روز شمار تاریخ ترور در ایران / 19 دی ماه؛

ترور و شهادت ۴۲ بی گناه توسط منافقین در ۱۹ دی

نوزدهم دی ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۴۲ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۹ تا ۷۱ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است.

ترور و شهادت ۴۲ بی گناه توسط منافقین در ۱۹ دی

به گزارش هشت دی، نوزدهم دی ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۴۲ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۹ تا ۷۱ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است. اسامی این شهدا به شرح زیر است:

علی اعتمادی عیدگاهی ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۳۴۲ در استان خراسان متولد شد و ۱۹ دی ماه ۱۳۶۰ در اورامات مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علیپناه ارشادی ۶ آذر ماه ۱۳۳۹ در استان چهار محال و بختیاری متولد شد و ۱۹ دی ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در حسین آباد دیوان دره در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

طاهر اودک ۱۹ مرداد ماه ۱۳۳۹ در استان گلستان متولد شد و ۱۹ دی ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

احمد پیران ۲۰ دی ماه ۱۳۴۲ در استان قم متولد شد و ۱۹ دی ماه ۱۳۶۱ در حالی که کارگر بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

فرج الله اسماعیل زاده ۲ مهر ماه ۱۳۳۹ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۹ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که کارمند یکی از نهادها بود در ناناس ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

صدیق رسولی ۱۶ مرداد ماه ۱۳۸۷ در استان کردستان متولد شد و ۱۹ دی ماه ۱۳۶۲ در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ایوب سپهری خامنه ۵ مرداد ماه ۱۳۳۸ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۱۹ دی ماه ۱۳۶۲ در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

داود ترابی ۱۹ آبان ماه ۱۳۴۳ در استان تهران متولد شد و ۱۹ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که پاسدار انقلاب بود در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محسن بختیاری ۲۰ شهریور ماه ۱۳۴۵ در استان تهران متولد شد و ۱۹ دی ماه ۱۳۶۳ در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

غلامرضا پیرهادی ۲۰ مرداد ماه ۱۳۴۵ در استان تهران متولد شد و ۱۹ دی ماه ۱۳۶۳ در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ناصر عابدینی ۱۵ شهریور ماه ۱۳۴۳ در استان لرستان متولد شد و ۱۹ دی ماه ۱۳۶۲ در پایگاه خلیفه بروجرد در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی اصغر عباسی ۲ فروردین ماه ۱۳۴۰ در استان خراسان متولد شد و ۱۹ دی ماه ۱۳۶۲ در مهاباد در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

احمد علیرضایی اویندینی ۱۵ دی ماه ۱۳۴۱ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۱۹ دی ماه ۱۳۶۲ در مهاباد در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

افشین رحمانی مورچه خورتی ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۳۴۵ در استان تهران متولد شد و ۱۹ دی ماه ۱۳۶۳ در دره شهر کردستان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

نادر رحیمی زنوزی ۷ شهریور ماه ۱۳۴۲ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۱۹ دی ماه ۱۳۶۳ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدحسین صالحی ۳ مهر ماه ۱۳۴۱ در استان تهران متولد شد و ۱۹ دی ماه ۱۳۶۱ در سنندج در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

غلامعلی سجودی ۴ خرداد ماه ۱۳۴۰ در استان خراسان متولد شد و ۱۹ دی ماه ۱۳۶۳ در حالی که پاسدار بود در سرو ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

قادر سعیدی ۳ مهر ماه ۱۳۰۲ در استان کردستان متولد شد و ۱۹ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که بسیجی بود در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محبوب سلیمانی ۱ تیر ماه ۱۳۲۷ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۹ دی ماه ۱۳۵۹ در پیرانشهر در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

آیت اله شکوری ۱ ت یر ماه ۱۳۴۳ در استان اردبیل متولد شد و ۱۹ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که کارگر بود در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عبدالله عبدی ۲ اسفند ماه ۱۳۳۲ در استان کردستان متولد شد و ۱۹ دی ماه ۱۳۶۳ در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی  علی اکبری ۱ فروردین ماه ۱۳۲۵ در استان کرمان متولد شد و ۱۹ دی ماه ۱۳۶۱ در جریفت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمود کرمی ۳۰ بهمن ماه ۱۳۴۵ در استان تهران متولد شد و ۱۹ دی ماه ۱۳۶۳ در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدهادی گنجان ۱ مهر ماه ۱۳۳۶ در استان کردستان متولد شد و ۱۹ دی ماه ۱۳۶۱ در بیجار در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

کاظم فیضی عنصرودی ۹ خرداد ماهم ۱۳۴۴ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۹ دی ماه ۱۳۶۳ در مهاباد در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عبدالله لغزنده ۲۹ آبان ماه ۱۳۳۱ در استان کردستان متولد شد و ۱۹ دی ماه ۱۳۶۲ در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

اسعد مرادی ۲ شهریور ماه ۱۳۴۸ در استان کردستان متولدشد و ۱۹ دی ماه ۱۳۶۳ در دیواندره در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

صدیق مرادی ۲۰ شهریور ماه ۱۳۱۹ در استان کردستان متولد شد و ۱۹ دی ماه ۱۳۶۳ در دیواندره در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

جعفر مصطفی پور ۱۲ بهمن ماه ۱۳۳۹ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۹ دی ماه ۱۳۶۳ در بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علیمراد ورمزیاری ۱۴ مهر ماه ۱۳۱۷ در استان قم متولد شد و ۱۹ دی ماه ۱۳۵۹ در حالی که نیروی  کادر ارتش بود ترور شد و به شهادت رسید.

محمدعلی نوربخش حبیب آبادی ۳ بهمن ماه ۱۳۲۵ در استان اصفهان متولد شد و ۱۹ دی ماه ۱۳۶۱ در تهران در حالی که نیروی کادر ارتش بود در یک  حمله مسلحانه به شهادت رسید.

براتعلی یوسفی کیکانلود ۱ دی ماه ۱۳۴۳ در استان خراسان متولد شد و ۱۹ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی ملک زاده ۱۵ مرداد ماه ۱۳۴۳ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۱۹ دی ماه ۱۳۶۳ در بوکان در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

یوسف ناطقی سرگزه ۶ خرداد ماه ۱۳۴۳ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۱۹ دی ماه ۱۳۶۳ در اشنویه در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

خالد حسین زاده در استان کردستان متولد شد و ۱۹ دی ماه ۱۳۷۰ در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سلطانعلی رحمانی ۵ فروردین ماه ۱۳۴۱ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۹ دی ماه ۱۳۷۱ در حالی که کارمند یکی از نهادها بود در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

جواد مشکینی اصل شبیلوئی ۱۱ آبان ماه ۱۳۵۲ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۹ دی ماه ۱۳۷۱ در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی قره لی ۱ بهمن ماه ۱۳۵۱ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۹ دی ماه ۱۳۷۱ در سردشت در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

کریم گوزلی ۱ آذر ماه ۱۳۵۱ در استان تهران متولد شد و ۱۹ دی ماه ۱۳۷۱ در حالی که پاسدار بود در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد فاروغی ثابت ۹ مهر ماه ۱۳۴۸ در ا ستان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۹ دی ماه ۱۳۷۱ در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

شاهبخت ساعی ۱۰ مرداد ماه ۱۳۵۱ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۹ دی ماه ۱۳۷۱ در باریکا سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

نادر حسوزاده ۶ مرداد ماه ۱۳۵۰ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۹ دی ماه ۱۳۷۱ در ماکو در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه