در سایه سکوت مسئولان؛

ادامه برداشت غیرقانونی شن از رودخانه ماسال / خبرنگار توسط فردی ناشناس تهدید و تفتیش شد

برداشت غیرقانونی شن از رودخانه خالکایی همچنان ادامه داشته اما مسئولین ارشد پاسخ اعتراضات مردمی در فضای مجازی را با سکوت می دهند.

ادامه برداشت غیرقانونی شن از رودخانه ماسال / خبرنگار توسط فردی ناشناس تهدید و تفتیش شد

به گزارش ۸دی، به نقل از پایگاه خبری تحلیلی ماسال، برداشت شن از رودخانه خالکایی همچنان ادامه دارد.

در شرایطی که پیمانکار پروژه سد لاستیکی اجازه برداشت شن خارج از محدوده کارگاهی خود را ندارد و در محدوده هم باید با اخذ مجوز و جهت اجرای همان پروژه اقداماتی این چنینی انجام دهد، برداشت شن، در خارج از محدوده سد لاستیکی ادامه دارد.

در خصوص این برداشت غیر قانونی اعضای شورای شهر و شهرداری ماسال از نامه نگاری سخن می گویند و اداره حفاظت از محیط زیست هم علاوه بر نامه نگاری ها، از نبود مستندات در خصوص برداشت غیر قانونی و انتقال مصالح به خارج از محل، سخن می گوید.

%d8%a8%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%b4%d8%aa-%d8%b4%d9%86-%d8%a7%d8%b2-%d8%ae%d8%a7%d9%84%da%a9%d8%a7%db%8c%db%8c-27-%d8%a2%d8%b0%d8%b1-95-%d9%85%d8%a7%d8%b3%d8%a7%d9%84-%d9%86%db%8c%d9%88%d8%b21

مسئولین ارشد شهرستانی همچون فرمانداری و دادستانی هم تا کنون سخنی در این خصوص در رسانه ها مطرح نکرده اند و مجموعه این عوامل، در کنار هم نشان از اهمال سازمان یافته ای در خصوص برداشت شن از خالکایی دارد.

این در شرایطی است که پیش از این مدتها قبل، برخی رسانه های مجازی فیلم برداشت غیر قانونی شن -خارج از محدوده ای که اداره محیط زیست اعلام کرده است-، را منتشر کرده بودند.

در آخرین تحولات، صبح روز گذشته (شنبه) خبرنگار ماسال نیوز در محل حاضر شده و فعالیت بیل مکانیکی در فاصله ی بسیار زیاد با سد و خارج از محدوده اعلامی را مشاهده کرد.

پس از تماس خبرنگار ماسال نیوز با یگان حفاظت از محیط زیست شهرستان، اپراتور مربوطه از اعزام اکیپ تا لحظاتی دیگر خبر داد.

اما حضور و پیگیری های خبرنگار ما به نتیجه ای نرسیده تا آنجا که نیم ساعت پس از اولین تماس، مجددا پاسگاه حفاظت از محیط زیست شهرستان، ادعا کرد که تیم این یگان در ماموریتی دیگر حضور دارد و پس از اتمام ماموریت در محل حاضر می شود!

فعالیت های بیل مکانیکی که شامل انتقال شن از بستر رودخانه به حاشیه رودخانه جهت انتقال آن در آینده بود، به اتمام رسید.

بعد از ظهر همین روز مجددا خبرنگار ماسال نیوز در محل حاضر شده و مشاهده کرد بیل مکانیکی و دو دستگاه کامیون در حال برداشت شن از بستر رودخانه در مکانی بسیار بالاتر از مکان قبلی و در فاصله تقریبی بیش از یک کیلومتر از مکان سد هستند.

تماس های خبرنگار این پایگاه خبری با یگان حفاظت از محیط زیست در این مورد هم نتیجه نداشت. متاسفانه در حین فیلمبرداری از این اتفاق، خبرنگار ماسال نیوز توسط فردی ناشناس مورد تهدید و تفتیش قرار گرفت.

بزودی اسناد جدیدی در این خصوص از همین پایگاه خبری منتشر خواهد شد.

انتهای پیام /

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه