امام جمعه رضوانشهر:

کسانی که پیشنهاد آشتی ملی را طرح کردند در لباس پادوی آمریکا و اسراییل ظاهر شدند

امام جمعه رضوانشهر گفت: آنهایی که پیشنهاد «آشتى ملى» می دهند در لباس پادوهاى آمریکا، اسرائیل و انگلیس این مثلث شوم ظاهر شدند.

کسانی که پیشنهاد آشتی ملی را طرح کردند در لباس پادوی آمریکا و اسراییل ظاهر شدند

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام و المسلمین هادی حبیبی در خطبه های این هفته نماز جمعه رضوانشهر با اشاره به سالروز کودتاى انگلیسى سوم اسفند ۱۲۹۹ شمسی، اظهار داشت: بعد از جنگ جهانی اول انگلیسى‏ی ها برای دستیابى بیشتر به منابع ایران، دو مهره وابسته سیاسى و نظامى، سیدضیاءالدین طباطبایى به‏ عنوان چهره سیاسى و رضاخان پهلوى به‏ عنوان چهره نظامى را اجیر کردند.

وی افزود: قبل از کودتا، رضاخان توافق کرد پس از فتح تهران توسط نیروهاى قزاق، مقام نخست‏ وزیرى به سیدضیاءالدین سپرده شود. سوم اسفند ۱۲۹۹ش، قواى قزاق به فرماندهى رضاخان از قزوین به ‏سوى تهران حرکت کردند و بدون هیچگونه مشکل، تهران را تصرف کردند. احمدشاه قاجار از ترس و ناچارى، بدون هیچ مقاومتی، رضاخان را به‏ عنوان فرمانده کل قوا و سیدضیاءالدین طباطبایى را به سمت نخست وزیرى منصوب کرد.

امام جمعه رضوانشهر با بیان اینکه سید ضیاءالدین پس از دست گرفتن قدرت، شخصیت‏هاى بسیاری از جمله آیت‏الله مدرس را دستگیر و زندانی کرد گفت: پس از مدتی رضاخان وزیر جنگ شد و با حمایت انگلیسى‏ی ها یک به یک پله‏ هاى ترقى را پیمود و به‏ تدریج به محکم کردن مواضع خود مشغول شد. رضاخان به‏ دلیل تابعیت بی چون و چرا از دولت انگلیس و سرکوب جنبش‏هاى آزادیخواهانه مردم ایران، به‏ عنوان حافظ منافع نامشروع انگلیس، مورد حمایت شدید این کشور قرار گرفت. چهار سال بعد به پادشاهى ایران رسید و تا سال ۱۳۲۰ش، مستبدانه از منافع انگلیس در ایران حمایت و حراست کرد اما در جریان جنگ جهانى دوم، به‏ دلیل گرایش رضاخان به آلمان، انگلیس وى را از پادشاهى خلع و تبعید کرد.

حجت الاسلام حبیبی در ادامه با اشاره به روز شهادت شهید محلاتی و روز روحانیت و دفاع مقدس اظهار کرد: شهید محلاتی در آستانه ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ اولین کسی بود که خبر پیروزی انقلاب و استقرار نظام اسلامی را در رادیو ایران به ملت ایران خبر داد. همسر امام پس از شهادت شهید محلاتى به منزل ایشان رفته و فرمودند امام در شهادت دو نفر خیلى گریه کردند؛ یکى آقاى مطهرى و دیگرى آقاى محلاتى بودند. دوازده روز بعد از شهادت، خانواده شهید خدمت امام رسیدند و ایشان فرمودند مثل این‏که من بازویم را از دست داده‏ ام و گریه کردند، و همه، گریه کردند.

وی تأکید کرد: روحانیت همگام با مردم در جبهه ها حضور داشتند و قشر روحانی از اقشار دیگر بیشتر شهید دادند. آمار شهدای روحانی چهار هزار و سیصد و شصت و سه نفر است که ۱۴۳ نفر در سمت فرماندهی، ۱۲۴ آرپیجی زن، ۴۷ شهید طلبه تخریبچی، ۲۸ شهید روحانی اطلاعات و عملیات، ‌۷۲ روحانی شهید غواص و ۲۳ شهید روحانی در حوادث هوایی در زمان جنگ به شهادت رسیدند که یکی از آنها شهید محلاتی بود که همراه تعدادی از نمایندگان و قضات برای بازدید از مناطق عملیاتی رفته بودند که بر اثر حمله هواپیمای دشمن به شهادت رسید.

امام جمعه رضوانشهر با اشاره به مواضع رهبر انقلاب درباره تعبیر «آشتى ملى» اظهار کرد: آنهایی که پیشنهاد «آشتى ملى» می دهند در لباس پادوهاى آمریکا، اسرائیل و انگلیس این مثلث شوم ظاهر شدند. یادمان نرفته فتنه گران ۸۸، هشت ماه با مردم و نظام جنگیدند، بیانیه صادر کردند، اماکن عمومى و خصوصى را آتش زدند، ۲۲ نفر از بهترین فرزندان ملت را به شهادت رساندند. اما به اهداف خودشان که ایجاد تفرقه و جدایی در صفوف آهنین مردم بود نرسیدند و خودشان با ملت قهر کردند.

وی با بیان اینکه امام و امت در جریان فتنه ۸۸ روشنگری کردند و چهره نفاق منافقین جدید آشکار شد گفت: اگر کسانی با ملت بزرگ ایران قهر هستند خودشان بیایند و توبه و با مردم عزیز ما آشتی کنند. دشمنان از اول انقلاب همیشه ما را تهدید می‌کردند و باز هم تهدید می کنند. ولی تا زمانی که قدرت ایمان در بین جوانان ما وجود دارد، دشمن شکست خورده است.

حبیبی ادامه داد: علت این که عده‌ای دم از طرح آشتی ملی می‌زنند این است که اول می خواهند صورت مسئله را پاک کنند و با آن همه فتنه گری و شیطنت و بغی که نسبت به انقلاب و مردم و نظام اسلامی داشتند بدون توبه و عذرخواهی از مردم و رهبری خود را طلبکار هم می دانند. دوم اینکه به دشمنان این پیام دروغ را می دهند که در بین مردم دعوا هست و متحد نیستند و اگر ما را تهدید کنید، موفق خواهید بود. به مردم هم پیام دروغ می دهندکه هوای ما را داشته باشید تا دشمن حمله نکند و جنگ نشود.

وی گفت: مسؤولان مربوطه، تحت هیچ شرایطى شانه از زیر بار مسؤولیت خالى نکنند و همانطور که همیشه خدمت می کنند شبانه روزی در خدمت مردم باشند.

امام جمعه رضوانشهر در پایان گفت: حوادث طبیعی بارش باران و برف و … که پیش می آید هم باید شکر گزار باشیم و هم بخاطر آسیب های احتمالی و قطع گاز و آب و برق، برای اینکه سایر هموطنان ما مشکل نداشته باشند با صرفه‏ جویى ممکن، مسؤولان را در رفع مشکلات و ارائه خدمات به مردم مساعدت و همراهى کنیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه