به بهانه هفته پژوهش؛

برگزاری مسابقه «جایی برای زیستن» در دانشکده سما سیاهکل+تصاویر

دفتر پژوهش دانشکده فنی و حرفه ای سما سیاهکل اقدام به برگزاری مسابقه ای با عنوان «جایی برای زیستن» در بین دانشجویان کرد.

برگزاری مسابقه «جایی برای زیستن» در دانشکده سما سیاهکل+تصاویر

به گزارش ۸دی، به نقل از درسیاهکل، دفتر پژوهش دانشکده فنی و حرفه ای سما سیاهکل به مناسبت هفته پژوهش و به منظور شکوفایی خلاقیت ها و استعدادهای دانشجویان، اقدام به برگزاری مسابقه ای با عنوان «جایی برای زیستن» در بین دانشجویان رشته معماری و ساختمان کرد.
در این مسابقه دانشجویان از مواد دور ریختنی و غیر قابل استفاده با ذوق و سلیقه خودشان بهره برداری کرده و دست به تولید آثار جدید زدند.

%d8%af%d8%b1-%d8%b3%db%8c%d8%a7%d9%87%da%a9%d9%84-3

مهدیه دلشاد مدیر گروه معماری و ساختمان این مرکز آموزشی فرهنگی در گفتگو با خبرنگار درسیاهکل، مهمترین اهداف این مسابقه را شکوفایی خلاقیت ها و استعدادهای دانشجویان معماری و ساختمان در طراحی موضوعی، ایجاد انگیزه در استفاده از لوازم دورریختنی و تبدیل آن به یک متریال در اجرای یک طرح موضوعی، آموزش و ترویج استفاده دوباره از لوازم دور ریختنی، کاهش تولید زباله و توجه به حفظ محیط زیست و «تمرین عملی دروس درک و بیان و تمرین های معماری عنوان کرد.
جواد نجار تمیزکار نیز که در این مراسم حضور پیدا کرده بود ضمن بازدید از آثار خلق شده توسط دانشجویان در سخنانی از رئیس دانشکده سما سیاهکل به خاطر این کار ارزشمند تقدیر کرد.

وی خاطرنشان کرد: هدف اصلی ما این است که استعدادهای دانشجویان این دانشکده را شکوفا کرده و افرادی خلاق و توانمند تحویل جامعه دهیم.

%d8%af%d8%b1-%d8%b3%db%8c%d8%a7%d9%87%da%a9%d9%84-2

معاون دانشگاه در امور سما لاهیجان و سیاهکل با ابراز خوشحالی از اینکه با این قبیل کارهای ارزشمند به شعار اصلی سما که همان «مهارت محوری» است نزدیک می شویم، افزود: تفاوت اصلی دانشکده های سما با سایر مراکز آموزش عالی این است که در این مجموعه آموزشی فرهنگی به فکر «مهارت محوری» و «کارآفرینی» هستیم و تلاش ما این است که فارغ التحصیلان سما به راحتی بتوانند جذب بازار کار شده و کارآفرینان شایسته ای برای جامعه باشند.
تمیزکار خاطرنشان کرد: دانشجویان معماری و ساختمان ما با این کارشان نشان دادند که خواستن توانستن است و می توانند با تکیه بر توانایی های خود آموخته هایشان را به منصه ظهور برسانند.

وی برخورداری از محیط زیست سالم را نیز از دیگر اهداف اجرای این کار ارزشمند برشمرد و گفت: ما با این کار دو هدف اصلی را دنبال می کنیم؛ اول اینکه محیط زیست را از آلوده شدن به مواد بازیافتی و دورریختنی محافظت می کنیم و دوم اینکه از امکاناتی که در اختیار داریم به صورت بهینه استفاده می کنیم.

%d8%af%d8%b1-%d8%b3%db%8c%d8%a7%d9%87%da%a9%d9%84-4

رئیس مرکز آموزشی فرهنگی سما لاهیجان و سیاهکل با بیان اینکه به توانایی دانشجویان سما اعتماد کامل داریم، به اجرای موفق این طرح در سما لاهیجان اشاره کرد و افزود: از آنجایی که توانمندی های دانشجویان این دانشکده قابلیت عرضه در بازار را نیز دارد، سال گذشته با یکی از شهرداری های استان گیلان قراردادی امضا شد تا آثار دانشجویان سما جهت استفاده در پارک ها و خیابان ها از آنها خردیداری شود.
تمیزکار در پایان ابراز امیدواری کرد که دانشجویان رشته های دیگر این مرکز آموزشی فرهنگی نیز بتوانند با کارهای خلاقانه و تاثیرگذارشان به پیشرفت دانشگاه و جامعه کمک نموده و بر افتخارات سما بیفزایند.

لازم به ذکر است امام جمعه و فرماندار شهرستان سیاهکل ضمن بازدید از این رقابت علمی با محصولات تولیدی دانشجویان از نزدیک آشنا شدند و دانشجویان پیرامون کارهای خودشان توضیحات لازم را ارائه نمودند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه