در آستانه اربعین؛

شب شعر عاشورایی «با سوگواران حرم» در لاهیجان برگزار می شود

همایش شعر عاشورایی «با سوگواران حرم» هفدهم آبان ماه و در آستانه اربعین سید و سالار شهیدان در سما لاهیجان برگزار می شود.

شب شعر عاشورایی «با سوگواران حرم» در لاهیجان برگزار می شود

به گزارش ۸دی، به نقل از «لاهیجان»، معاونت سما لاهیجان و سیاهکل با هدف تبیین انقلاب خونین عاشورا و همچنین به منظور تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم در ایام اسارت اهل بیت پیامبر عظیم الشان اسلام و به یاد مظلومیت زینب کبری (س) اقدام به برگزاری مراسم شب شعر عاشورایی خواهد نمود. در همین راستا شورای فرهنگی این مرکز آموزشی فرهنگی تشکیل جلسه داد تا در مورد چگونگی برگزاری این سوگواره برنامه ریزی شود.

در این جلسه جواد نجار تمیزکار با بیان اینکه با برگزاری این مراسم هنری دو هدف را دنبال می کنیم؛ اول آنکه در تعظیم و تکریم قیام عاشورا کاری متفاوت ارائه نماییم و از زبان فاخر شعر به معرفی عاشورا بپردازیم و دوم عمل به رسالت مهمی است که این روزها بر عهده همه ما و از جمله دانشگاه هاست و آن تجلیل از مقام شامخ شهدای مدافع حرم می باشد؛ مدافعانی که امنیت و اقتدار کشور را مدیون جهاد و از خودگذشتگی آنانیم.

وی افزود: بنا داریم در این مراسم معنوی از حافظان امنیت نظام که کیلومترها آن طرف تر از کشورمان از اعتبار و حیثیت نظام و اسلام دفاع می کنند و همچنین از خانواده محترم و عزیز شهدای مدافع حرم به صورت ویژه تقدیر کنیم و در حد توان مان مُبلّغ فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت باشیم.

همایش شعر عاشورایی «با سوگواران حرم» هفدهم آبان ماه سال جاری و در آستانه اربعین سید و سالار شهیدان در سما لاهیجان برگزار خواهد گردید و شرکت کلیه شهروندان در این مراسم آزاد می باشد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه