به اتهام توهین به هاشمی رفسنجانی؛

مدیر مسئول نشریه‌ی قلم از فعالیت در این مسئولیت محروم شد

مدیر مسئول نشریه ی دانشجویی قلم با حکم کمیته ی ناظر بر نشریات دانشگاهی دانشگاه فردوسی مشهد به مدت یک سال از فعالیت در این سمت محروم شد.

مدیر مسئول نشریه‌ی قلم از فعالیت در این مسئولیت محروم شد

به گزارش ۸دی، محمدسعید ابراهیمی مدیر مسئول نشریه‌ی دانشجویی «قلم» با حکم کمیته‌ی ناظر بر نشریات دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد به مدت یکسال از فعالیت در این سمت محروم شد.

پیش از این به دلیل انتقاد نشریه ی دانشجویی قلم از هاشمی رفسنجانی، عناوین مجرمانه “توهین” و “تهمت” به مدیر مسئول این نشریه ابلاغ شده بود.

در همین خصوص، محمد سعید ابراهیمی پیش از این در گفتگو با خبرنگار ۸دی تأکید کرده بود: صراحت قلم به معنای خروج از محدوده‌ی ادب و انصاف نیست به به این جهت، نشریه‌ی قلم از گفتن حرف حق، باز نمی ایستد و به تعبیر امیر المومنین(ع) بدون لکنت زبان لب به انتقاد از مسئولان و شخصیت های مستحق انتقاد می گشاید.

در متن حکم ابلاغ ابراهیمی آمده است:

مدیر مسئول محترم نشریه‌ی قلم
موضوع: ابلاغ حکم تخلفات شماره های ۳ و ۶ نشریه قلم

با تقدیم سلام

به استحضار می رساند تخلفات شماره های سوم تا ششم نشریه ی قلم در جلسات کمیته ی ناظر بر نشریات دانشگاه مورد بررسی قرار گرفت و از استماع دفاعیات مکتوب جنابعالی در جلسه مورخه ی ۲۸ تیر ماه ۹۵ حکم ذیل صادر گردید:

دفاعیات مکتوب مدیر مسئول نشریه‌ی قلم، آقای محمد سعید ابراهیمی، در خصوص پنج مورد اتهامات ابلاغی طبق نامه‌ی شماره‌ی ۱۱۸۶ موخه ۱۴ تیر ۹۵ در جلسه طرح و بررسی گردید، کمیته‌ی ناظر پس از بحث و بررسی دفاعیات مکتوب مدیر مسئول را قانع کننده ندانست و با توجه به محرز بودن تخلف تهمت و توهین در موارد اتهامی، طبق ماده ی ۳۶ دستورالعمل اجرایی ضوابط ناظر بر فعالیت نشریات دانشگاهی و براساس بند ۶ ماده ۴۰ دستورالعمل، حکم به «محرومیت موقت مدیر مسئلو نشریه از تصدی این سمت تا یک سال» را صادر نمود.

بر اساس ماده‌ی ۴۴ دستورالعمل، این رأی ظرف مدت ۲۰ روز از تاریخ ابلاغ، قابل اعتراض و تجدید نظرخواهی در شورای فرهنگی دانشگاه می باشد. در صورت عدم اعتراض در مهلت تعیین شده حکم قطعی محسوب می شود و صاحب امتیاز نشریه طبق تبصره ی ۴ ماده ۱۴ دستورالعمل بایستی ظرف یک ماه مدیر مسئول جدید را به کمیته ی ناظر معرفی نماید در غیر این صورت امتیاز نشریه لغو می شود.

شایان ذکر است نشریه‌ی قلم یک نشریه‌ی دانشجویی و با رویکرد معطوف به جبهه‌ی فرهنگی انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام /

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه