تدریس عملی اشرافیت توسط مسئولین به مردم؛

ماجرای صندلی ۷۹۵ هزار تومانی مدیر ماسالی / رهبر انقلاب: افزون‌طلبی برای مسئولان ممنوع است

در شرایطی که رفع بسیاری از مشکلات مردمی با بهانه کمبود بودجه روبرو است، یکی از مدیران شهرستان ماسال با وجود صندلی ریاست، اقدام به خرید یک صندلی جدید مدیریتی با قیمت تقریبی ۷۹۵۰۰۰ تومان برای خود کرده است.

ماجرای صندلی ۷۹۵ هزار تومانی مدیر ماسالی / رهبر انقلاب: افزون‌طلبی برای مسئولان ممنوع است

به گزارش ۸دی به نقل از ماسال نیوز، یکی از مدیران شهرستان ماسال در اقدامی عجیب صندلی ریاست خود را با یک صندلی جدید به قیمت تقریبی ۷۹۵ هزار تومان تعویض کرد.

صندلی قبلی اتاق این مدیر در حال حاضر قابل استفاده و در کنار صندلی جدید است. معلوم نیست این مدیر به چه علتی اقدام به خرید صندلی جدید با قیمت بسیار بالا کرده است.

این اقدام در شرایطی صورت می‌گیرد که اغلب سازمان ها و ادارات از برخی هزینه های معمول و لازم به بهانه کمبود بودجه خودداری می‌کنند.

رهبر انقلاب ۴ دی سال ۷۸ درباره اشرافیگری مسئولین و رسیدگی بی مورد به فضای کارشان در دیدار با کارگزاران نظام فرموده بودند:

« وقتی شما جلوی چشم مردم، وضع اتاق و دفتر و محیط کار و محیط زندگی را آن‏چنانی می‌کنید، این یک درس عملی است و هرکسی این را می‏‌بیند، بر او اثر می‌گذارد. حدّاقل این را باید رعایت کرد. فضا را، فضای تجمّلاتی و تجمّل‏گرایی و عادت کردن به تجمّل قرار ندهیم؛ چون امروز اگر این روحیه تجمّل‏گرایی در جامعه ما رواج پیدا کند ـ که متأسفانه تا میزان زیادی هم رواج پیدا کرده است ـ بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی و اخلاقی کشور اصلاً حل نخواهد شد…

… در شرایط کنونی ما، باید اولویّت داشته باشد. بدون اولویّت، هزینه کردن جایز نیست. بعضیها در محیط کارشان و در دفترشان بعضی کارها را می‌کنند؛ بعضی سمینارها و بعضی از اجتماعات و دعوتها و مهمانیها و سفرها را برگزار می‌کنند؛ بلاشک اینها فوایدی هم دارد؛ اما این فایده داشتن کافی نیست. در حالی که درآمدهایمان محدود و نیازهایمان بسیار زیاد است، باید اولویّتها را رعایت کنیم.»

ایشان همچنین در دیدار با مردم گیلان در اردیبهشت ۸۰ فرمودند:

«افزون طلبی برای مسئولان ممنوع است. مشی اشرافیگرایانه برای مسئولان کشور، نقطه ضعف به شمار می‏‌آید

***

با این تفاسیر باید از این مسئول شهرستانی پرسید بر اساس کدام نیاز و ضرورت اقدام به خرید صندلی ریاست با چنین مبلغ گزافی کرده اید؟ صندلی قبلی ریاست که هنوز هم کارایی دارد و در اتاق کارتان استفاده می شود چه عیبی داشت؟ آیا جز این است که این هزینه ها از جیب مردمی می رود که برای کوچک ترین مشکلات با بهانه «بودجه نداریم» از سوی مسئولین مواجه می شوند؟

انتهای پیام /

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه