عضو کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان :

۱۰ نفر از صندوق ذخیره فرهنگیان ۵۰۰ تا ۱۲۰۰ میلیارد تومان وام گرفته‌اند

۱۰ نفر از صندوق ذخیره فرهنگیان، تا ۱۲۰۰ میلیارد تومان وام گرفته‌اند. مدیریت مبالغ، گاهی توسط همسر دوم افراد دخیل صورت گرفته است.

۱۰ نفر از صندوق ذخیره فرهنگیان ۵۰۰ تا ۱۲۰۰ میلیارد تومان وام گرفته‌اند

به گزارش ۸دی، امیر خجسته عضو کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در گفت‌وگو با تابناک اظهار داشت: صندوق ذخیره فرهنگیان، توسط عده‌ای‌ خاص، سرنگون و با بی‌رحمی تمام غارت شده و برپایه بررسی‌ها، بانک «س» که یکی از زیرمجموعه‌های این صندوق به شمار می‌رود، ۸۸۰۰ میلیارد تومان حیف و میل کرده است.


وی گفت: همه این مبلغ به صورت وام‌های معوق و وام‌های سوخته بوده که با تضامین بسیار ضعیف مانند چک و سفته به افراد واگذار شده است. البته باید گفت، افراد کلیدی که این کار را انجام داده‌اند، حدود ۳۰ نفرند که از این میزان، ۱۰ نفر اشخاص اثرگذار بوده که هر یک، بین ۵۰۰ تا ۱۲۰۰ میلیارد تومان از صندوق ذخیره وام دریافت کرده‌اند.
خجسته یادآور شد: این افراد شرکت‌های صوری تشکیل داده و نفراتی را معرفی کرده‌اند و این شرکت‌ها نیز با صندوق ذخیره فرهنگیان، قرارداد بسته و به بهانه تولید وام گرفته‌اند. مبلغ دریافتی نیز بعد از ردیابی مشخص شده که پول به حساب این افراد کلیدی بازگشت داده و اغلب در ساخت وساز و دلالی سرمایه‌گذاری شده است.
این نماینده مجلس ادامه داد: آنان به این امید که پول را پس ندهند، وام گرفته‌اند، چون تضامینی که داده‌اند، قابلیت پیگیری چندانی ندارد؛ اما در ردیابی‌های صورت گرفته، افرادی که در بردن سرمایه‌های فرهنگیان نقش‌آفرینی کرده‌اند، مشخص و به همه آنها اولتیماتوم داده شده است تا پول را بازگردانند، در غیر این‌صورت افراد به مردم معرفی خواهند شد.
عضو کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان افزود: تاکنون بخشی از این مبلغ بازگشته، ولی مبلغ کلان آن هنوز دست این افراد است، همه پولی که توسط افراد بلعیده شده، باید بازگردانده شوند.
وی گفت: ردیابی‌های صورت گرفته، نشان می‌دهد، برخی از این افراد در بانک‌های دیگر نیز این کار را انجام داده‌اند که البته قرار است پرونده این حساب‌ها نیز به زودی به جریان افتد.

منبع: تابناک

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه