امام جمعه‌ی اسالم:

ایران با دیپلماسی ذلیلانه بیگانه است/ مسئولان وزارت خارجه پیگیر موضوع رفع تحریم‌ها باشند

امام جمعه اسالم گفت: ایران با دیپلماسی ذلیلانه بیگانه است،دولت با وعده‌ رفع تحریم مذاکره کرد و اکنون پیگیر رفع تحریم ها باشد.

ایران با دیپلماسی ذلیلانه بیگانه است/ مسئولان وزارت خارجه پیگیر موضوع رفع تحریم‌ها باشند

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام و المسلمین اصغر جدائی در خطبه های این هفته‌ی نماز جمعه اسالم اظهار داشت: بعضی ها با استفاده غلط از حوادث تاریخی عصر پیامبر(ص) می گویند در ۱۳ آبان مرگ بر آمریکا نگویید. دسته گل برایشان ببرید. آیا کسی که همسایه شما را تحریک کند که فرزندان شما را قتل عام کند راه را بر شما ببندد که هیچ آذوقه ای داخل خانه تان نشود- هواپیمای مسافربری شما را بزند و زن و بچه، پیر و جوان شما را تکه تکه کند شما برای او گل می فرستید؟

وی افزود: – کسی که قریب به ۵۰ سال است هزاران ظلم و جنایت علیه کشور داشته و میلیون ها انسان را به روزگار سیاه نشانده، ملتی را استثمار کرده و هنوز هم بعد از این همه دور یک میز نشستن، هم چنان بر طبل تو خالی تحریم می کوبد مستحق مرگ نیست.

امام جمعه اسالم با بیان اینکه دادن دسته گل به دشمن نشانه‌ی حماقت است گفت: کسانی که می گویند به لانه جاسوسی دشمن تان، دسته گل ببرید، سلمان رشدی های سیاسی هستند.

وی به تحلیل گلایه‌ی رهبر انقلاب درباره نبود هیچ اثری از ۷۰ جلد کتاب اسناد لانه جاسوسی در کتاب های مدارس و دانشگاه ها گفت: بعضی ها نمی خواهند جوانان ما از سوابق سوء آمریکا اطلاع یابند. آنها شاید دوست ندارند جوانان ما از تاریخ جنایت های آمریکا خبردار شوند. اگر چنین باشد این یعنی در بعضی قسمت ها، انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان سپرده شده است.  مسئولان مراقب باشند کسانی را روی کار نیاورند که به ایمان، تقوا و درستی شان یقیین ندارند. به کسانی پست ندهند که خون شهدا را پایمال کنند

حجت الاسلام جدایی با بیان اینکه آمریکا در حالی که اصرار دارد همه‌ی کشورها را در کنوانسیون های مختلف وارد کند، اما خودش تا به حال در بسیاری از این کنوانسیون ها وارد نشده است اظهار کرد: آمریکا به کنوانسیون حقوق کودک، کنوانسیون منع شکنجه، کنوانسیون رفع تبعیض علیه زنان، کنوانسیون ضدنژاد پرستی، منع صلاح های هسته ای و کنوانسیون منع مین های ضد نفر نپیوسته است.

وی ادامه داد: زندان یا شکنجه گاه گوانتانامو، در زمینی اجاره ای و خارج از آمریکاست، زندانی کردن و شکنجه افراد در آن، بدون صدور حکم قضایی و خارج از هر گونه چارچوب قضایی آمریکایی یا جهانی است، شاید شما نشنیده اید که در ۲۹ فروردین ۶۷، دو سکوی نفتی ایران که به آتش کشیده شدند، نه بدست عراق نه بواسطه آمریکا بلکه مستقیما بوسیله ناوهای آمریکایی به آتش کشیده شدند.

امام جمعه اسالم افزود: تا به امروز هزاران نفر از جوانان و مردم عزیزمان به وسیله گاز خردل شهید شده اند و الآن هم ۱۰۰ هزار نفر هم مجروح شیمیایی داریم،
هیچ می دانید که پانصد تن گاز خردل یکی از هدایای آمریکا به صدام بود. آمریکا اگر دشمن نبود چرا به فرمانده ناو وین سِنس که در ۱۲ تیر ۶۷ با سرنگونی هواپیمای مسافربری  ایرباس، ۶۶ کودک و ۲۳۲ زن و مرد وپیر و جوان را شهید شد؛ نشان لیاقت دارد.

حجت الاسلام جدائی با بیان اینکه آمریکا کشوری است که تقریبا به همه نقاط دنیا لشگر کشی کرده، و در کشور های اطراف ایران، پایگاه نظامی دارد و ۷۰ ناوش بصورت دائم در خلیج فارس مستقرند ولی ایران ۲۰۰ سال است به هیچ کشور حمله نکرده است اظهار کرد:  آمریکا در این سال های بعد از انقلاب، مرتب ایران را در زمینه های مختلف اقتصادی، دارویی، علمی، بانکی، نظامی، صنعتی و بیمه ای تحریم کرده است؛ آیا  با دسته گل بردن به جلوی جاسوس خانه اش، واقعا نظرش عوض می شود.

وی افزود: آمریکا علاوه بر تحریم ها، در قرارداد های بسیار مهم و پرسود ایران با کشورهای دیگر هم دخالت کرده و در پروژه های بزرگ سنگ اندازی کرده است، آمریکا به فرهنگ و تمدن ما هم رحم نکرد؛ در سال ۲۰۰۶ یک دادگاه فدرال آمریکا، دستور مصادره یکی از بزرگ ترین کلکسیون های باستان شناختی تخت جمشید متعلق به ایران را صادر کرد.

امام جمعه‌ی اسالم با بیان اینکه یکی از اصلی ترین سخنان مسئولین ما در برجام بحث برد – برد بود گفت: امروز که ماههاست آمریکا به تعهداتش عمل نکرده و در مقابل، ما به سرعت و با اشتیاق در روز های اول روی بزرگ ترین افتخارات و دستاورد هایمان بتنن ریختیم؛

وی تأکید کرد: بنده به عنوان یک طلبه انقلابی اعلام می کنم ما در حفظ اصول انقلاب و اسلام ذره ای کوتاه نخواهیم آمد، ما از دیپلماسی خارجی می خواهیم که به شدت پی گیر برداشته شدن تحریم ها باشد. تنها دلیل متوقف کردن فعالیت های هسته ای و سکوت و تحمل مردم انقلابی ایران و تنها دلیل قبول مذاکرات، فقط و فقط رفع تحریم ها و گشایش در امور کشور و زندگی مردم بود.

جدایی با بیان اینکه ایران کشوری مقتدر و قدرتمند است گفت: ایران بزرگ و سرافراز پیرو مکتبی است که در سرآغازش هیهات من الذله نوشته شده است. ما با دیپلماسی ذلیلانه و مذبوحانه بیگانه ایم. ما با دیپلماسی ذلت و خواری هیچ سنخیتی نداریم. همه‌ی کشورها باید یاد بگیرند که به ایران احترام بگذارند. دیپلماسی خارجی ما باید ابهت پاسپورت‌های ایرانی را از این وضعیت در بیاورد تا ایرانیان با افتخار پاسپورت خود را نشان بدهند. به این خاطر ما نمی‌توانیم تحمل کنیم که روی دستاورد نخبگان ما به بهانه رفع تحریم ها بتن بریزند.

امام جمعه‌ی اسالم ادامه داد: ما از اول آمریکا را شیطان بزرگ و سیاست مدارانش را یکسری حقه باز و دغل کار می دانستیم و به این خندیدن های سیاسی و مصنوعی هم، دلمان خوش نبود. آستانه تحمل فرزندان انقلابی ایران زمین، حدی دارد، اگر تحریم ها برداشته نشود فعالیت های هسته ای را با قوت تمام دوباره شروع خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه