امام جمعه اسالم:

بی‌تدبیری باعث شده برخی تصور کنند سازش با آمریکا راه حل رفع مشکلات کشور است

امام جمعه اسالم گفت: بی‌تدبیری سبب شد که بعضی ها گمان کنند گفت و گو با آمریکا، تنها راه حل خروج از مشکلات کشور است و البته به خاطر این نگاه فرصت های عظیمی را از دست دادیم.

بی‌تدبیری باعث شده برخی تصور کنند سازش با آمریکا راه حل رفع مشکلات کشور است

به گزارش ۸دی، راهپیمایی ضد آمریکایی و استکباری ۱۳ آبان همزمان با سراسر کشور در شهر اسالم شهرستان تالش برگزار شد.  در اجتماع پایانی این راهپیماییرامام جمعه‌ی اسالم ضمن سخنان اظهار داشت: امروز در تاریخ سیاسی معاصر انقلاب اسلامی، روز بسیار مهمی است، روزی است که هر سال در چنین روزی، میلیون ها دانش آموز، میلیون ها نفر از مردم ایران، با صدای بلند «مرگ بر آمریکا» سر می دهند.

وی افزود: امروز روز ۱۳ آبان – روز ملی مبارزه با استکبار جهانی – آمریکا است. امروز در کشور ما یادآور سه خاطره‌ی متفاوت از سه دوره تاریخی است.

جدایی با اشاره به واقعه ۱۳ آبان سال ۴۳ -گفت: این روز به خاطر اعتراض امام راحل به قرارداد ننگین کاپیتولاسیون -قراردادی که برای حفظ امنیت مامورین آمریکایی در ایران و مصونیت قضایی آن ها بود در تاریخ ماندگار شد. ۱۴ سال بعد در ۱۳ آبان سال ۵۷ حادثه ای رخ داد که سبب شد روز دانش آموز نام بگیرد. در چنین روزی با خون عده ای از دانش آموزان آسفالت خیابان های تهران رنگین شد.

امام جمعه اسالم ادامه داد: این حرکت ننگین هم در واقع در اصل به خاطر دفاع از منافع آمریکا در ایران بود. اتفاق سوم، ۱۳ آبان سال بعد یعنی سال ۵۸ بود که یک اتفاق مبارک در آن رخ داد چون دانشجویان و جوانان شجاع و مومن با تسخیر سفارت آمریکا یا به تعبیر بهتر لانه جاسوسی ضرب شست خوبی به آمریکا دادند و حقیقت و هویت این سفارت را که جاسوسی و فعالیت علیه استقلال و تمامیت ارضی کشور، علیه ملت ایران بود را کشف کردند.

حجت الاسلام والمسلمین جدائی با بیان اینکه با  وجود تمام ظلم ها و جنایت هایی آمریکا علیه کشور  و ملت ایران هنوز به دلیل خودباختگی و بی‌بصیرتی نمی توانند باور کنند که آمریکا دشمن اصلی و درجه یک ماست اظهار کرد: همین بی سیاستی و بی تدبیری سبب شد که بعضی ها گمان کنند گفت و گو و سازش با آمریکا، تنها راه حل خروج از مشکلات کشور است و البته به خاطر این نگاه باطل و خوش بینانه‌ی خام، فرصت های عظیمی را از دست دادیم.

وی شعار مرگ بر آمریکا را معنای دیگر شعار ابا عبدالله یعنی «هیهات من الذله» دانست و گفت: مرگ بر آمریکا به معنی مرگ بر ظلم، جنایت و فساد و کشتار انسانهای بی گناه است.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه