خاطره ای خواندنی از گفتگو با یک مهاجر؛

روایتی متفاوت از زندگی در ژاپن/ از شرایط کار سخت تا نگاه دست دوم به زنها

روایتی متفاوت از زندگی در ژاپن را ار زبان یکی از هموظنان ساکن اروپا که می توانید متن کامل آن را در ادامه مشاهده کنید.

روایتی متفاوت از زندگی در ژاپن/ از شرایط کار سخت تا نگاه دست دوم به زنها

به گزارش ۸دی، فرنگ نوشت اینبار روایتی متفاوت از زندگی در ژاپن را از زبان یکی از هموطنان ساکن اروپا منتشر کرده است:

این هم وطن می نویسد: در این چند سالی که در اروپا زندگی می کنم شاید به تعداد انگشتان یک دست هم ژاپنی مهاجر ندیده ام. اما اینجا همکاری دارم هم سن و سال خودم که همراه همسر و دختر دو سه ساله قشنگش به تازگی به استکهلم مهاجرت کرده اند.

یک بار درباره علت مهاجرتش به سوئد حرف زدیم و گفت به خاطر دخترش به سوئد آمده و برای اینکه دخترش آینده ای در ژاپن ندارد و از نگاه تبعیض آمیز جامعه مرد سالار ژاپن نسبت به زنها تعریف کرد که چه طور مناصب و شغل های مهم هیچ وقت به زنها نمی رسد و حقوق شان یک سوم مردهاست و در محیط کار و مدرسه چه طور همیشه به عنوان موجود دست دوم به آنها نگاه می شود.

برایم از شرایط کاری در ژاپن تعریف کرده که شبیه اردوگاه های کار اجباری است که همه بله قربان گویان روسا هستند و کم کاری و نرسیدن به نتیجه مورد نظر مدیران چه عواقب روحی سهمگینی دارد طوری که حتی منجر به خودکشی کارمندان در محیط کاری می شود و از نمونه خودکشی اتفاق افتاده در شرکت هوندا برایم گفت.

بارها از زبانش شنیدم که چه طور کار در آن کشور بنیان های خانواده را از ریشه زده و کار کردن و زندگی کردن همسران در شهری دیگر و دور از زن و فرزند و خانواده در ژاپن به امری عادی تبدیل شده…

در ویکیپدیای انگلیسی می توانید درباره وضع زنان در ژاپن بیشتر بخوانید.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه