اندیشکده شورای آتلانتیک؛

حاج قاسم سلیمانی قهرمان از خود گذشته ایران است

ژنرال سلیمانی یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های ایران است که حامیانش او را قهرمان ملی از خودگذشته‌ای می‌بینند که در نبرد با دشمنان است.

حاج قاسم سلیمانی قهرمان از خود گذشته ایران است

به گزارش ۸دی، اندیشکده آمریکایی شورای آتلانتیک در گزارشی نوشت: ژنرال قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران به یکی از چهره های شناخته شده در ایران شناخته می شود و حامیان وی او را یک قهرمان در جنگ با دشمنان ایران می دانند.

 

این اندیشکده آمریکایی افزود: وی که در کرمان متولد شده است و با عقبه سیاسی و فرهنگی که دارد وی به عنوان یک فرد مذهبی با اهداف بسیار بالایی شناخته می شود.

ژنرال قاسم سلیمانی یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های ایران است که حامیانش او را قهرمان ملی از خودگذشته‌ای می‌بینند که در حال نبرد با دشمنان است.

 

آتلانتیک با اشاره به اینکه تصاویر سردار سلیمانی برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ در شبکه‌های اجتماعی پدیدار شد نوشته برخی از صفحات حامیان او در اینستاگرام بالای ۱۹۰ هزار نفر طرفدار داشته است.

نتایج یک نظرسنجی اخیر که توسط مرکز مطالعات امنیتی و بین المللی دانشگاه مریلند انجام شده نشان می‌دهد که محبوبیت او در ژانویه ۲۰۱۶ برابر با ۷۳ درصد بوده و این رقم در دسامبر ۲۰۱۶ به ۷۴ درصد افزایش یافته است.

 

 

این وب سایت آمریکایی افزود: او قهرمانی است که با داعش می‌جنگد، از اماکن مقدس محافظت می‌کند و منافع ایران در منطقه را حفظ می‌کند.

مردم او را حاج قاسم یا حتی سردار دلها خطاب می‌کند؛ او از خودش تصویر سرباز فداکاری به نمایش گذاشته که در کوه‌ها و دره‌ها به جست‌وجوی شهادت رفته است.

 

 

این اندیشکده آمریکایی در ادامه نوشت: محبوبیت وی در میان ایرانیان به خاطر از خود گذشتی هایی که انجام داده است، می باشد. وی به خاطر جنگ با داعش و حفظ شیعیان به سوریه رفته است تا از دولت بشار اسد حفاظت کند و وظیفه او حفظ از منافع ایران در منطقه می باشد.

 

 

یک دلیل دیگر در زمینه محبوبیت وی در میان ایرانیان این است که وی به دنبال منافع سیاسی خود نبوده است. وی همچنین خیلی در موضوعات سیاسی داخل ایران دخالتی ندارد و چندان علاقه ای به حضور در احزاب سیاسی در داخل ایران ندارد. هرچند در عراق و سوریه عکس های سلفی از او زیاد است اما او همچنان در داخل ایران مانند یک سایه است.
%image_alt%

انتهای پیام/

منبع: جام

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه