درخواست تجمع دانشجویان گیلانی گم شد!

دولتی که به اندازه وصول یک نامه هم امانت دار نیست / فرماندار رشت وصول نامه درخواست تجمع مقابل فرمانداری را تکذیب کرد

فرماندار رشت دریافت نامه درخواست مجوز برای تجمع عصر امروز دانشجویان و اساتید دانشگاههای گیلان را تکذیب کرد.

دولتی که به اندازه وصول یک نامه هم امانت دار نیست / فرماندار رشت وصول نامه درخواست تجمع مقابل فرمانداری را تکذیب کرد

به گزارش ۸دی، جمعی از دانشجویان و اساتید دانشگاههای گیلان ضمن امضای طوماری خطاب به فرماندار رشت و تحویل آن به این مجموعه درخواست تجمع اعتراض آمیز به وضعیت تأیید صلاحیت فله ای نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهرستان رشت داشتند.

اما عصر امروز سیروس شفقی فرماندار شت در گفتگو با خزر ضمن تکذیب وصول این نامه و طومار با بیان اینکه تاکنون هیچگونه درخواستی از سوی هیچ گروهی برای تجمع واصل نشده است، گفت: در صورت دریافت چنین درخواستی نیز هرآنچه که قانون برای چنین فرایندی تعریف کرده، ملاک عمل خواهد بود و با هرگونه موضوع غیرقانونی برخورد خواهد شد.

بهنام مجرد از فعالان دانشجویی و مسئول برگزاری تجمع عصر امروز در مقابل فرمانداری در گفتگو با ۸دی ضمن رد ادعای فرماندار رشت گفت: ما هیچگونه تجمع غیرقانونی ای در سطح شهر رشت برگزار نخواهیم کرد اما این انتظار را داریم که مسئولان دولت مدعی آزادی وصول یک نامه معمولی را تکذیب نکنند.

وی افزود: با توجه به عدم پاسخگویی فرمانداری رشت درباره درخواست مجوز برای تجمع عصر امروز بار دیگر درخواستی برای تجمع در روز چهارشنبه ارایه می کنیم و در صورت موافقت این تجمع برگزار خواهد شد.

مجرد با اشاره به تکذیبیه فرماندار شت گفت: دولتی که در وصول یک نامه نمی تواند امانتداری کند و وجود آن را تکذیب می کند چگونه می تواند تا ۴ سال دیگر از کیان این ممکلت امانت داری کند.

جمعی از دانشجویان و اساتید دانشگاه های گیلان و همچنین اعضای هیأت های مذهبی استان ضمن امضای طوماری خطاب به فرماندار رشت، نسبت به برخورد جانبدارانه هیأت نظارت بر انتخابات این شهرستان واکنش نشان دادند. متن این طومار به شرح زیر است:

بسمه تعالی

جناب آقای سیروس شفقی / فرماندار محترم شهرستان رشت

سلام علیکم

در طی چند روز گذشته و با پایان یافتن مهلت قانونی بررسی صلاحیت های نامزدهای انتخابات شورای اسلامی شهرستان رشت خبرهایی مبتنی بر برخورد جانبدارانه و عدم رعایت بی طرفی برخی از اعضای هیأت های نظارت بر انتخابات باعث شد تا در اعتراض به این نوع برخورد، دو تن از اعضای مومن و انقلابی و مومن هیأت نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهرستان رشت آقایان علی نژاد و خیرخواه، در اعتراض به این موضوع جلسه را ترک نموده و به شدت به این نوع برخورد دیگر اعضاء اعتراض نموده اند لذا جهت تنویر افکار عمومی و جلوگیری از نگرانی احاد جامعه پاسخ موارد زیر را خواستاریم:

۱- با توجه به ماده ۶۷ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوبه ۱/۳/۱۳۷۵ بند ق مبنی بر رعایت بی طرفی  و جانب داری از نامزد انتخابی توسط مجریان انتخابات و اعضای هیات های نظارت استان، شهرستان و بخش و ناظران شعب ثبت نام و اخذ رای، متاسفانه اصول بی طرفی در تایید صلاحیت ها رعایت نشده  و بر اساس تبصره این ماده وقوع این جرم موجب می گردد تا جریان انتخابات از مسیر قانونی خود خارج شود.

۲- با توجه به گستردگی جانب داری سیاسی در تایید صلاحیت ها توسط هیات نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهرستان رشت برای مردم محترم رشت شائبه‌ی مهندسی انتخابات توسط برخی جریان ها و عدم دخالت مجریان و ناظران این انتخابات را به همراه داشته است.

۳- اگر قرار است برخی از عناصری که بر اساس مستندات دارای سابقه فعالیت، وابستگی و صحنه گردانی در فتنه ۸۸ را داشته و برخی افراد که مشهور به فساد اخلاقی هستند تایید شوند و عده ای از افراد که بر اساس استعلامات از مراجع چهار گانه  سوء سابقه نداشته و فقط به دلیل خط بندی ها و جناح بندی های سیاسی رد صلاحیت شوند، باعث ایجاد شک و شبهه در سلامت انتخابات خواهد شد.

مع الوصف ما امضا کنندگان ذیل نامه درخواست مجوز برای تجمع مردمی را در روز دوشنبه ۴/۲/۹۵  ساعت ۱۷ بعد از ظهر در مقابل فرمانداری شهرستان رشت را خواستاریم .

جمعی از جوانان دانشجوی مومن و انقلابی خانواده های شهدا و اعضای هیات های مذهبی استان گیلان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
mina
متاسفم برای دولت همچین فرمانداری قرار داده
در حاشیه