حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی:

مقاومت مستمر می تواند آزادی کامل فلسطین را محقق سازد/ انتفاضه سوم شکستی دیگر بر رژیم غاصب صهیونیستی تحمیل خواهد کرد

ششمین کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین در حالی آغاز شد که رهبر معظم انقلاب و شخصیت‌های برجسته داخلی و خارجی در آن حضور داشتند.

مقاومت مستمر می تواند آزادی کامل فلسطین را محقق سازد/ انتفاضه سوم شکستی دیگر بر رژیم غاصب صهیونیستی تحمیل خواهد کرد

به گزارش ۸دی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (سه شنبه) در ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین و در جمع رهبران گروههای فلسطینی، رئیسان و مسئولان مجالس کشورهای اسلامی، و صدها تن از اندیشمندان، فرزانگان و شخصیت‌های برجسته و آزادی‌خواه جهان اسلام، هدف فتنه‌ها و جنگهای داخلیِ تحمیلی در منطقه را کمرنگ‌شدن حمایت از آرمان مقدس آزادی قدس خواندند و با تأکید بر لزوم پرهیز گروههای مقاومت فلسطینی از ورود به اختلافات قومی و مذهبی و اختلافات داخلی کشورها خاطرنشان کردند: همه جریان‌های اسلامی و ملی، موظفند در خدمت آرمان فلسطین قرار گیرند و عمق رابطه جمهوری اسلامی با گروه‌های مقاومت فقط به میزان پایبندی آنان به اصل مقاومت مرتبط است.

ایشان همچنین با تشریح دستاوردهای درخشان و افتخارآمیز الگوی مقاومت قهرمانانه انتفاضه مقدس در زمین‌گیر کردن رژیم صهیونیستی، و با اشاره به اثبات نادرستی طرح‌های قبلی «سازش» و تلاشهای اخیر دوست‌نمایانی که به‌دنبال انحراف مقاومت و انتفاضه و هزینه کردن آن در معاملات سری با دشمنان هستند، تأکید کردند: مقاومت هوشمندتر از آن است که در این دام فرو افتد و انتفاضه سوم باذن الله شکستی دیگر بر رژیم غاصب تحمیل خواهد کرد و تلاش برای آزادی فلسطین باید محور وحدت همه ملت‌های مسلمان و آزادی‌خواه باشد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، قصه پُرغصه فلسطین و اندوه جانکاه مظلومیت ملت صبور، بردبار و مقاوم آن را درد و رنجی انبوه بر دل انسانهای آزادی‌خواه و حق‌طلب و عدالت‌جو دانستند و افزودند: تاریخ فلسطین و اشغال ظالمانه آن و آواره کردن میلیون‌ها انسان و مقاومت دلیرانه این ملت قهرمان، پر فراز و نشیب است.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به سوابق تاریخی، توطئه تشکیل رژیم صهیونیستی را توطئه‌ای فرامنطقه‌ای خواندند و گفتند: در هیچ برهه‌ای از تاریخ، هیچ یک از ملت‌های جهان با چنین رنج و اندوه و اقدامی ظالمانه، مواجه نبوده‌اند که در توطئه‌ای فرا منطقه‌ای، کشوری به‌طور کامل اشغال شود و ملتی از خانه و کاشانه خود رانده شوند و به‌جای آنان، گروهی دیگر از جای‌جای جهان بدانجا گسیل شوند و موجودیتی حقیقی نادیده گرفته شود و موجودیتی جعلی به جای آن بنشیند.

ایشان، پاک شدن این صفحه ناپاک از تاریخ را همچون دیگر صفحات آلوده، از وعده‌های تخلف‌ناپذیر الهی در قرآن کریم برشمردند و در ابتدای بحث به تشریح شرایط برگزاری کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین پرداختند و گفتند: کنفرانس شما در یکی از سخت‌ترین شرایط جهانی و منطقه‌ای برگزار می‌شود و منطقه ما که همواره پشتیبان ملت فلسطین در مبارزات آن علیه یک توطئه جهانی بوده است، این روزها دستخوش ناآرامی و بحران‌های متعدد است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به اینکه وجود بحران در چندین کشور اسلامی منطقه موجب کمرنگ شدن حمایت از مسأله فلسطین و آرمان مقدس آزادی قدس شده است، گفتند: توجه به نتیجه این بحران‌ها، به ما تفهیم می‌کند که قدرت‌های سود برنده از آن کدامند.

ایشان افزودند: آنانی‌که رژیم صهیونیستی را در این منطقه به وجود آوردند تا از طریق تحمیل یک درگیری طولانی مدت، مانع از ثبات و استقرار و پیشرفت منطقه شوند، اینک نیز در پس فتنه‌های موجود قرار دارند.

رهبر انقلاب اسلامی فتنه‌های موجود در منطقه را موجب هدر رفتن توانمندی‌های ملت‌ها در درگیری‌های بیهوده و ایجاد فرصت برای قدرت‌گیری هرچه بیشتر رژیم غاصب صهیونیستی دانستند و افزودند: در این میان، شاهد تلاش خیرخواهان و عقلا و حکمای امت اسلامی هستیم که دلسوزانه در پی حل این اختلافات هستند اما متأسفانه توطئه‌های پیچیده دشمن، توانسته است با بهره‌گیری از غفلت برخی دولت‌ها، جنگهای داخلی را بر ملتها تحمیل کند و آنها را به جان یکدیگر بیندازد و تلاش این خیرخواهان امت اسلامی را کم اثر کند.

ایشان تضعیف جایگاه مسأله فلسطین و تلاش بدخواهان برای خروج آن از اولویت را مسأله‌ای حائز اهمیت برشمردند و خاطرنشان کردند: با وجود اختلافاتی که کشورهای اسلامی با یکدیگر دارند که برخی از آنها طبیعی و برخی دیگر توطئه دشمن و برخی دیگر ناشی از غفلت است، لیکن همچنان عنوان فلسطین می‌تواند و باید، محور وحدت همه آنان باشد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای یکی از دستاوردهای کنفرانس حمایت از انتفاضه را مطرح کردن اولویت نخست جهان اسلام و آزادی‌خواهان جهان یعنی موضوع فلسطین و ایجاد فضای همدلی برای تحقق هدف والای حمایت از مردم فلسطین و مبارزات حق‌طلبانه و عدالت‌جویانه‌ آنان خواندند و تأکید کردند: هرگز نباید از اهمیت حمایت سیاسی از مردم فلسطین غافل بود که این مسأله در جهان امروز از اولویت ویژه‌ای برخوردار است و ملت‌های مسلمان و آزادی‌خواه با هر سلیقه و روشی، می‌توانند در یک هدف، یعنی فلسطین و ضرورت تلاش برای آزادی آن گرد هم آیند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به پدیدار شدن نشانه‌های اُفول رژیم صهیونیستی و ضعفی که بر متحدان اصلی آن به ویژه آمریکا حاکم شده است، افزودند: در این شرایط مشاهده می شود که اندک اندک، فضای جهانی به سمت مقابله با اقدامات خصمانه و غیرقانونی و غیرانسانی رژیم صهیونیستی میل می‌کند، البته هنوز جامعه جهانی و کشورهای منطقه نتوانسته‌اند به مسئولیت خود در برابر این مسأله‌ی انسانی عمل کنند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به استمرار «سرکوب وحشیانه ملت فلسطین و غصب سرزمین‌های آنان و بنای شهرک در آنها»، «دستگیری‌های گسترده»، «قتل و غارت»، «تلاش برای تغییر چهره و هویت قدس و مسجدالاقصی و دیگر اماکن مقدس اسلامی و مسیحی در آن» و «سلب حقوق اولیه شهروندان» که با پشتیبانی همه‌جانبه آمریکا و برخی دولتهای غربی انجام می‌شود از نبود عکس‌العمل شایسته جهانی در مقابل این جنایتها اظهار تأسف کردند.

ایشان با اشاره به «رسالت عظیم، الهی و افتخارآمیز ملت فلسطین» در دفاع از قدس و مسجدالاقصی، به مسئله لزوم تداوم مبارزه پرداختند و خاطرنشان کردند: این ملت، راهی جز این ندارد که با اتکال به پروردگار متعال و اتکاء به توانمندی‌های ذاتی خود، در صدد برآید تا شعله مبارزه را همچنان فروزان نگاه دارد و الحق که تاکنون چنین کرده‌اند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای انتفاضه کنونی در سرزمین‌های اشغالی را که برای سومین بار آغاز شده است، مظلوم‌تر از دو انتفاضه قبل، اما حرکتی درخشان و پر امید ارزیابی کردند و گفتند: به ‌اذن الله خواهید دید که این انتفاضه، مرحله بسیار مهمی از تاریخ مبارزات را رقم خواهد زد و شکستی دیگر بر رژیم غاصب تحمیل خواهد کرد.

ایشان با اشاره به «روند مرحله‌ایِ رشد غده‌ سرطانیِ رژیم صهیونیستی» و تبدیل شدن آن به بلای کنونی، درمان آن را نیز مرحله‌ای دانستند و افزودند: چند انتفاضه و مقاومتِ پیگیر و مستمر توانسته است اهداف مرحله ای بسیار مهمی را محقق سازد و همچنان توفنده به پیش می‌تازد تا دیگر اهداف خود را، تا زمان آزادی کامل فلسطین محقق سازد.

رهبر انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره به بار سنگینی که ملت بزرگ فلسطین به تنهایی در مقابله با صهیونیسم جهانی و حامیان قلدر آن به دوش می‌کشد، به تبیین اهداف و نتایج طرحهای موسوم به سازش با رژیم صهیونیستی پرداختند و گفتند: ملت فلسطین، «صبور و بردبار، اما مستحکم و استوار» به تمامی مدعیان، فرصت داده است تا ادعای خود را به محک تجربه بسپارند.

ایشان افزودند: آن روز که با ادعای نادرست واقع‌بینی و ضرورت پذیرش حداقل حقوق برای جلوگیری از ضایع شدن آن، طرح‌های سازش به طور جدی مطرح شد، ملت فلسطین و حتی جریان‌هایی که نادرستی این دیدگاه برایشان از پیش اثبات شده بود به آن فرصت دادند.

ایشان با اشاره به تأکید همیشگی جمهوری اسلامی ایران بر نادرستی این نوع روشهای سازشکارانه و آثار زیانبار و خسارتهای سنگین آنها، خاطرنشان کردند: فرصتی که به روند سازش داده شد، آثار مخربی در مسیر مقاومت و مبارزه ملت فلسطین به همراه داشت، اما تنها فایده‌ آن، اثبات نادرستیِ تصور واقع بینی در عمل بود.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به این واقعیت که روش شکل‌گیری رژیم صهیونیستی به‎گونه‌ای است که نمی‌تواند از توسعه طلبی و سرکوبگری و تضییع حقوق حقه فلسطینیان دست بردارد، افزودند: موجودیت و هویت رژیم ظالم صهیونیستی در گرو نابودی تدریجی هویت و موجودیت فلسطین است، زیرا موجودیت نامشروع آن رژیم در صورتی قابلیت استمرار خواهد داشت که بر ویرانه‌های هویت و موجودیت فلسطین بنا شود.

رهبر انقلاب اسلامی با استناد به همین واقعیت، حفاظت از هویت فلسطینی و پاسداری از همه نشانه‌های این هویتِ بر حق و طبیعی را‌ امری واجب، ضروری و یک جهاد مقدس خواندند و تأکید کردند: تا وقتی که نام و یاد فلسطین و شعله‌ی فروزان مقاومت همه جانبه‌‍ این ملت برافراشته بماند، امکان ندارد که پایه‌های رژیم اشغالگر مستحکم گردد.

ایشان در بیان اشکالات و خسارتهای دیگری که طرحهای سازش با رژیم صهیونیستی دارد، افزودند: مشکل روند سازش فقط در این نیست که با کوتاه آمدن از حق یک ملت، به رژیم غاصب مشروعیت می‌دهد، که خود خطایی بزرگ و نابخشودنی است، بلکه مشکل در آن است که اساساً، هیچ تناسبی با شرایط کنونی مسأله فلسطین ندارد و خصلت‌های توسعه‌طلبانه و سرکوبگرانه و آزمندانه‌ی صهیونیست‌ها را در نظر نمی‌گیرد.

رهبر انقلاب اسلامی، اثبات نادرستی ادعاهای مدعیان سازش را موجب ایجاد نوعی اجماع ملی در مورد روش‌های درست مبارزه برای احقاق حقوق ملت فلسطین دانستند و گفتند: اینک مردم فلسطین در کارنامه سه دهه‌ گذشته خود، دو الگوی متفاوت را تجربه کرده‌اند و میزان تناسب آن با شرایط خویش را دریافته‌اند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به دستاوردهای عظیم الگوی مقاومت قهرمانانه و مستمر انتفاضه مقدس در مقابل روند سازش، هجوم به «مقاومت» و مورد سؤال قرار دادن «انتفاضه» از سوی مراکز معلوم‌الحال و دشمنان را به‌علت همین دستاوردهای برجسته دانستند و افزودند: از دشمن انتظاری جز این نیست، زیرا به درستیِ این راه و ثمربخش بودن آن وقوف کامل دارد اما گاه برخی از جریان‌ها و حتی کشورهایی که در ظاهر ادعای همراهی با مسأله فلسطین را دارند، در حقیقت درصددند تا مسیر درست این ملت را منحرف کنند، به مقاومت حمله می‌کنند.

ایشان در تبیین ماهیت ادعای این جریانها و کشورهای دو رو، گفتند: ادعای آنان این است که مقاومت در پی چند دهه از عمر خود، هنوز نتوانسته است آزادی فلسطین را محقق سازد، پس این روش نیازمند بازنگری است!

حضرت آیت الله خامنه‌ای در پاسخ به این ادعا گفتند: درست است که مقاومت هنوز نتوانسته است به هدف غایی خود یعنی آزادی کل فلسطین دست یابد، اما توانسته است مسأله فلسطین را زنده نگه دارد.

رهبر انقلاب اسلامی با طرح این سؤال کلیدی که «باید دید اگر مقاومت نبود، اینک در چه شرایطی به سر می‌بردیم؟»، مهمترین دستاورد مقاومت را «ایجاد مانع اساسی در برابر پروژه‌های صهیونیستی» خواندند و خاطرنشان کردند: موفقیت مقاومت در تحمیل یک جنگ فرسایشی به دشمن است، یعنی توانسته برنامه اصلی رژیم صهیونیستی را که سیطره بر کل منطقه بود، به شکست بکشاند.

ایشان با تأکید بر ضرورت تجلیل از اصل مقاومت و سلحشورانی که در دوره‌های مختلف و از همان ابتدای اجرای پرده تأسیس رژیم صهیونیستی به مقاومت پرداختند و با تقدیم جان خود، پرچم مقاومت را برافراشته نگاه داشته و نسل به نسل آن را منتقل کردند، افزودند: نقش مقاومت در دوره‌های بعد از اشغال بر کسی پوشیده نیست و یقیناً نمی‌توان حتی نقش مقاومت را در پیروزیِ هرچند مختصرِ جنگ سال ۱۳۵۲ برابر با ۱۹۷۳ میلادی نادیده انگاشت.

حضرت آیت الله خامنه‌ای افزودند: از سال ۱۳۶۱ برابر با ۱۹۸۲ میلادی که عملاً بار مقاومت بر دوش مردم داخل فلسطین قرار گرفت، مقاومت اسلامی لبنان -حزب الله- از راه رسید تا یاری‌گر فلسطینیان در میسر مبارزاتی‌شان باشد.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: اگر مقاومت، رژیم صهیونیستی را زمین‌گیر نکرده بود، اینک شاهد دست‌اندازی آن به دیگر سرزمین‌های منطقه از مصر گرفته تا اردن و عراق و خلیج فارس و غیره بودیم.

حضرت آیت الله خامنه‌ای زمین‌گیر کردن رژیم صهیونیستی را دستاوردی بسیار مهم اما نه به‌عنوان تنها دستاورد مقاومت ارزیابی کردند و در بیان دستاوردهای دیگر مقاومت افزودند: آزادی جنوب لبنان و آزادی غزه، تحقق دو هدف مرحله‌ای مهم در روند آزادی فلسطین به شمار می‌رود که توانسته است روند گسترش جغرافیایی رژیم صهیونیستی را معکوس کند.

ایشان در تبیین صفحات درخشان کارنامه مقاومت، به «ناتوانی رژیم صهیونیستی در دست‌اندازی به سرزمین‌های جدید در طول حدود ۳۰ سال گذشته و عقب‌گرد و خروج ذلت‌بار آن از جنوب لبنان و غزه» و همچنین «نقش اساسی و برجسته مقاومت در انتفاضه اول و دوم» پرداختند و گفتند: جنگ ۳۳ روزه لبنان و جنگ‌های ۲۲ روزه، جنگ ۱۲ روزه و جنگ ۵۱ روزه در غزه، همگی صفحاتی درخشان از کارنامه مقاومت است که موجب افتخار تمام ملت‌های منطقه، جهان اسلام و همه انسان‌های آزادی‌خواه جهان است.

رهبر انقلاب اسلامی با یادآوری شرایط سخت جنگ ۳۳ روزه لبنان و مقاومتِ منجر به پیروزی گفتند: در آن جنگ عملاً همه راه‌های امداد رسانی به ملت لبنان و مقاومان سلحشور حزب الله بسته شده بود، اما به یاری خداوند و اتکا به نیروی عظیم مردم مقاوم لبنان، رژیم صهیونیستی و حامی اصلی آن یعنی آمریکا، شکست مفتضحانه‌ای را متحمل شدند که دیگر به آسانی جرأت حمله به آن دیار را نخواهند کرد.

ایشان همچنین با اشاره به مقاومت سلحشورانه مردم در غزه که این منطقه را به قلعه شکست‌ناپذیر مقاومت تبدیل کرده است، افزودند: مقاومت‌های غزه در طی چند جنگ پیاپی نشان داد که رژیم صهیونیستی ضعیف‌تر از آن است که در مقابل اراده یک ملت، توان ایستادگی داشته باشد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، قهرمان اصلی جنگ‌های غزه را ملت سلحشور و مقاومی دانستند که با وجود تحمل چندین سال محاصره اقتصادی، با اتکاء به قدرت ایمان، همچنان از قلعه مقاومت یعنی غزه دفاع می‌کنند.

ایشان همچنین از همه گروه‌های مقاومت فلسطین به‌ویژه سرایا القدس از جنبش جهاد اسلامی، کتائب عزالدین قسام  از حماس، کتائب شهداءالاقصی از فتح و کتائب ابوعلی‌مصطفی از جبهه خلق برای آزادی فلسطین که نقش ارزشمندی در جنگ‌های غزه با رژیم صهیونیستی داشتند، تقدیر کردند.

بخش بعدی سخنان رهبر انقلاب اسلامی به لزوم تأمین نیازهای اساسی ملت فلسطین اختصاص داشت و ایشان با هشدار در خصوص خطرات ناشی از حضور رژیم صهیونیستی، تأکید کردند: مقاومت باید از همه ابزارهای لازم برای استمرار کار خود برخوردار باشد و در این مسیر، همه ملت‌ها و دولت‌های منطقه و آزادی‌خواهان جهان وظیفه دارند نیازهای اساسی این ملت مقاوم را تأمین کنند که بستر اصلی مقاومت،‌ ایستادگی و پایداری ملت فلسطین است که خود، فرزندان غیور و مقاوم را پرورش داده است.

ایشان در خصوص وظیفه مهم تأمین نیازهای مردم و مقاومت فلسطین، گفتند: این وظیفه‌ای مهم و حیاتی است که همه باید به آن عمل کنیم و در این روند، نباید به نیازهای اساسی مقاومت در کرانه باختری بی‌توجه بود که اینک بار اصلی انتفاضه مظلوم را بر دوش می‌کشد.

نگاهی آسیب‌شناسانه به فعالیتهای مقاومت فلسطین، محور بعدی سخنان رهبر انقلاب اسلامی در کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین بود.

ایشان با فراخواندن مقاومت فلسطین به عبرت‌گیری از گذشته‌، توصیه مهمی در خصوص پرهیز گروههای مقاومت از ورود به اختلافات مطرح و تأکید کردند: مقاومت و فلسطین، ارزشمندتر و والاتر از آن است که در اختلافات میان کشورهای اسلامی و عربی و یا اختلافات داخلی کشورها و یا اختلافات قومی و مذهبی درگیر شود و فلسطینیان، به‌خصوص گروه‌های مقاومت باید قدر جایگاه ارزشمند خود را بدانند و به این اختلافات ورود نکنند.

رهبر انقلاب اسلامی، وظیفه همه کشورهای اسلامی و عربی و همه جریان‌های اسلامی و ملی را قرار گرفتن در خدمت آرمان فلسطین خواندند و افزودند: حمایت از مقاومت، وظیفه همه ما است و هیچ‌کس حق ندارد در برابر کمک، از آنان انتظار ویژه‌ای داشته باشد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای اما تنها شرط کمک به مقاومت فلسطین را هزینه شدن کمک‌ها در جهت تقویت بنیه مردم فلسطین و ساختار مقاومت خواندند و خاطرنشان کردند: پایبندی به اندیشه ایستادگی در برابر دشمن و مقاومت در همه ابعاد آن، ضامن استمرار این کمک‌ها است.

ایشان در تبیین موضع جمهوری اسلامی نسبت به مقاومت فلسطین، گفتند: موضع ما نسبت به مقاومت یک موضع اصولی‌ است و ربطی به گروه خاصی ندارد و هر گروهی که در این مسیر استوار باشد، با او همراه هستیم و هر گروهی که از این مسیر خارج شود، از ما دور شده است.

رهبر انقلاب اسلامی در جمع‌بندی این بخش از سخنانشان، جمله‌ای راهبردی بیان و خاطرنشان کردند: عمق رابطه ما با گروه‌های مقاومت اسلامی فقط به میزان پایبندی آنان به اصل مقاومت مرتبط است.

مسأله «اختلاف میان گروه‌های مختلف فلسطینی»، موضوع دیگری بود که حضرت آیت الله خامنه‌ای به آن پرداختند و گفتند: تفاوت دیدگاه به‌علت تنوع سلیقه امری طبیعی و قابل درک است و تا آنجا که در همین محدوده باقی بماند، چه بسا موجب هم‌افزایی و غِنای هرچه بیشتر مبارزات مردم فلسطین شود.

ایشان، سوق پیدا کردن اختلافات به نزاع و درگیری را گام برداشتن در مسیر خواست دشمن و موجب خنثی شدن قدرت و توان جریانهای مبارز دانستند و گفتند: مدیریتِ اختلاف و تفاوت نگرش و سلیقه، هنری است که همه‌ی جریان‌های اصلی باید آن را به کار گیرند و به‌گونه‌‌ای برنامه‌های مختلف مبارزاتی خود را برنامه‌ریزی کنند که فقط به دشمن فشار آورد و موجب تقویت مبارزه شود.

رهبر انقلاب اسلامی، «اتحاد ملی بر اساس برنامه جهادی» را ضرورتی ملی برای فلسطین خواندند و تأکید کردند: انتظار می‌رود همه جریان‌های مختلف در جهت عمل به خواست همه مردم فلسطین برای تحقق اتحاد ملی بکوشند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای سپس به توطئه دیگری که علیه مقاومت جریان دارد، اشاره کردند و افزودند: مقاومت، این روزها با توطئه دیگری نیز دست به گریبان است و آن تلاش دوست‌نمایانی است که می‌کوشند مقاومت و انتفاضه مردم فلسطین را از مسیر خود منحرف ساخته و آن را هزینه معاملات سرّی خود با دشمنان ملت فلسطین کنند.

ایشان خاطرنشان کردند: مقاومت هوشمندتر از آن است که در این دام فرو اُفتد، به ویژه آنکه ملت فلسطین رهبر حقیقی مبارزات و مقاومت است و تجارب گذشته نشان می‌دهد که این ملت با درک دقیق از شرایط، مانع از اینگونه انحرافات می‌شود و اگر خدای ناکرده، جریانی از جریان‌های مقاومت در این دام فرو افتد، این ملت همچون گذشته می‌تواند نیاز خود را باز تولید کند.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: اگر گروهی پرچم مقاومت را بر زمین بگذارد، یقیناً گروهی دیگر از دل ملت فلسطین بر‌می‌آید و آن پرچم را در دست خواهد گرفت.

حضرت آیت الله خامنه‌ای همچنین خطاب به حضار خاطرنشان کردند: مطمئناً شما حضار محترم در این نشست، فقط به فلسطین خواهید پرداخت که متأسفانه در چند سال اخیر، کوتاهی‌هایی در توجه لازم و ضروری به آن صورت پذیرفته است، البته یقیناً بحران‌های موجود در جای جای منطقه و امت اسلامی شایسته توجه است، اما آنچه موجب این گردهم‌آیی است، مسأله فلسطین است.

ایشان گفتند: این اجلاس می‌تواند الگویی باشد تا رفته رفته همه مسلمانان و ملت‌های منطقه بتوانند با تکیه به اشتراکات خود اختلافات را مهار کرده و با حل تک تک آنها، موجبات تقویت هرچه بیشتر امت محمدی(صلوات الله علیه) را فراهم آورند.

رهبر انقلاب اسلامی در پایان از میهمانان عالیقدر و رئیس مجلس شورای اسلامی و همکارانشان در مجلس دهم که این کنفرانس را تشکیل دادند، تشکر کردند و برای شهدای اسلام به‌ویژه شهدای والامقام مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی و همه رزمندگان صادق جبهه مقاومت و نیز روح مطهر بنیان‌گذار جمهوری اسلامی امام راحل که بیشترین اهتمام را به قضیه فلسطین مبذول داشت، رحمت الهی مسألت کردند.

حضرت آیت الله خامنه‎ای همچنین پیش از آغاز سخنرانی خود در این اجلاس، با اشاره به اینکه امروز سالروز شهادت مالکوم ایکس رهبر مسلمانان سیاه‌پوست امریکاست، از حضار خواستند، فاتحه‌ای نثار روح او قرائت کنند.

رهبر انقلاب اسلامی پس از پایان سخنانشان با جمعی از مهمانان شرکت کننده در کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین از نزدیک دیدار و گفت‌وگو کردند.

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه