امام جمعه‌ی اسالم:

دریغ از یک عذرخواهی، نهایت خباثت و بی شرمی آل سعود است

امام جمعه‌ی اسالم گفت: در پستی و خباثت آل سعود همین بس است که در فاجعه‌ی منا کم ترین پوزش و عذرخواهی هم نکردند.

دریغ از یک عذرخواهی، نهایت خباثت و بی شرمی آل سعود است

به گزارش ۸دی به نقل از مریان خبر؛ حجت الاسلام اصغر جدایی در خطبه های این هفته ی نماز جمعه این بخش به دیدارهای چند روز اخیر مقام معظم رهبری با خانواده‌های شهدای منا و درس خارج فقه معظم له و پیام ایشان به مسلمانان جهان درباره موسم حج و ابلاغ سیاست های کلی خانواده اشاره کرده و مطالبی را در این خصوص بیان کرد.

وی به تبیین سخنان و پیام های معظم له پرداخته و اظهار داشت: در پستی و خباثت آل سعود سوسمار خار همین بس که: کم ترین پوزش و عذرخواهی هم نکردند. حتی اگر بی تقصیر هم بودند، نباید عذرخواهی می کردند؟شما الان در حین راه رفتن، پای تان به پای کسی می خورد و سریع عذرخواهی می کنید با این که تقصیری هم ندارید.شما خیلی اوقات در این جور حوادث کوچک و بی اهمیت گاهی چندین بار اظهار شرمساری میکنی پوزش می طلبی این انسان های عقب مانده و بی فرهنگ ، ۷ هزار نفر را به کشتن داند، دریغ از یک عذر خواهی، دریغ از یک پوزش این عمل ان ها نهایت پررویی، خباثت و بی شرمی آن ها را ثابت کرد.

حجت الاسلام جدایی گفت: تعجب از کسانی که این همه پستی و زشتی را در آل سعود دیدند و بازهم قلب شان با آل سعود است، هرکس ذره ای به آل سعود متمایل باشد از شمر و یزید بدتر است. هرکس از آل سعود کم ترین دفاعی بکند او یک وهابی خبیث و داعش ملعون است.

امام جمعه‌ی در ادامه به سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) اشاره کرده و گفت: امروز جمعه ۱۹ شهریور، ۷ ذی الحجه، سالروز شهادت حضرت ابوجعفر امام محمد باقر(ع) فرزند امام سجاد (ع) و پدر بزرگوار امام صادق(ع) است، امام باقر (ع) از جمله امامانی است که در کربلا، حضور د اشته و شاهد آن همه مصیبت بوده است، دوران امام سجاد(ع) و امام باقر(ع) تاریک ترین، داعشی ترین و بدترین دوران تاریخ بود، چرا که در دوران این امامان این حجت های الهی، سفاکان و جنایت کارانی مثل حجاج بن یوسف ثقفی، مروان هل و دیگر جنایت کاران اموی، شدیدترین ضربه ها را به اسلام وارد ساختند.

وی ادامه داد: امام باقر(ع) از سال ۹۵ تا ۱۱۲ ه.ق به مدت ۱۹ سال امام مسلمین بود. نهضت علمی در حقیقت به معنای واقعی از زمان امام باقر(ع) آغاز شد.و امروز احادیث قال الباقر(ع) بخش اعظمی از معارف الهی و اسلامی ما را تشکیل می دهد. قبر امام صادق(ع) در قبرستان بقیع است و بصورت فوق العاده مظلومانه ، در میان آل سعود این شجره خبیثه ، خداوند ان شاءالله به زودی این قوم صهیونیستی را نابود کند و عربستان را از شر این اشرار و جنایت کاران نجات بدهد.

خطیب نماز جمعه اسالم با اشاره به پیش رو بودن روز بزرگ عرفه و عید سعید قربان افزود: یکی از گنجینه های معارف الهی ، یکی از دعاهای بسیار پر مضمون و عالی، دعای عرفه است. دعای عارفانه و عاشقانه عرفه، دعائی است که امام حسین (ع) با تمام وجود و با چشم های گریان ، در عرفات حج قرائت فرمودند. با توجه به وضعیت دنیای امروز، نیاز به کسب معنویات خیلی احساس می شود از این جهت، این دعا، به خوبی این خلاء را می تواند پر کند. یکی از عیدهای بزرگ و اصلی ما مسلمان ها، عید قربان است. عید قربان پیام بسیار زیبا و عارفانه ای دارد که اگر انسان ها پیام عید قربان را دریابند. گشایش و فرج بزرگی در زندگی شان حاصل می شود، اسماعیل عشق ابراهیم بود.

وی تأکید کرد: خداوند از ابراهیم می خواهد که اسماعیل اش را قربانی کند ، حضرت ابراهیم بی درنگ اقدام می کند. موانع ایجاد می شود یکی اش شیطلان؛ ابراهیم همه را کنار می زند. چرایی ذبح اسماعیل به امر خدا، سؤال ایجاد می کند و چرایی تسلیم اسماعیل و اطاعت ابراهیم، شگفت انگیز است شاید پیام این قربانی این باشد که آقاجان! برای رسیدن به عشق برتر، باید عشق پایین تر و کم تر را زبح کنی تا به عشق بالاتر و برتر برسید.

امام جمعه اسالم در ادامه به قرارداد بانکی FATF اشاره و اظهار کرد: این روز ها صحبت از قرارداد است که باور کردنش خیلی مشکل است. برای بنده چون باور کردنی نیست به این خاطر می گویم، اگر این حرف ها درست باشد باید بگویم واقعا ننگ و روسیاهی بزرگی خواهد شد.

 

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه