معاون فرهنگی ارشاد گیلان خبر داد؛

حضور حدود ۲۰۰۰ نفر متسابق گیلانی در مسابقات سراسری قرآن کریم

پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان با سراسر کشور صبح امروز در رشت برگزار شد.

حضور حدود ۲۰۰۰ نفر متسابق گیلانی در مسابقات سراسری قرآن کریم

به گزارش ۸دی، حسین ابراهیمیان معاون فرهنگی اداره‌ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان در گفتگو با خبرنگار ۸دی از برگزاری پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت همزمان با سراسر کشور در رشت خبر داد و اظهار داشت: این آزمون سراسری در دو گروه سازمانها و مراکز دولتی و موسسات قرآنی برگزار شد.

ابراهمیان تصریح کرد: ۸۸۰ نفر از کارمندان و سازمانهای دولتی ثبت نام و در تاریخ ۱۹ و ۲۰ آبان به صورت الکترونیکی در آزمون شرکت کرده و این آزمون تا ساعت ۲۰ امشب نیز ادامه دارد.

معاون فرهنگی اداره ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان گفت: برگزیدگان مسابقات سازمانها و ادارات دولتی، بیست و هشت ساعت گواهی ضمن خدمت دریافت خواهند کرد.

وی ضمن اظهار خرسندی از استقبال شرکت کنندگان افزود: همکاری دستگاههای دولتی در این آزمونها بسیار خوب و قابل تقدیر است.

حسین ابراهیمیان از حضور ۹۵۲ نفر شرکت کننده از موسسات قرآنی سراسر کشور خبر داد و گفت: علاوه بر شهرستان رشت، انزلی، تالش، صومعه سرا، فومن، رودسر و لاهیجان در دو گروه سنی زیر دوازده سال و بالای دوازده سال در دو زمینه‌ی شفاهی و کتبی باهم به رقابت پرداختند .

وی افزود: ۱۳۵ متسابق در استان حوزه‌ی شفاهی در حفظ کل، بیست، ده، پنج، سه، و یک جزء با هم به رقابت پرداخته که ۹۰ نفر از حافظان شرکت کننده در پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت اداره ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از شهرستان رشت بودند.

این مقام فرهنگی در ادامه گفت: در رشت، ۴۸۱ قرآن پژوه از موسسات قرآنی در آزمون مفاهیم سوره های قرآن کریم با هم به رقابت پرداختند.

ابراهیمیان خاطرنشان کرد: برگزیدگان این مسابقات به مراحل بالاتر دعوت شده و محدودتر به رقابت خواهند پرداخت.

معاون فرهنگی اداره‌ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان اظهار کرد: کلاسهای ارتقابخشی برای متسابقین چه برای کارمندان و همچنین موسسات قرآنی توسط سازمانها و موسسات قرآنی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه