چند ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری؛

ارتباط دیتای سیم‌کارت‌های اپراتور آمریکایی در ایران فراهم شد / زنگ‌ها برای چه به صدا در می‌آیند؟!

در حالی که آمریکا آذر سال گذشته محدودیت‌هایی برای سفر به ایران اعمال کرد امکان ارایه‌ خدمات برای سیمکارت آمریکایی در ایران فراهم شد.

ارتباط دیتای سیم‌کارت‌های اپراتور آمریکایی در ایران فراهم شد / زنگ‌ها برای چه به صدا در می‌آیند؟!

به گزارش ۸دی،  ۲۹ آذر ماه سال ۹۴؛ باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا با امضای لایحه‌ی بودجه، محدودیت‌های تازه‌ برای ورود به این کشور را هم به عنوان بخشی از قانون بودجه تایید کرد. قبل از این، مجلس نمایندگان آمریکا، روز ۸ دسامبر (۱۷ آذر) طرحی را تصویب کرده بود که محدودیت‌های تازه‌ای را برای شهروندان ۳۸ کشور که در حال حاضر بدون ویزا به آمریکا سفر می‌کنند، در نظر می‌گرفت. بر اساس فصل ۲۰۳ از متن بودجه آمریکا – که بعد از تصویب سنا و امضای اوباما به قانون تبدیل شد – اگر شهروندان این ۳۸ کشور در پنج سال گذشته به سوریه، عراق یا کشورهای حامی تروریسم از نظر وزارت خارجه آمریکا (ایران، سودان و سوریه) سفر کرده باشند، نمی‌توانند مانند گذشته بدون ویزا وارد آمریکا شوند.

۲۳ خرداد ۹۵؛ ایران آنلاین از رونق پروازهای مستقیم خارجی به ایران در دوران «پساتحریم» خبر می دهد. پس از توافق هسته ای که با آن راه رفع تحریم ها علیه ایران گشوده شد شرکت‌های هواپیمایی که در سال های گذشته از ایران رفته بودند و همچنین بسیاری از کشورها که تاکنون پرواز مستقیم به ایران نداشتند درخواست پرواز به ایران می‌کنند.

۱ فروردین ۹۵؛ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اولین روز سال ۹۵ در جمع زائران حرم رضوی در مشهد مقدس با بیان اینکه آمریکا در توافق هسته‌ای به وعده‌هایش عمل نکرد، فرمودند: می‌خواهند برجام‌های دیگری را در مسایل منطقه و حتی قانون اساسی تحت عنوان برجام ۲ و ۳ و ۴ به نخبگان ما بقبولانند.

۲مهر ۹۵؛ کیهان نوشت: در حالی که بیش از ۸ ماه از روز اجرای برجام می‌گذرد و آمریکایی‌ها به تعهدات مکتوب خود نیز پایبند نیستند، رئیس جمهور پس از بازگشت از سفر به نیویورک گفت آمریکا قول داده است به تعهدات خود عمل کند!

۱۸ مهر ۹۵؛ نشریه نیویورک تایمز در گزارشی خبر می‌دهد که سیم کارت‌های اپراتور آمریکایی AT&T در ایران قابل استفاده شده‌اند.این خبرگزاری می‌نویسد:‌ «تا پیش از این موبایل‌های آمریکایی در ایران هیچ سیگنالی دریافت نمی‌کردند، اما این موضوع اخیراً در سکوت خبری تغییر کرده است. در روزهای اخیر یکی از سخنگویان AT&T تایید کرده که کاربران این اپراتور می‌توانند از خدمات صوت و دیتا در ایران بهره‌مند شوند. این امر توسط همکاری AT&T با اپراتور داخلی ایران، “رایتل” محقق گشته و یکی از کارمندان شرکت ایرانی، این همکاری را تایید کرده است.»

۱۹مهر ۹۵؛ ساسان جباری، معاون تجاری اپراتور سوم تلفن همراه در مورد انتشار خبری مبنی بر توافق اپراتور تلفن همراه آمریکایی AT&T با این اپراتور و آنتن‌دهی موبایل‌های آمریکایی در ایران به خبرگزاری مهر اظهار داشت: موضوع آنتن‌دهی سیم کارتهای خارجی اپراتورهای طرف قرارداد رایتل، موضوع تازه‌ای نیست و رایتل بر مبنای سرویس رومینگ بین‌الملل با بیش از ۸۷ کشور و با ۱۲۳ اپراتور موبایل توافق همکاری دارد.

نفوذ؟!
از این مقدمات ذکر شده سوالات بسیاری در ذهن متبادر می‌شود! کشوری که در برجام نه تنها به تعهدات خود عمل نکرده، بلکه تحریم‌های جدیدی را نیز متوجه ایران ساخته، به اتباع و هم‌پیمانانش در باره‌ی سفر به ایران هشدارهای ریز و درشت داده و تاریخ ایران از ماجرای طبس و مک فارلین تا ایرباس و تحریم، خاطرات تلخ و سیاهی از او به ذهن سپرده، چرا باید سیم کارت‌هایش در ایران فعال شوند!!

کشوری که نه تنها شرکتهای هواپیمایی و مالی خود را به بهانه‌های متفاوت از معامله با ایران منع کرده بلکه دیگر کشورهای دنیا را هم بر حذر داشته، چگونه ارتباط شرکت مخابراتی خود را با ایران را محدود نکرده است؟ مگر چه تفاوتی دارند؟ آمریکایی که برای جلوگیری از ورود شهروندان خود و بسیاری از کشورهای جهان به ایران قوانین دست و پا گیر وضع نموده چرا ارتباطات مخابراتی با ایران را تسهیل نموده است؟! آیا از ارائه‌ی چنین خدماتی به شیطان بزرگ آن هم در آستانه‌ی انتخابات ریاست جمهوری می‌توان به سادگی گذشت؟!

به راستی زنگ‌های سیم کارت‌های اپراتور آمریکایی برای چه باید در ایران به صدا در آیند؟!

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه