عضو شورای شهر رشت:

شهردار رشت استیضاح می شود/ تصویب لایحه دو فوریتی کمک یک میلیاردی به سپیدرود

عضو شورای اسلامی شهر رشت گفت: شهردار نه تنها در مقام پاسخگویی به شورا حاضر نمیشود بلکه به عنوان لیدر یک حزب سیاسی علیه شورا بیانیه میدهد.

شهردار رشت استیضاح می شود/ تصویب لایحه دو فوریتی کمک یک میلیاردی به سپیدرود

به گزارش ۸دی، محمود باقری خطیبانی صبح امروز به عنوان ناطق دوم  یک صد و هفتاد و دومین جلسه شورای شهر رشت با بیان اینکه وصول مطالبات شهرداری از اشخاص حقیقی و حقوقی به عهده شهرداری است اظهار داشت: شهردار رشت طی نامه هایی  بدهکاران بزرگ به شهرداری را با اسامی مخفف منتشر کرده است این در حالی است بر سر در منازل و مغازه ها و بدهکاران خرد بنرهای چند متری نصب می کند و در عین حال شعار مبارزه با فساد سیستمی هم سر می دهند.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه شهردار تصویری ناکارآمد از شورا به افکار عمومی ارائه می کند تصریح کرد: شهردار نه تنها در مقام پاسخگویی به شورا حاضر نمی شود بلکه به عنوان لیدر یک حزب سیاسی علیه شورا بیانیه می نویسد.

وی به پاسخ شهردار نسبت به انتقاد استاندار جهت رسیدگی به وضعیت ترافیک و تعویق مطالبات کارگران اشاره کرد و گفت: وی با وجود عدم پاسخ به سوالات، طی نامه ای سرگشاده اتهاماتی از جمله اقلیت ضد توسعه، مخالفان اقتصاد مقاومتی را نیز به وی وارد کرده است.

باقری با طرح این سوال که دریافت مطالبات شهرداری به عهده کدام نهاد است خاطر نشان کرد: چرا بدهی ۲۵۰ میلیاردی دانه درشت ها که باید موجب کاهش شکاف بین دهک های جامعه شود وصول نشده است؟

عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه شهرداری نمی تواند بدون مصوبه شورا در بودجه دخل و تصرف داشته باشد تصریح کرد: اگر انحراف بودجه پیاده راه واقعیت ندارد پس چرا مطرح شد! و شهرداری در آغاز پروژه پیاده راه کافی نبودن بودجه را اعلام کرد و ناچار به افزایش هزینه کرد پیاده راه شد،  آیا این مجوز ها از شورا اخذ شده است؟

وی خطاب به شهردار رشت گفت: آن اقلیت ضد توسعه که خود را متولی مردم می دانند اما در عمل چیزی از آنها نمی بینیم که پس از قریب به سه سال اقدامی در جهت حقوق رفتگران، رانندگان اتوبوس و… نکرده اند را به شورا معرفی کنید.

باقری به ادعای شهردار مبنی بر تن ندادن بدهکاران دانه درشت به پرداخت به دلیل وجود فشارها اشاره کرد و گفت: از شهردار می خواهم منبع این فشارها را به شورا و افکار عمومی معرفی کنند.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه دبیران احزاب تک نفره یا به اصطلاح فتنه گر در زمان انتخابات آفتابی می شود اظهار کرد: این عده می خواهند بر احساسات مردم غلبه کرده و فرمایشات رهبری مبنی بر جلوگیری از دو قطبی کردن جامعه را نادیده بگیرند.

وی با بیان اینکه شهردار مدعی است ۹۵ درصد پروژه های شهر به پیمانکاران بومی واگذار شده است خاطر نشان کرد: اگر این موضوع صحت دارد لطفا اسامی این شرکت ها را اعلام کنید.

در یکصد و هفتاد و دومین جلسه شورای شهر رشت لایحه دو فوریتی کمک یک میلیارد تومانی به تیم سپید رود رشت تصویب شورا رسید
با ۸رای موافق اعضای شورا بااستیضاح شهردار در یک شنبه ۳ بهمن موافقت کردند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه