در ستاد بحران شورای شهر رشت مطرح شد؛

ما در شرایط بحران بسیار ضعیف هستیم / قدرت مقابله با شرایط بحرانی را نداریم!

عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه شهرداری در شرایط بحران بسیار ضعیف است گفت: ما قدرت مقابله با شرایط بحرانی احتمالی را نداریم.

ما در شرایط بحران بسیار ضعیف هستیم  / قدرت مقابله با شرایط بحرانی را نداریم!

به گزارش ۸دی،جلسه ستاد بحرانی شورای اسلامی شهر رشت عصر امروز به ریاست مظفر نیکومنش در سالن جلسات این شورا برگزار شد.

در این جلسه، اسماعیل حاجی پور از اعضای شورای شهر رشت خواستار حضور شهردار رشت در جلسه ی ستاد بحران شورای شهر رشت شد.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری نتوانسته است برف  سی سانتی متری اخیر را مدیریت کند تصریح کرد: چگونه شهردار مرکزی رشت در جلسه ای با این اهمیت شرکت نکرده است و برف پیش رو را که به نسبت شدیدتر از بارش برف گذشته است مدیریت و کنترل خواهد کرد.

تاکنون گزارشی از ستاد بحران شهرداری رشت به شورای شهر ارائه نشده است

حاجی پور  با بیان اینکه مسئولیت ستاد بحران یک شهرستان طبق قانون با فرمانداری است اظهار داشت: مجموعه ی شهرداری نباید فراموش کند که با فرمانداری هماهنگ باشد.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری باید با فرمانداری هماهنگ باشد گفت: در غیر این صورت این نقص بزرگی برای شهرداری قلمداد می شود.

این عضو شورا خواستار بیان محل تشکیل ستاد بحران شهرستان شد و  در خصوص هرس نکردن درختان شهر گفت: حتی با سرعت کم باد درختان خیابانهای شهر می افتند و مانع عملیات در بحران خواهند شد اما این موضوع در نظر گرفته نمی شوند.

حاجی پور با بیان اینکه ماشین های سنگین در برف باید در خیابان تردد کنند اظهار کرد: آیا واقعا تمهیدات لازم برای این خودروها انجام شده است یا یکی هم باید اتوبوس ها را از برف بیرون بکشد؟!

عضو شورای شهر رشت تصریح کرد: ناوگان حمل و نقل شهری باید به صورت شیفتی کار کنند و بلافاصله حضور داشته باشند چرا که در برف اخیر حضور فعالی نداشتند.

وی ضمن تاکید بر حضور امداد آتش نشانی گفت: حضور تیم امداد اطمینان خاطری در دل مردم ایجاد خواهد کرد.

عضو شورای شهر رشت ادامه داد: جلسه ستاد بحران باید گزارش جلسات خود را را حتما به شورا ارائه می کرد، شهرداری از همین الان باید به فکر بازسازی آسفالت باشد، آسفالت ها پس از بارش اخیر برف بسیار وضعیت نامساعدی دارند.

مطلب جدیدی در گزارشات بهارمست ندیدم! / ما در شرایط بحران بسیار ضعیف هستیم   

حسین کارگرنیا عضو دیگر شورای شهر رشت با بیان اینکه شهرداری وظیفه دارد برای وضعیت بحران طرح داشته باشد اظهار کرد: زمانی که بحران در پیش داریم باید دستگاههای دیگر به کمک شهرداری بیایند.

وی با بیان اینکه شهردار مسئول اجرای شرایط بحران است تصریح کرد: انتظار من چیز جدیدی از گزارش بهارمست بود، در برف گذشته هیچ دستگاهی کمک نکرد.

کارگرنیا با اشاره به اینکه  اکنون مسئولین مشکلات را فهمیده اند گفت: جایگاه سایر دستگاهها در گزارش شهرداری کجاست؟ جایگاه سپاه و سایر نیروها برای کمک به ستاد بحران کجاست؟

عضو شورای شهر رشت افزود: من احساس میکنم ما هنوز غافلیم و باز هم  آمادگی کافی نداریم، آنچه بهارمست ارایه کرد طرح عادی است نه طرحی که در شرایط بحران به آن نیاز داریم.

کارگرنیا با بیان اینکه نباید بی جهت از مجموعه ی شهرداری دفاع کرد یاد آور شد: تجهیزات ما همه فرسوده است، چرا مردم را فریب می دهیم؟ و همه مسئولین را زیر سوال می بریم. ما قدرت مقابله با شرایط بحرانی را نداریم !

وی با بیان اینکه برف روبی از روز شنبه در شهر آغاز شد گفت: ما از ستاد بحران توقعی بیشتر از این داریم.

ستاد بحران باید هر دو ماه یکبار جلسه داشته باشد

فرانک پیشگر عضو دیگر شورای شهر رشت با بیان اینکه پیمانکاران حضور جامعی در برف اخیر نداشتند اظهار داشت:  طبق مصوبه یک سال و نیم قبل شورا، در ستاد بحران در دوره ی اخیر شورا  انتظار این بود که گزارش ستاد به شورا دادن می شد.

پیشگر با اشاره به اینکه طبق مصوبه این جلسه باید دو ماه یکبار تشکیل شود تصریح کرد: باید مشکلات شناخته شود و رو به جلو حرکت کنیم و  با آمادگی بیشتر در بحران های پیش بینی نشده از این قبیل حضور داشته باشیم.

عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه مناطق یک و دو مناطق بحرانی تر شهر رشت شناخته می شوند گفت : علت قطعی درختان در این مناطق حفاری هایی است که در محل کاشت درختان انجام می گیرد و به ریشه ی درختان آسیب زده است.

در این جلسه، علی بهارمست معاون خدمات شهری شهرداری رشت  که در جلسه امروز ستاد بحران شورای شهر رشت به نیابت از شهردار رشت حضور داشت گزارشی از نخستین جلسه ی ستاد بحران شهرداری رشت که بیستم بهمن در سازمان آتش نشانی شهر برگزار شد ارائه کرد. در نهایت در ساعت ۱۴:۴۵ با اعتراض شدید اعضای شورای شهر رشت محمد علی ثابت قدم وارد صحن شورا شد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه