نماینده‌ی مردم آستانه اشرفیه:

در قراردادهای جدید نفتی منافع دراز مدت ملت لحاظ نشده است / باید از کرسنت درس گرفت

نماینده‌ی مردم آستانه اشرفیه با اشاره به اینکه منافع دراز مدت ایران در قراردادهای جدید نفتی لحاظ نشده است گفت: یکی از مهم‌ترین نکاتی که از سوی نمایندگان مجلس به وزیر نفت گفته شد عدم لحاظ شدن منافع دراز مدت کشور و مردم در این قراردادها بود.

در قراردادهای جدید نفتی منافع دراز مدت ملت لحاظ نشده است / باید از کرسنت درس گرفت

محمدحسین قربانی نماینده‌ی مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ۸دی با اشاره به اینکه منافع دراز مدت ایران در قراردادهای جدید نفتی لحاظ نشده است اظهار داشت: یکی از مهم ترین نکاتی که از سوی نمایندگان مجلس به وزیر نفت گفته شد عدم لحاظ شدن منافع دراز مدت کشور و مردم در این قراردادها بود.

وی افزود: اولین موئلفه‌ای که باید در قراردادهای جدید نفتی لحاظ شود همین منافع دراز مدت ملت است. ما نمی توانیم عدم توجه به این منافع را نادیده بگیریم.

نماینده‌ی مردم آستانه اشرفیه با بیان اینکه باید از قراردادهای نفتی گذشته همچون کرسنت و استات اویل درس بگیریم و اعتماد صرف به طرف‌های خارجی نداشته باشیم گفت: ما در برجام به طرف خارجی اعتماد کردیم و با بی‌اعتمادی مواجه شدیم بنابراین باید در قراردادهای جدید نفتی از پشتوانه‌ی اجرایی و نظارتی قوی بهره ببریم.

قربانی با اشاره به برداشت از میادین مشترک ایران و قطر توسط طرف قطری ادامه داد: با وجود نظارت‌های دقیق باید به طرف ایرانی این اجازه نیز داده شود که بتواند مذاکره و توافق کند و اینطور نباشد که به بهانه ماجرای کرسنت وزارت نفت نتواند قراردادهای جدید منعقد کند.

این نماینده‌ی مجلس درباره‌ی محرمانه بودن محتوای قرادادهای جدید نفتی نیز گفت: شفافیت قراردادهای نفتی بسیار مهم است و مردم باید بدانند که چه منافعی عایدشان می‌شود و چه امتیازاتی به طرف خارجی داده‌ایم، ضمن اینکه ممکن است در قرادادها ملاحظاتی نیز از سوی نهادهای امنیتی، مجمع تشخیص مصلحت نظام و … نیز وجود داشته باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه