وقتی همه خوابیم؛

عصر دیروز در رودخانه خالکایی ماسال چه گذشت؟ / برداشت غیرقانونی شن ادامه دارد

برداشت غیرقانونی شن از رودخانه خالکایی ماسال که در هفته اخیر سر و صدای زیادی ایجاد کرده بود در روز جمعه همچنان ادامه داشت.

عصر دیروز در رودخانه خالکایی ماسال چه گذشت؟ / برداشت غیرقانونی شن ادامه دارد

به گزارش ۸دی به نقل از ماسال نیوز، برداشت غیر مجاز از رودخانه خالکایی ماسال همچنان ادامه دارد.

برداشت کنندگان غیرمجاز در ساعات مختلفی از ایام هفته در حال برداشت شن از خالکایی هستند و معلوم نیست دستگیرشدگان قبلی به چه عاقبتی دچار شدند که همچنان این برداشت های غیر مجاز ادامه دارد.

بنا به گفته منابع آگاه در یکی از شب های هفته گذشته از ساعات پایانی شب تا صبحدم، مجموعه ای از خودروهای سنگین و بیل مکانیکی اقدام به برداشت شن از خالکایی در فاصله ای بسیار زیاد با محل احداث سد لاستیکی نموده است.

در آخرین مورد، عصر دیروز یک دستگاه بیل مکانیکی (دقیقا مشابه با آنچه در هفته های گذشته در حال برداشت شن بود) اقدام به برداشت شن از رودخانه کرد. در پی اعلام این مورد به خبرنگار ماسال نیوز و حضور در محل و مشاهده برداشت غیرمجاز ، با دادستان شهرستان و یگان حفاظت از محیط زیست ماسال تماس تلفنی حاصل شد.

عوامل یگان حفاظت از محیط زیست تقریبا یک ربع و عوامل انتظامی به همراه نماینده دادگستری نیم ساعت پس از تماس تلفنی در محل حاضر شده اما متخلفان که ظاهرا از منبعی نامعلوم باخبر شده بودند، بیل مکانیکی را از رودخانه خارج و در حاشیه آن مستقر و از محل متواری شده بودند.

در پی حضور عوامل انتظامی در محل، یک دستگاه خودروی سنگین حامل شن به همراه متخلفین سوار بر آن دستگیر و دستگاه بیل مکانیکی  به علت عدم وجود راننده در محل رها شده و به پارکینگ منتقل نشد.

گفتنی است پیش از این هم موضوع برداشت شدید و غیر مجاز شن از رودخانه خالکایی بارها توسط این پایگاه خبری اعلام شده بود که با تایید و تکذیب های مختلف و متناقض از سوی برخی از مسئولین و سکوت و جانبداری برخی رسانه های مدعی، روبرو شده بود.

پس از انتشار تصاویر و فیلم های مستند برداشت غیرقانونی، خبر دستگیری متخلفین و توقیف خودروی آنان نیز مخابره شد.

سوال اساسی این است که تا کی باید شاهد برداشت غیرقانونی از این رودخانه بود؟ منافع چه گروه  یا گروه هایی در میان است که برخوردی جدی و بازدارنده با چنین متخلفانی صورت نمی‌گیرد؟ آیا خودروی متخلفِ توقیف شده، بار دیگر به رودخانه باز خواهد گشت؟ باید منتظر ماند و عملکرد مسئولین را در روزهای آتی نظاره کرد.

انتهای پیام /

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه