قالیباف در دیدار ۱۵۰ نماینده مجلس:

هدف مشترک من و آقای رئیسی این است که این دولت تکرار نشود

بیش از ۱۵۰ نماینده مجلس صبح امروز با دکتر محمدباقر قالیباف دیدار و گفتگو کردند.

هدف مشترک من و آقای رئیسی این است که این دولت تکرار نشود

به گزارش ۸دی به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بیش از ۱۵۰ نماینده فعلی و ادوار مجلس در جلسه صبحگاهی با دکتر محمدباقر قالیباف شرکت کردند.

این نامزد انتخاباتی در ابتدا گزارش کوتاهی از برنامه های خود ارائه کرد و سپس نمایندگان به طرح سوالات خود پرداختند.

از نکات جالب جلسه حمایتهای مکرر نمایندگان  در خلال سوالات بود، تاجائیکه در هنگامی که او از پایان دادن به عمر دولت فعلی سخن گفت، با تکبیر از سخنان او استقبال کردند.

ایجاد پنج میلیون شغل به یک ضرورت تبدیل شده است

دکتر محمد باقر قالیباف در جلسه فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی  به ظرفیت های اقتصادی کشور اشاره نمود و خاطرنشان کرد: تجارت اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۶ میلادی هزار و ۷۰۰ میلیارد دلار بود و سود تجارت اتحادیه اروپا رقمی در حدود ۱۷۰ میلیارد دلار است این در حالی است که اگر ما در کشور خود تنها در حوزه انرژی بتوانیم درست مصرف کنیم، می توان ۱۶۷ میلیارد دلار از این بخش برای کشور درآمد و ظرفیت ایجاد کرد.

وی افزود: امروز شاهد هستیم که قرارگاه خاتم الانبیا در پروژه های بزرگ، فنی و بسیار پیچیده به بهترین شکل ممکن عمل می کند، بنده ۳۰ سال قبل در آغاز راه اندازی قرارگاه خاتم الانبیا به منظور ریل گذاری بری حرکت قرارگاه خاتم الانبیا (ص) در این ابعاد حضور داشتم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه مجموعه بودجه نقد و غیر نقد شهرداری تهران حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان است، افزود: این در حالی است که سرجمع هزینه های جاری شامل حقوق، بودجه جاری و همچنین هزینه نگهداشت شهر تنها ۳۱ درصد بودجه را تشکیل می دهد و ۶۹ درصد بودجه به توسعه زیرساخت ها اختصاص یافته است.

قالیباف ادامه داد: در مقابل شاهد هستیم که بودجه دولت از سال ۹۲ تا سال ۹۵ چندین برابر شده و بودجه ۱۰۴ هزار میلیارد تومانی دولت به ۲۸۲ هزار میلیارد تومان تا آخر سال ۹۵ افزایش پیدا کرده است اما ببینید که سهم بودجه جاری دولت چقدر است؟ مگر در این شرایط امکان رشد در کشور وجود دارد؟

شهردار تهران معتقدست با اجرای درست مصوبات می توان این روند را در بودجه سال ۹۶ اصلاح کرد. او افزود: البته کاهش بودجه جاری کار بسیار سختی است اما این کار شدنی است همچنانکه در دوره مدیریت من در سازمان های مختلف، این کار صورت گرفته است.

شهردار تهران با اشاره به اینکه پیک رشد جمعیت ما در سال ۱۳۶۴ است که در آن سال حدود یک میلیون و ۸۵۰ هزار نفر متولد شدند و از سال ۶۵ این نرخ رشد جمعیت با یک شیب ملایم رو به کاهش است خاطرنشان کرد: از این رو ما تا سال ۱۴۰۳، سالانه حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تقاضا برای شغل جدید پیش رو داریم و اگر پنج میلیون شغل دیگر ایجاد کنیم، تازه توانسته ایم همین وضعیت فعلی را حفظ کنیم؛ در این شرایط ببینید که اگر نتوانیم پنج میلیون شغل ایجاد کنیم چه بحرانی پیش روی ما خواهد بود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت:  در حال حاضر ایجاد پنج میلیون شغل به یک ضرورت برای ما تبدیل شده است؛ ما شاهد هستیم هر زمانی که شورای عالی کار تشکیل شده است، هر تصمیمی گرفته اند در نهایت منابع در جای دیگری رفته است. یکی از اشکالات جدی دولت آن است که وقتی بخشنامه ای صورت می گیرد، در پائین شاهد هستیم اتفاق دیگری می افتد.

وی افزود: در سامانه ملی کارانه ما می توانیم شغل را برای افراد ایجاد می کنیم که من با اطمینان می گویم این کار امکان پذیر است و منابع آن را نیز پیش بینی کرده ایم چرا که اگر به درستی قانون را اجرا کنیم منابع آن در همین بودجه هم وجود دارد البته در بخش هایی نیازمند قوانین جدیدی هستیم اما پیش از آن ما باید کار را با همین قوانین مصوب بر زمین مانده آغاز کنیم.

قالیباف در زمینه مذاهب و قومیت ها نیز توضیحاتی ارائه کرد و گفت: در بحث مذاهب و قومیت ها باید اصل ۱۵ و ۱۹ قانون اساسی مبنای کار ما باشد چرا که در اجرای این دو بند قانون اساسی مقداری خوب عمل نکرده ایم. با شرایط فعلی خاورمیانه اگر نتوانیم با اهل سنت داخل کشور رابطه برادرانه، با محبت و همدلی ایجاد کنیم چطور در سطح کشورهای منطقه می توانیم این رابطه را داشته باشیم؟ البته آن هایی که نگاه تفرقه آمیز دارند با اهل سنت متفاوت هستند.

وی ادامه داد:  دولتِ مردم هرگز به دنبال این نیست که یک بار اضافی به دوش دولت اضافه کند، مردم نیز باید خودشان با صرفه جویی سهیم باشند و بدانند که با صرفه جویی در مصرف انرژی پیش از هر چیزی خود آن ها منفعت می برند چرا که از این بخش می توان ۱۷۰ میلیارد دلار صرفه جویی کرد. در حالی با شش متر مکعب گاز یک کیلووات – ساعت برق تولید می کنیم که می توانیم این میزان برق را با ۳ متر مکعب گاز تولید کنیم؛ حرکت به سمت صرفه جویی روش هایی که آن ها را بیان خواهم کرد.

شهردار تهران تاکید کرد: در مقطع انتخابات همه ما یک هدف مشترک داریم و آن است که همه ما مصمم هستیم که این دولت تکرار نشود، چرا که ادامه این دولت به معنای آن است که آرمان های انقلاب و مسایل اقتصادی کشور در خطر است؛ این هدف مشترک من و آقای رئیسی است.
کار ۱۳۵ ساله ای که قالیباف تنها در طول سه سال انجامش داد!
دکتر محمد باقر قالیباف در جریان حضورش در جمع فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی به ذکر خاطراتی از زمان حضورش در نیروی انتظامی پرداخت. او گفت: در زمان حضور من در نیروی انتظامی سهم بودجه ناجا در دوره بندی از بودجه عمومی کشور ۳.۲ درصد بود، وقتی که می خواستم از ناجا خداحافظی کنم سهم ما به ۳.۱ کاهش پیدا کرده بود اما شاهد بودید که چه تحولات عظیمی در نیروی انتظامی رخ داد.

او ادامه داد: ما پیکان هایی که باید آن ها را هل می دادیم را به بهترین خودروها تبدیل کردیم. همچنین در آن زمان محاسبه کرده بودیم که با بودجه عمرانی در اختیار خود برای احداث پاسگاه ها به ۱۳۵ سال زمان نیاز داریم، اما شاهد بودید که تنها در مدت زمان سه سال، ۲۸۰۰ پاسگاه در آن دوره ساخته شده و نیروهای ناجا نیز جوان شدند و آموزش دیدند.

قالیباف افزود: در نیروی انتظامی گفتیم می خواهیم امنیت را مردمی کنیم؛ آن زمان وقتی مردم دزد را می گرفتند و به کلانتری می بردند، کلانتری دزد را تحویل نمی گرفت بلکه می گفت اول برو کاغذ بخر و این کارها را انجام بده اما تنها ۱۴ ماه بعد از آن شاهد بودید که مردم در خانه خودشان نشستند و با پلیس ۱۱۰ تماس گرفتند.

فرمانده اسبق نیروی انتظامی گفت: زمانی که من می گفتم می خواهم پلیس را به خانه مردم ببرم، در مجلس ششم به من می گفتند آقای قالیباف هر حرفی بزن اما این یک حرف را نزن چون امکان پذیر نیست ولی من در ۱۳ رجب پلیس ۱۱۰ را افتتاح کردم.

قالیباف خاطرنشان کرد: در دولت آقای خاتمی و زمانی که آقای عارف معاون اول بودند، تلاش کردیم تا پلیس + ۱۰ را تشکیل دهیم و کار صدور گذرنامه که مهم ترین سند اعتباری امنیتی بود را به مردم واگذار کنیم. حتما به خاطر دارید که در آن زمان چه صف هایی تشکیل می شد و چه هزینه های هنگفتی برای صدور گذرنامه بر دوش دولت بود اما IT Base کردن در نیروی انتظامی و در درون شهرداری اتفاق افتاد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه