معاون فرماندار آستارا:

فقط ۵۰۰ متر از خط ریلی آستارا – آستارا در ایران ریل گذاری شده است!

معاون امور عمرانی فرماندار آستارا گفت: حدود ۵۰۰ متر از مسیر ۲/۵ کیلومتری از راه آهن آستارا – آستارا در خاک ایران ریل گذاری شده است.

فقط ۵۰۰ متر از خط ریلی آستارا – آستارا در ایران ریل گذاری شده است!

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار آستارا گفت: حدود ۵۰۰ متر از راه آهن آستارا – آستارا در خاک ایران ریل گذاری شده و این خط ریلی به طول حدود دو و نیم کیلومتر تا بارانداز، تا اواخر خردادماه امسال تکمیل خواهد شد.

به گزارش ۸دی، وحید پورحضرت در گفت وگو با ایرنا با اشاره به بازدید خود از مراحل اجرایی ریل گذاری راه آهن آستارا – آستارا در خاک ایران اظهار داشت: تلاش های خوبی برای اجرای طرح خط ریلی آستارا – آستارا توسط دولت های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان انجام شده است.

وی افزود: یکی از بخش های این طرح احداث دو دهانه پل، هر کدام به طول ۱۷ و نیم متر در روستای باغچه سرای آستاراست و با احداث آنها، تردد قطار به صورت روگذر و تردد خودروها به صورت زیرگذر خواهد بود.

معاون فرماندار آستارا با اشاره به مشارکت جمهوری آذربایجان در اجرای این طرح تصریح کرد: پس از تکمیل این خط ریلی و اتصال آن به خط آهن رشت – قزوین، تحول بزرگ اقتصادی در منطقه ایجاد خواهد شد.

در سفر رئیس جمهوری آذربایجان به تهران در اسفندماه سال گذشته، از خط آهن آستارا – آستارا با ورود قطار آذربایجان به ایستگاه آستارا در ایران، به صورت آزمایشی بهره برداری شد.

جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در ابتدای سال ۹۵ به منظور توسعه همکاری های اقتصادی، به ایجاد ارتباط ریلی دو کشور متعهد شده بودند و جمهوری آذربایجان با احداث هشت و نیم کیلومتر خط ریلی، قطار خود را به مرز ایران در آستارا رساند و ادامه این طرح با امتداد دو و نیم کیلومتر و بارانداز مربوطه در آستارای ایران اجرا می شود و این طرح به عنوان دروازه اقتصادی ایران و اوراسیا خواهد بود.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان واقع شده و با جمهوری آذربایجان ۳۸ کیلومتر مرز خشکی و ۱۵ کیلومتر مرزی آبی دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه