با حضور معاون اداره محیط زیست گیلان؛

رئیس جدید اداره حفاظت از محیط زیست ماسال معرفی شد

با حضور معاون توسعه و منابع انسانی اداره کل محیط زیست گیلان رامین زراعتی به عنوان رئیس جدید اداره محیط زیست ماسال معرفی شد.

رئیس جدید اداره حفاظت از محیط زیست ماسال معرفی شد

به گزارش ۸دی، به نقل از پایگاه خبری تحلیلی ماسال، محمود قاسم نژاد در مراسم معارفه رئیس جدید محیط زیست شهرستان ماسال با اشاره به توجه ویژه ی کمیته برنامه ریزی این شهرستان به سایت زیستگاه گوزن مرال،‌اظهار داشت: این سایت حفاظتی با مساحت ۵۹ کیلومتر مربع می تواند علاوه بر حفظ گوزن مرال به عنوان یک گونه  جانوری نادر و همچنین حفظ گونه های گیاهی کمیاب، زمینه ی توسعه ی صنعت گردشگری ماسال را فراهم کند.

وی  با تاکید بر توجه جدی به حفظ محیط زیست، خاطرنشان کرد: بسیاری از بلایای طبیعی که امروز شاهد آن هستیم به دلیل بی توجهی بشر به محیط زیست ایجاد می شود و متاسفانه همچنان شاهد هستیم از سوی انسانها نسبت به محیط زیست ظلم می شود.

فرماندار ماسال با بیان اینکه اثرات نامطلوب تخریب پدیده های زیست محیطی محدود به یک منطقه و کشور خاص باقی نخواهد ماند، افزود: به همین دلیل امروزه بسیاری از مجامع بین المللی در زمینه ی رفع معضلات زیست محیطی در کشورهای مختلف، اعتبار تخصیص می دهند و در جهت حل آن همکاری می کنند.

قاسم نژاد پدیده ی گردو غبار در جنوب کشور را  نمونه ی بارزی از پدیده ها ی زیست محیطی منطقه ای  و بین المللی برشمرد و اضافه کرد: در همین راستا شاهد همکاری و اختصاص اعتبار از سوی سازمان های بین المللی جهت احیای تالاب انزلی هستیم.

وی با بیان اینکه حفظ محیط زیست از جمله حقوق نسل های آینده نیز محسوب می شود و ما با این نگرش به محیط زیست می نگریم، تصریح کرد: البته در فرایند حفاظت از محیط زیست ضمن وظیفه شناسی باید در برخورد با افراد عدالت را رعایت نماییم.

فرماندار ماسال همچنین با اشاره به اهمیت دامداری و کشاورزی به عنوان شغل اصلی مردم این شهرستان، گفت: محیط های روستایی شهرستان  بر مبنای تولید و دامداری مبنتنی است تا جایی که در گذشته ی نه چندان دور در بسیاری از خانه ها دام نگه می داشتند و در همین راستا باید در مسائل زیست محیطی روستایی،‌ هویت روستایی و تولید محور بودن آن لحاظ شود.

در پایان این نشست  با حضور معاون توسعه و منابع انسانی اداره کل محیط زیست گیلان از زحمات وحید  سلطانخواه طی دوره ی سرپرستی خویش تقدیر شد و  رامین زراعتی به عنوان رئیس جدید اداره محیط زیست ماسال معرفی شد.

شایان ذکر است زراعتی پیش از این فرماندهی یگان حفاظت محیط زیست گیلان و رئیس اداره پارک ملی کیاهشهر را در کارنامه ی مسئولیتی خود داشته است.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه