رییس مجمع نمایندگان گیلان:

کارخانه شمال پلاستیک در آستانه تعطیلی/ دو شرکت صنعتی با اشتغال ۲۰۰نفر در رودسر و املش تعطیل اند

رییس مجمع نمایندگان گیلان گفت: علاوه بر تعطیلی دو شرکت صنعتی، کارخانه شمال پلاستیک چابکسر در آستانه تعطیلی قرار دارد.

کارخانه شمال پلاستیک در آستانه تعطیلی/ دو شرکت صنعتی با اشتغال ۲۰۰نفر در رودسر و املش تعطیل اند

به گزارش ۸دی، اسدالله عباسی در گت و گو با خبرنگار «دیارباران»، در مورد وضعیت سیاست های رفع موانع تولید در استان، اظهار کرد: اداره صنعت و معدن و تجارت استان در رفع موانع تولید اقدامات خوبی در سطح استان انجام داده است اما نیاز به کار بیشتری است.

وی با تأکید براینکه کارخانجات با قدمت بالای ۴۰ و ۵۰ ساله در استان تعطیل اند، تصریح کرد: سه بنگاه و شرکت صنعتی در شهرستان های رودسر و املش فعال بودند که دوشرکت صنعتی با ظرفیت اشتغال ۲۰۰نفر در رودسر و املش تعطیل شده اند.

رییس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه ریسندگی املش و نخ و قرقره چابکسر کارخانجات تعطیل شده به شمار می روند، گفت: کارخانه شمال پلاستیک چابکسر در آستانه تعطیلی قرار دارد و این کارخانجات کارگران و شاغلین بالایی داشتند.

عباسی با تأکید براینکه بانک ها هم در این زمینه همکاری نداشتند، اضافه کرد: تسهیلات فعلی بانک ها برای تولیدکنندگان مقرون به صرفه نیست زیرا قیمت کالاهای تولیدی آنها افزایش نداشته است و در حوزه مواد اولیه نیز با مشکل مواجه اند.

وی تصریح کرد: اداره صنعت و معدن باید در رفع موانع تولید و اشتغال زایی بیشتر کمک کند تا اشتغال پایدار را در استان داشته باشیم و انگیزه تولیدکنندگان هم بیشتر شود.

رییس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اشاره به لزوم حمایت از صنایع وابسته به تولیدات کشاورزی مانند صانیع تبدیلی و بسته بندی، افزود: با این اقدام ارزش افزوده محصولات کشاورزی باید بدست خود کشاورزان برسد تا کسانی که در این بخش فعالیت دارند بتوانند از وضعیت خوب اقتصادی برخوردار شوند.

عباسی خاطرنشان کرد: امیدوارم وضعیت صنعت در آینده بسیار خوب و اشتغال زایی در استان از ساختاری پایدار برخوردار باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه