش ۸دی به نقل از مریان خبر، مسعود میرکاظمی وزیر اسبق نفت عصر دیروز در همایش حامیان سیدابراهیم رییسی در با اشاره شهدای راحلی مقدم ، حجتی و حجت الاسلام سید یونس عرفانی و شرفی اینها را افتخار تالش خواند.

میر کاظمی با اشاره به حضور اعضای ستاد قالیباف شهرستان تالش  در مراسم اقدام انقلابی دکتر قالیباف را ستود.

وی در ادامه با اشاره به ادعای برخی که می گویند اشغال سفارت عربستان باعث کاهش گردشگری و بیکاری مردم شده است اظهار کرد: اگر دو ساعت اغتشاش باعث بیکاری و کاهش گردشگر شده، پس از آن ۸ ماه قشون کشی و آتش زدن اموال مردم می توانستیم انتظار جذب سرمایه گذار را می داشتیم؟

وی افزود: در حالی می گویند ۲ ساعت اغتشاش جلوی سفارت عربستان باعث کاهش گردشگر شده که رییس سازمان میراث فرهنگی همین دولت اعلام کرد، تعداد گردشگران به ۱۹ میلیون رسیده است. ما بالاخره کدام حرف را باور کنیم؟

میرکاظمی با اشاره به افزایش هزینه های جاری کشور گفت: در کشوری که گرفتار تحریم و رکود است، چرا باید این گونه هزینه های جاری افزایش یابد؟ آقایان می گویند قدرت خرید مردم را بالا برده ایم اما چرا هزینه های دولت دو برابر شده است؟ متاسفانه صدا و سیما یک طرفه در اختیار این ها قرار گرفته است. دولت با فشارهای بودجه ای و روانی دارد خر خودش را می راند.

وی در ادامه با بیان اینکه دولت با فروش نفت و مالیات نتوانسته هزینه های جاری را پوشش بدهد گفت: دولت برای پوشش هزینه های جاری، در صندوق توسعه ملی و ذخائر بانک مرکزی دست اندازی کرد. دولت بارها گفته که ما از رکود بیرون امده ایم. چند بار بیرون آمدیم؟ بالاخره بیرون امدیم یا خیر؟ یکی از مسائل موجود در رکود، انتظار بی مورد از سراب برجام بود.

وزیر نفت دولت نهم و دهم با بیان اینکه دولت فعالان اقتصادی را معطل گذاشت تصریح کرد: این فعالان تا چشم باز کردند، دیدند هیچ اتفاقی نیفتاده است. امروز باز هم دارند سیگنال می دهند که نوزادی اورده ایم و می خواهیم بزرگش کنیم. تا کجا باید منتظر باشیم؟

میرکاظمی با بیان اینکه میزان معوقات و بدهی های خارجی در دولت فعلی افزایش پیدا کرده است گفت: آقایان دولتی چه نکته مثبتی داشته اند که نمی خواهند با شاخص بیان شود؟ مقام معظم رهبری فرمودند که اگر می خواهید نقد کنید با شاخص باشد؛ کدام حرف این ها با شاخص بوده؟ در عوض تک تک حرف های ما با شاخص بوده است.

وی با بیان اینکه اظهارات مسئولین با واقعیات مطرح شده از سوی نخبگان اقتصادی و دستگاه های نظارتی متفاوت بوده است گفت: این آقای کاندیدای پوششی در تلویزیون با بغض می گوید، نگرانم از اینکه این خط بازگردد. ۲۰ سال کشور در دست شما بود؛ شما اصلا تحمل دارید که کشور را به گروه دیگری بسپارید؟ به جز دولت های نهم و دهم، در بقیه دولت ها وزیر بوده اید؛ مگر قحط الرجال است.

وی با بیان اینکه دولت جلوی آزادی بیان را گرفته است گفت: نمایندگان مجلس برای نخستین بار به دادگاه برده شدند. این دولت جلوی بسیاری از دستگاه های نظارتی را برای دادن آمار گرفته است. دولت فقط به دستگاه های خودش یارانه می دهد و به منتقدین یارانه نمی دهد. این ها به اسم اعتدال مانند کمباین کسی را باقی نگذاشته اند.

میرکاظمی افزود: این ها فکر می کنند که نیروهای انقلابی نشسته اند خانه و برنامه ای ندارند. آقای رییسی برای رکود و بیکاری برنامه دارد. آقای رییسی می داند که چطور باید با جوانان امید داد.

وی با بیان اینکه کشور ما منابع و ثروت های غنی دارد گفت: ما علاوه بر نفت و گاز، به آب های ازاد و منابع روی، طلا و نقره دسترسی داریم. ما در بخش های کشاورزی جز کشورهای اول تا چهارم جهان هستیم. ایران از مزایای خوبی برخوردار است؛ با این حال چرا باید شاهد مشکلات معیشتی در میان جوانان و خانوادهای ایرانی باشیم که همه را ازرده کرده است.

میرکاظمی ادامه داد: بزرگترین سرمایه این کشور جوانان و اساتید آن ها است. چرا علی رغم ۱۱ درصد رشد علمی، اثر آن در رفاه مردم کمتر دیده شده است.

وزیر نفت دولت نهم و دهم اصافه کرد: آن هایی که دم از بی عدالتی می زنند باید بدانند که یارانه در انرژی توزیع می شود؛ توزیع یارانه کاملا ناعادلانه است. بخش قابل توجهی از یارانه پنهان است. این یارانه پنهان را چه کسی استفاده می کند؟ انهایی که شرکت و کارخانه دارند، سال های سال است که بیشتر استفاده می کنند و فقط ۴٠ درصد یارانه ها را خانوارها استفاده می کنند.

وی گفت: برخی که ۲۰ سال دولت در اختیارشان بوده، چه راهبردهایی را توسعه دادند که مشکلات بسیاری برای ما به وجود اورده است؟ چرا فاصله طبقاتی به وجود آمده است؟ ضریب جینی بعد از هدفمند کردن یارانه ها، کم شد اما از سال ۹۲ به بعد، افزایش یافت.

میرکاظمی با بیان اینکه دولت یازدهم طی گزارشی اعلام کرده که حدود ۶۰ درصد بنگاه های تعطیل شده کمتر از ۶ سال عمر داشته اند گفت: چرا باید واحدی با کمتر از ۶ سال عمر، تعطیل شود؟ چرا بهره وری کل ما یا ثابت بوده یا کاهش داشته است؟ این ها سوال های اساسی است. باید از راهبردهای توسعه ای شروع کنیم و ببینیم مشکل از کجا شروع شده است.

وزیر نفت دولت نهم و دهم با اشاره به برخی بازارهای ایجاد شده در دولت قبلی گفت: بازارهای خوبی در دولت گذشته در امریکای لاتین و آفریقا به وجود آمد که در این دولت با ذوق زدگی برای ایجاد ارتباط با ۵ کشور، از دست رفت.

محمودشکری نماینده تالش ، مجتبی عرفانی نماینده ادوار تالش در مجلس ، حجت الاسلام مهدی نژاد امام جمعه پره سر از میهمان های ویژه این مراسم بودند.

میر کاظمی (11)

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه