نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری:

باید مانند حسین(ع) با فساد سیستمی مقابله کرد/خواص نباید با تهدید و تطمیع کنار بروند

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری گفت: دشمن با واژه‌های فریبنده صلح جهانی و مقابله با خشونت با یکسری قوانین ورود کرده و می‌خواهد ما را وادار به پذیرش آن کند.

باید مانند حسین(ع) با فساد سیستمی مقابله کرد/خواص نباید با تهدید و تطمیع کنار بروند

به گزارش ۸دی، آیت‌الله رضا رمضانی عصر امروز در جمع عزاداران حسینی(ع) در این شهر با اشاره به اینکه اجرای قسط، عدالت و عمل کردن به قرآن از دغدغه‌های مهم رهبری در اسلام است، اظهار کرد: رهبر باید ملتزم به دین حق باشد.

وی به مشخص بودن وظیفه افراد در جامعه اسلامی اشاره کرد و افزود: دین تنها امر فردی نیست، بلکه به آموزه‌های دینی در مسائل اجتماعی می‌پردازد.

* جهل‌زدایی ویژگی پیروان عاشورا

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان با بیان اینکه جهل‌زدایی از ویژگی پیروان عاشورا است، تصریح کرد: افراد در جامعه اسلامی باید از حیرت و گمراهی خارج شده و با تعقل زندگی کنند.

رمضانی، مراقبت‌های لازم از عقل اجتماعی را مهم خواند و بیان کرد: فرد عاقل باید تحلیل‌گر باشد، وضعیت را مطالعه کرده و دشمنان مجموعه را از درون و بیرون بشناسد تا ناهنجاری‌ها وارد جامعه نشود.

وی، پیام‌های عاشورا را دارای مراتب «عوام»، «خواص» و «اخص» عنوان کرد و گفت: عوام نباید فریب ظاهرسازی‌ها را خورده و گمراه شوند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، پیام‌هایی که خواص از نهضت عاشورا دریافت می‌کنند را بسیار بالا دانست و خاطرنشان کرد: وظیفه اخص در جامعه اسلامی بیشتر است.

رمضانی متذکر شد: اگر پیام عاشورا درک نشود و مردم از امام عادل فاصله بگیرند، ولایت‌پذیری آنها خدشه‌دار می‌شود.

وی با تأکید براینکه اگر موقعیت عاشورا در جامعه اسلامی را درک کنیم پیروز میدان هستیم، اظهار کرد: دو پیروزی در جبهه امام حسین(ع) و اموی در عاشورا ارائه می‌شود.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان به سخنان امام حسین(ع) مبنی براینکه «حق همیشه پیروز است» اشاره کرد و یادآور شد: صداقت، عدالت، عفت، پاکدامنی و … همیشه پیروزی بوده و فریب، دغل‌بازی و باطل رفتنی و نابودشدنی است.

رمضانی با اشاره به اینکه خواص باید مراقب باشند و راه‌های نفوذ دشمن را شناسایی کنند، بیان کرد: خواص نباید با تهدید و تطمیع کنار بروند.

وی، قدرت و ثروت را یکی از ابزارهای انحراف در جامعه در طول تاریخ عنوان کرد و افزود: اگر اخص به رسالت دینی خود عمل نکنند و ترس از خدا نداشته باشند موجب انحراف جامعه می‌شوند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه رفاه‌طلبی و حرام‌خواری دو مشکل عمده زمان امام حسین(ع) بود، تصریح کرد: دشمن از اعتقادها و باورهای مردم سوء استفاده می‌کند و تمام آن در تاریخ عاشورا وجود دارد.

رمضانی متذکر شد: بشر به عقلانیتی رسیده که ممکن است نیازهای خود را تغییر دهد و این امر موجب می‌شود نظام ارزشی دنیا تغییر کند.

وی با اشاره به اینکه دشمن تلاش جدی برای تغییر ارزش‌ها در جامعه اسلامی دارد، خاطرنشان کرد: داعش از دین استفاده ابزار کرده و با این ترفند مسلمانان را می‌کشد.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان به قرار گرفتن منکر به جای معروف در دنیای غرب اشاره کرد و گفت: غرب براساس نگاهی که دارد نقض حقوق بشر درباره ایران را مطرح کرده اما رویکرد ایران اسلامی در مورد حقوق بشر متفاوت است.

رمضانی، نقض حقوق بشر در دنیای غرب را بسیار خواند و یادآور شد: دشمن برای حاکم شدن بر جهان هر امری را برای خود روا می‌داند.

وی با بیان اینکه هیچ کشوری طبق مصوبه سازمان ملل نباید سلاح هسته‌ای داشته باشد، اظهار کرد: غرب حتی با داشتن دانش هسته‌ای توسط کشورها مقابله می‌کند اما آمریکا و ابرقدرت‌های ظاهری هر کدام دارای کلاهک‌های هسته‌ای بسیاری هستند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: گاهی از مواقع فکر می‌کنیم حواس‌مان نسبت به نفوذ دشمن جمع است اما طرف مقابل تمام مراحل را طی کرده و می‌داند چگونه نفوذ کند.

* نفوذ دشمن با واژه‌های فریبنده حقوق بشر و مقابله با خشونت

رمضانی با اشاره به اینکه دشمن با واژه‌های فریبنده صلح جهانی، کرامت بشر، حقوق بشر، مقابله با خشونت و … با یکسری قوانین ورود می‌کند، بیان کرد: می‌خواهند ما را وادار به پذیرش قوانین مذکور کنند و در اینجا باید مراقب باشیم.

وی به جنگ اندیشه‌ها در دنیای کنونی اشاره کرد و گفت: اندیشه حق بر مبنای اسلام است اما اندیشه‌های نرم‌افزاری غرب  براساس اومانیسم و لیبرالیسم اخلاقی مطرح می‌شود.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان با بیان اینکه نظام فکری دشمن بر پایه ماکیاولی است، خاطرنشان کرد: امروزه برخی از افراد در داخل اعلام می‌کنند نباید شعار استقلال سر دهیم و دنیا تبدیل به یک مجموعه به‌هم پیوسته شده است و مستقل بودند معنا ندارد.

رمضانی، آزادی را از شعارهای اصلی نظام خواند و یادآور شد: برخی رها شدن از هر نوع ظلم و ستم را به شکل دیگری معنا می‌کنند اما وقتی به اسلامیت می‌رسند آن را تنزل می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» از شعارهای اصلی انقلاب است، اظهار کرد: جمهوریت بر مبنای اسلام است و این موارد مبنای ارزشی جامعه را تشکیل می‌دهد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری بر فعال بودن دستگاه دیپلماسی در حوزه فرهنگی، سیاسی و اقتصادی تأکید کرد و افزود: برخورد فعالانه براساس مبانی ارزشی انقلاب حائز اهمیت است.

رمضانی با بیان اینکه اگر حادثه عاشورا را دقیق بررسی کنیم در آن درس مسؤولیت‌پذیری وجود دارد، تصریح کرد: نهضت عاشورا برای بیان معروف و از بین بردن منکر است.

وی بر ایستادگی به صورت جدی در مقابل منکرات تأکید کرد و گفت: با فسادی که بخواهد سیستمی شود باید مانند امام حسین (ع) مقابله کرد.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه