امام جمعه رشت:

هیأت نظارت در تأیید صلاحیت داوطلبان شوراها تجدید نظر کند / در هر دقیقه یک کودک یمنی از گرسنگی می میرد

نماینده ی ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه افراد ناصالح حق ندارند دارای مسئولیت شوند تصریح کرد: من از شورای نگهبان و هیئت نظارت در خواست تجدید نظر می کنم.

هیأت نظارت در تأیید صلاحیت داوطلبان شوراها تجدید نظر کند / در هر دقیقه یک کودک یمنی از گرسنگی می میرد

به گزارش هشت دی، آیت الله قربانی نماینده ی ولی فقیه در استان گیلان در خطبه های نماز جمعه ی این هفته‌ی رشت با بیان اهمیت ماه شعبان و اشاره به فرازهایی از مناجات امیرالمومنین (ع) اظهار داشت: برای اینکه دلهایتان نورانی و ارتباطتان با پروردگار نزدیک تر گرد ، قرائت این مناجات ارزشمند را با ترجمه توصیه می کنم.

خطیب جمعه ی رشت با اشاره به مناسبتهای هفته ی پیش رو به میلاد امام حسین(ع) و روز پاسدار اشاره کرد و گفت: اگر امام حسین(ع) نبود یا  دین باقی نمی ماند یا قرائت های نادرست دینی همچون گروه داعش ترویج می یافت.

امام جمعه ی رشت با بیان اینکه پاسداران نیز ادامه دهنده ی راه امام حسین(ع) هستند تاکید کرد: اگر سپاه در انقلاب به وجود نمی آمد قطعا از انقلاب خبری نبود.

وی در تبیین این مطلب گفت: این پاسدارانند که در همه ی صحنه ها پیشگامند. پاسداران در دفاع حرم اهل بیت(علیهما السلام ) و  خدمت رسانی در بحرانهایی چون برف و سیل و گرفتاری های گوناگون و همچنین در فاع از انقلاب و رونق مسکن محرومین وسرسبزی بیابانهای اهواز جهت رفع آلودکی پیشتازند.

خطیب جمعه رشت پاسداران را عباسهای حضرت زینب (س ) خواند و در ادامه با اشاره به روز کارگر و گرامیداشت تلاش و فعالیت آنان تاکید کرد: خداوند علاوه بر صدای قلم نویسنده از صدای کلنگ کارگر نیز خوشنود می شود.

قربانی با اشاره به عرفان های نادرست در دنیا توضیح داد: در عمق دل همه ی انسانها نور خداشناسی و عرفان وجود دارد. اما برای برخی افراد ، دلایل آنها را به حقیقت روشن رهنمون نکرده است اینجاست که آنها  به جایی می رسند که مار وسوسک و گاو را ستایش می کنند لذا باید گفت: یک نوری در دل هست اما مصداقش را نمی دانند.

وی در تببین این مطلب به قاریان عرفان حقیقی چون حضرت آیت الله بهجت و حضرت امان خمینی(ره) اشاره کرد.

نماینده ی ولی فقیه در استان گیلان  با اشاره به سالروز شهادت استاد شهید مطهری، تفکر این استاد حوزه و دانشگاه را معیار اندیشه ی صحیح اسلامی دانست.

وی در تایید این موضوع به کلام امام خمینی(ره) که فرموده بودند”مطهری هرچه نوشته  صحیح است” اشاره کرد و اظهار داشت: تفکر صحیح  انقلابی را مطهری به نسل ما القاء کرد.

خطیب جمعه ی رشت ضمن بیان جایگاه معلم در هفته‌ای که به نام آنهاست تصریح کرد: جایگاه معلم یعنی روشنگری نسلها، لذا امروز آموزش و پرورش با تعلیمات درست به دانش آموزان توسط معلمان جایگاه ویژه ای دارد.

قربانی با توجه به روز بزرگداشت مطبوعات در هفته‌ی پیش رو افزود: مطبوعات گاهی کاه رو کوه و کوه را کاه می سازند لذا به اصحاب قلم توصیه کرد: قلم را وسیله ای برای کسب درآمد نپندارید بلکه  قلم را وسیله ی تبیین حقایق بشمارید تا ارزش حقیقیش را بارز کند .

نماینده ی ولی فقیه در استان گیلان  با اشاره به اینکه ۱۹ میلیون نفر از مردم یمن در اثر گرسنگی روزگار سختی را می گذرانند، از تلف شدن یک بچه در هر دقیقه در این کشور ابراز تاسف کرد .

قربانی با بیان اینکه این موضوع  صدای سازمان ملل را بلند کرده است گفت:  این سازمان، آمریکا و عربستان را موظف به پرداخت هزینه برای کمک به یمنی ها کرده است. چگونه است که عربستانی که  خود باعث کشتن مردم یمن و وضعیت فجیع آنان شده و یا راه آذوقه رسانی از کشورهای دیگر را سد کرده است می خواهد با پرداخت بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار به آنها کمک کند؟ این موضوع قابل تامل است.

خطیب جمعه ی رشت با اشاره به انتخابات پیش رو تاکید کرد: در انتخاب افراد بایستی قومیت، هم زبانی و هم گروهی بودن را کنار زده و به کسی که شایسته تر میتواند مملکت را اداره کند رای دهیم.

قربانی با بیان اینکه در شوراها گزارش شده است که عکسهای لوس و زننده و بی حساب در تبلیغات استفاده می شود گفت: چرا هیئت نظارت و اجرایی اینها را قبول می کند.

نماینده ی ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه افراد ناصالح حق ندارند دارای مسئولیت شوند تصریح کرد: من از شورای نگهبان و هیئت نظارت در خواست تجدید نظر می کنم.

وی در تبیین این مطلب گفت: با عدم بررسی، خانواده ی شهدا و ایثارگران را ناراحت نکنیم، البته خود بنده نیز از این موضوع ناراحت هستم. .

قربانی با بیان اینکه اگر کاندیدایی از شورای نگهبان عبور کرد دیگر به نکات منفی آن توجه نکنیم افزود: برای جلوگیری از بداخلاقی های انتخاباتی بهتر است به نکات مثبت کاندیداها توجه شود.

نماینده ی ولی فقیه در استان گیلان در پایان تاکید کرد: در روز انتخابات به عنوان وظیفه ی شرعی و دینی مانند نماز و روزه پای صندوقها حاضر خواهیم شد

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
نظارت بر انتخابات شوراها به عهده نمایندگانی از مجلس و افراد دیگری است که متاسفانه گفته می شود به اعلام نظرهای مکتوب و پاسخ استعلام مراجع چهار گانه هم بی توجه اند و تعدادی از کسانی که مردم آنان را به عنوان صحنه گردان و عوامل فتنه88 می شناسند و یا در مراجع قانونی سابقه سوء داشته اند برای شرکت در انتخابات تایید کرده اند ! شورای نگهبان در مورد انتخابات شوراها مسئولیت ندارد
در حاشیه