نگاه آزاد/ یادداشتی از غلامعلی اشتر؛

لابی در آسفالت خیابانهای گیلان ادامه دارد؟!/ ابهامات بازدید از پروژه‌های ماسال توسط نماینده‌ی صومعه‌سرا

روز گذشته سید کاظم دلخوش نماینده مردم صومعه سرا در محل اجرای پروژه های آسفالت معابر شهری ماسال حاضر شده و تصاویر این بازدید از سوی سایت رسمی شورای اسلامی شهر ماسال منتشر شد.

لابی در آسفالت خیابانهای گیلان ادامه دارد؟!/ ابهامات بازدید از پروژه‌های ماسال توسط نماینده‌ی صومعه‌سرا

به گزارش ۸دی به نقل از ماسال نیوز، غلامعلی اشتر ضمن یادداشتی نوشت:

سید کاظم دلخوش روز گذشته در پروژه های آسفالت معابر شهری ماسال حضور پیدا کرد. خبر و تصاویر حضور دلخوش در آسفالت های ماسال برای همه جالب بود.

دلخوش که این روزها همگی او را به آسفالت های گسترده در صومعه سرا می شناسند، چه ارتباطی با آسفالت معابر ماسال دارد؟

در این باره سخن بسیار است اما چند نکته لازم است که شفاف سازی شود:

  • دلخوش در اقدامی عجیب بخش زیادی از سهیمه قیر استان را از منابع قیر کشور به شهرستان خود اختصاص داد و این اقدام او عاملی شد تا سهمیه مورد نظر به صورت عادلانه به سایر شهرستان ها تعلق نگیرد. باشگاه خبرنگاران جوان کشور در این خصوص مطلبی جالب با تیتر «لابی برای قیر» منتشر کرده که در آن نطق لاهوتی نماینده لنگرود در اعتراض به تخصیص ناعادلالنه قیر به برخی شهرستان ها نکات جالب توجهی دارد؛

لاهوتی در این جلسه عمومی مجلس گفت: اطلاعاتی است که نشان می‌دهد برخی افراد با لابی‌گری بیش از ظرفیت معین از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای شهرستان خود قیر دریافت کرده‌اند این در حالی است که قیر رایگان به برخی از شهرستان‌ها نمی‌رسد.

این نماینده مجلس در ادامه گفت: این مسئله به دور از قوانین است چرا که اگر ما هم بخواهیم می‌توانیم با لابی‌گری این ظرفیت از قیر را برای شهرستان خود فراهم کنیم اما همه ما باید بدانیم که در کشور قانون حکمفرماست که باید از آن تبعیت کنیم.

لاهوتی که نقطه جوشش بالا رفته بود در ادامه گفت: بنده برای مطالبم سند دارم، در حال حاضر در زمینه ارائه قیر به چند شهرستان، برخی دستگاه‌ها خیانت می‌کنند.

در پایان این جلسه در حالی که لاهوتی نامی از دلخوش نبرده بود، مشاجره لفظی میان این دو سر گرفت!

برخی امتیازات داده شده از سوی دلخوش به برخی مقامات دولتی را علت تخصیص آسفالت ویژه به این شهرستان می دانند.

  • طبیعتا ماسال جز حوزه انتخابیه «تالش، رضوانشهر و ماسال» است! و این حوزه برای خود نماینده مجلس دارد. ظاهرا مجموعه ی شهرداری ماسال به واسطه حمالیت ها از رقیب محمود شکری در انتخابات مجلس، پس از انتخابات هم با او قهر کرده اند. شکری هم در این میان با مجموعه شهرداری ماسال جلسه ای نداشته و تاکنون رسانه ها موفق به مخابره خبری از جلسات مشترک شکری و شهرداری و شورای شهر ماسال نشده اند. این عدم همراهی و همکاری نشان از ضعف دو طرف دارد.
  • حضور دلخوش در ماسال و بر سر پروژه ی آسفالت نمی تواند اتفاقی باشد. قطعا او با علم به اینکه آسفالت در ماسال در حال انجام است و به دعوت شهرداری و شورای شهر در محل حاضر شده است. حال این سوال مطرح است که آیا شهرداری و شورای شهر به رای مردم به شکری (با هر ویژگی اخلاقی و خط و خطوط سیاسی) به دیده احترام می نگرد؟ آیا دعوت از نماینده شهرستانی دیگر و عدم ارتباط با نماینده مردم، توهین به آرای مردمی نیست؟ آیا ماسال حوزه انتخابیه دلخوش است که از پروژه های در دست اجرا بازدید می کند؟ مردم ماسال اگر از شکری دل خوشی نداشته باشند، باز هم از دیدن یک نماینده صومعه سرایی در شهر خود و بگو بخندهای مسئولین شهرداری با وی، خرسند نمی شوند. همین حالا  بسیاری از مسئولین ماسال از صومعه سرا آمده اند و بیش از این واردات مدیر و مسئول از صومعه سرا نمی تواند برای مردم قابل هضم باشد. ماسال شهرستانی مستقل و دارای نماینده‌ای مستقل از صومعه سرا و دارای مدیرانی توانمند و بومی است. در یک کلام باید گفت ماسال مستعمره‌ی صومعه‌سرا نیست.
  • پس از انتشار تصاویر بگو بخند اعضای شورا و شهردار ماسال با دلخوش در محل اجرای آسفالت شهری ماسال، سوالی که ذهن بسیاری از مردم را به خود مشغول کرده این است که آیا دلخوش در تامین آسفالت نقشی داشته است؟

باقر کاظمی شهردار ماسال پیش از این در مصاحبه با رسانه ها پاسخ این سوال را داده بود؛  “این سری از آسفالت ها از محل قیر ۴۰۰ تنی سازمان شهرداری ها و منابع داخلی شهرداری ماسال تامین بودجه می شوند.”

پس در واقع آسفالت فعلی ارتباطی به دلخوش ندارد. پس چرا دلخوش درست در زمان آسفالت و دقیقا در محل اجرای آن در ماسال حاضر شده و تصاویر این حضور به صورت رسمی از سایت شورای اسلامی ماسال منتشر شده است؟ برخی معتقدند پاسخ این سوال را باید در ارتباط تنگاتنگ شهردار ماسال، بهمن محمدیاری و دلخوش جستجو کرد. اینک که سهمیه قیر شهرداری از سازمان شهرداری ها تخصیص یافته است و مردم هم دلخوش را با آسفالت های گسترده می شناسند، این حضور یک مانور تمام عیار اما غیرمستقیم برای بهمن محمدیاری نماینده ادوار مختلف مجلس در حوزه تالش است.

  • نکته ای دیگر هم جای تامل دارد؛ آیا در مورد افتتاح شرکت های جدید و جلوگیری از ورشکستگی کارخانه های موجود و فعالیت های اشتغال زای دیگر از حوزه صومعه سرا خبری در رسانه ها منتشر میشود؟ مسلما اگر هم باشد بسیار اندک است. این نشان از یک پروپاگاندای عظیم در حوزه صومعه سرا دارد. بدون اینکه اتفاقات خاصی در حوزه های گوناگون صومعه سرا رخ دهد، صرفا با آسفالت شدید و گاها غیر اصولی و نابخردانه معابر (رجوع شود به آسفالت برخی کوچه های گلی در طاهر گوراب بدون کوچکترین زیرسازی و پیاده رو سازی) و بدون اتفاقی خاص در حوزه‌های دیگر، دلخوش به ناجی مردم صومعه سرا و اینک ناجی مردم ماسال بدل شده است! باید به دلخوش به واسطه این تبحر رسانه ای آفرین گفت.
  • در پایان به نظر می رسد لجاجت شهرداری، شورای شهر و نماینده شهرستان با یکدیگر، باید شفاف سازی شود؟ کدام یک از طرفین تمایل به تشکیل جلسات مشترک و همراهی با یکدیگر ندارند؟

انتهای پیام /

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه