جشن میلاد پیامبر اکرم(ص)
حجت الاسلام نژاد صفری:

در برخی خانواده ها جهالت به شکل مدرن وجود دارد/ گیلان رتبه سوم طلاق در کشور را دارد

امام جماعت مسجد زیرکوچه رشت گفت: در برخی خانواده ها جهالت به شکلی مدرن دیده می شود، انتخابهای ناشایستی که در عرصه ازدواج در گیلان صورت می گیرد نمونه ای از این جهل است.

در برخی خانواده ها جهالت به شکل مدرن وجود دارد/ گیلان رتبه سوم طلاق در کشور را دارد

به گزارش ۸دی، مراسم گرامیداشت سالروز ولادت نبی مکرم اسلام، شامگاه امروز شنبه ۲۷ آذر با سخنرانی امام جماعت مسجد امام حسین(ع) و مولودی خوانی مداح جوان اهل بیت، کربلایی مجتبی رستمی در مسجد امام حسین(ع) زیرکوچه رشت برگزار شد.

در این مراسم، حجت الاسلام نژاد صفری ضمن برشمردن برکات معنوی صلوات اظهار داشت: یکی از آثار صلوات این است ک انسان وقتی درود بر اهل بیت می فرستد در لحظات تنهایی قبر و روز قیامت این صلوات ها به داد وی می رسد. پس تنها خود فرد است که از نتیجه صلوات بهره مند می شود.

وی با بیان روایتی از پیامبر اکرم(ص) افزود: فردی پدرش را در مسیر راه از دست داد و بسیار ناراحت بود اما دلیل ناراحتی اش بیشتر به دلیل این بود که چهره پدرش در زمان مرگ سیاه شده بود. این موضوع او را بسیار ناراحت کرد و در همان حین به خواب فرو رفت. در عالم رویا خدمت نبی اکرم(ص) مشرف شد و عرضه داشت آقا! چرا صورت پدرم سیاه شده است؟ پیغمبر در پاسخ فرمود علت این است که پدرت در دنیا به علما بی احترامی می کرد. پسر سوال کرد ای رسول خدا پس چرا شما در مجلس پدرم حاضر شدید؟ حضرت فرمود: زیرا که ایشان روزی صد بار بر من و خاندانم صلوات می فرستاد! من هم امروز و هم در روز قیامت دستگیر او خواهم شد.

نژاد صفری با اشاره به اینکه خدا حضرت مُحَمَّد(ص) را از بین خود مردم برایشان فرستاده است تصریح کرد: خداوند رسولی را از خود مردم برایشان ارسال کرد تا درد مردم و اجتماع را بفهمد اگر از ملائکه بود انسان ها اشکال می گرفتند که ملائکه از جنس ما نیست و ما را نمی فهمد زیرا وسوسه نمی شوند و گناه نمی کنند.

وی ادامه داد: هنر این است کسی دارای عقل و شهوت باشد اما گناه نکند و جلوی نفس خود را بگیرد آن طور که رسول گرامی اسلام بر نفس خود غلبه می کرد.

این سخنران وظیفه پیامبر را بسیار خطیر دانست و یاد آور شد: ایشان می بایست برای هدایت کسانی که امی هستند، مکتب ندیده و درس نخوانده اند خود را مهیا می کرد و به راه راست هدایتشان می کرد.

نژادصفری با اشاره به جاهلیت اعراب و مسئولیت سخت رسول خدا ادامه داد: حضرت مُحَمَّد مأمور هدایت اعرابی بود که زمانی سوسمار و آب گندیده می خوردند. برای باران آمدن به دم گاو چوب می بستند و جرقه ای تولید می کرد و گاو نعره میزد می گفتند این رعد و برق است و اکنون باران میبارد!

حجت الاسلام نژاد صفری با بیان اینکه در برخی خانواده ها جهالت به شکلی مدرن دیده می شود مطرح کرد: انتخابهای ناشایستی که در عرصه ازدواج خصوصا در گیلان صورت می گیرد، مشاوره نداشتن در هنگام ازدواج، مشاجره هایی در خصوص مسائل پیش پا افتاده از نمونه های این جهل است.

وی با اشاره به رتبه سوم گیلان در کشور در زمینه طلاق گفت: بالاترین آمار طلاق پس از تهران و کرج در گیلان اتفاق می افتد و در بین کرجی ها شمالی ها بالاترین میزان طلاق را دارند! آن هم روی مسایل کودکانه و جاهلانه.

امام جماعت مسجد زیرکوچه رشت با بیان اینکه سیاست آموزش و پرورش قرآنی نیست خاطر نشان کرد: در قرآن ابتدا یزکیهم مطرح شده است و سپس یعلمهم. این بدین معناست که تزکیه بر تعلیم تقدم دارد.
حجت الاسلام صفری در ادامه افزود: اول باید به اعتقادات دانش آموزان توجه شود، سپس به آنها آموزش داد. اما آنچه در مدارس مشاهده می شود تربیتی دینی و قرآنی نیست. در مدرسه ی دوره راهنمایی از بین ۳۰ نفر از دانش آموزان ۲۹ نفر باجنس مخالف خود ارتباط داشتند! این موارد در بین برخی از دانش آموزان ابتدایی نیز دیده می شود و گویای این است که یزکیهم در مدارس اجرا نمی شود!

وی در پایان ضمن بیان سیره ی نبی اسلام گفت: سیره و ویژگی های نیک پیامبر بسیار زیاد و گسترده است و باید سر لوحه زندگی مومنین قرار بگیرد. پیامبر خدا بسیار شوخ و اهل مزاح بودند. شاید لباسهای زیادی نداشتند اما دائما تمیز و آراسته بودند. ایشان فقیر نواز بودند و با فقرا هم سفره می شدند. و با هر گروهی حتی یهودی و مسیحی ارتباط داشتند و در آنها تاثیر می گذاشتند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه