مسول مرکزهنرهای رقومی بسیج گیلان درگفتگوبا8دی:

از مجموعه های جوان و نوپا در حوزه های انیمیشن، بازی سازی و هنرهای دیجیتال حمایت می کنیم

حامد بهاری گفت: مرکز رقومی بسیج یک مجموعه ی دیجیتال است که با هدف حمایت از مجموعه های جوان و نوپای کشور در حوزه های انیمیشن و بازی سازی و هنرهای دیجیتال، تاسیس شده است.

از مجموعه های جوان و نوپا در حوزه های انیمیشن، بازی سازی و هنرهای دیجیتال حمایت می کنیم

چندی پیش مرکزهنرهای رقومی بسیج استان گیلان افتتاح شد. این مرکز با هدف برنامه‌ریزی و حمایت از فعالیت‌های مرتبط در تمامی زمینه‌های فرهنگی، هنری و فنی صنعت بازی‌های ویدئویی، پویانمایی و نرم افزارهای چندرسانه ای فعالیت می کند.

در همین راستا حامد بهاری از فعالان فرهنگی و رسانه ای استان و مسول دفتر مرکزهنرهای رقومی بسیج گیلان در گفتگو با خبرنگار فرهنگی ۸دی اظهار داشت: بصورت غیر رسمی فعالیت این مرکز حدود چهار ماه است که در استان شروع شده، اما روز یکشنبه هفته ی جاری بصورت رسمی طی برگزاری اولین جشنواره محصولات مراکز رقومی کشور در تهران و با حکم سردار غیب پرور مرکز هنرهای رقومی بسیج استان گیلان رسما افتتاح شد.

مسول دفتر مرکزهنرهای رقومی بسیج گیلان در ادامه با اشاره مشکلات پیشروی هنرمندان جوان، تصریح کرد: مرکز رقومی بسیج یک مجموعه ی دیجیتال است که با هدف حمایت از مجموعه های جوان و نوپای کشور در حوزه های انیمیشن و بازی سازی و هنرهای دیجیتال، تاسیس شده است.

وی در ادامه گفت: یکی دیگر از هدفهای این مرکز تهیه ی تولیدات انبوه انقلابی و ملی در حوزه ی هنرهای دیجیتال مثل موشن گرافیک و انیمیشن و بازی است تا نیازهای داخل کشور در این حوزه ها را تامین کند و از طرفی هم از طریق دریافت سفارشات از بخش خصوصی بحث اشتغال و اقتصاد مجموعه های فعال در این مرکز هم تا حدودی تامین شود.

بهاری با اشاره به حوزه های فعالیت مرکز رقومی در استان گیلان ادامه داد: مرکز هنرهای رقومی گیلان در چهار حوزه ی انیمیشن(دو بعدی و سه بعدی)، بازی های رایانه ای و اندرویدی و طراحی اپلیکیشن ها، موشن گرافیک و موشن کمیک و طراحی دیجیتال(پوستر و کاریکاتور) فعالیت میکند.

وی در همچنین با اشاره  تولیدات مرکز رقومی گیلان گفت: در بعضی حوزه ها شروع به کار کردیم مثل انیمیشن دو بعدی و سه بعدی و موشن گرافیک. همچنین بعضی محصولات تولید شدند و بعضی در دست ساخت هستد. برای مثال هفته ی گذشته دو موشن گرافیک تولید این مرکز با موضوعات آسیب های شبکه های اجتماعی و اقتصاد مقاومتی از شبکه باران پخش شد.

مسول دفتر مرکزهنرهای رقومی بسیج گیلان در پایان با تاکید به حمایت همه جانبه این مجموعه از هنرمندتان جوان و انقلابی گفت: تمامی علاقمندان به حوزه دیجیتال در صورت تمایل به همکاری و بدون هیچگونه محدودیت خاص میتوانند به آیدی تلگرامی @mhdb_irguilan و کانال تلگرامی ما به آدرس @mhdb_guilan  و یا بصورت حضوری به معاونت فرهنگی سپاه استان گیلان واقع در پل عراق رشت مراجعه کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه