مدیرعامل مرکز شبانه‌روزی سرای نصیر لاهیجان خبر داد؛

بیکاری آزاردهنده‌ی فرزندان پسر در مرکز شبانه‌روزی بهزیستی لاهیجان

برخی فرزندان پسر مرکز خیریه و شبانه‌روزی سرای‌نصیر و زیرپوشش بهزیستی لاهیجان با معضل بیکاری دست به گریبان هستند.

بیکاری آزاردهنده‌ی فرزندان پسر در مرکز شبانه‌روزی بهزیستی لاهیجان

به گزارش ۸دی، مرکز خیریه و نگه‌داری فرزندان پسر و بی‌سرپرست سرای‌نصیر زیرپوشش بهزیستی این شهرستان قرار دارد که تعدادی فرزند پسر در رنج سنی مختلف را در خود جای داده، اما بیکاری آزارشان می‌دهد.

مدیرعامل مرکز شبانه‌روزی فرزندان پسر بی‌سرپرست خیریه سرای‌نصیر لاهیجان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: این مرکز شبانه‌روزی بوده و زیرپوشش بهزیستی لاهیجان فعالیت می‌کند.

سیدمهدی صلواتیان با بیان اینکه اکنون ۲۱ فرزند پسر و بی‌سرپرست و بدسرپرست در مرکز شبانه‌روزی مذکور نگه‌داری می‌شوند، افزود: ۱۰ نفر از فرزندان بین ۶ سال تا ۱۲سال در طبقه پایین مرکز مذکور نگه‌داری می‌شوند.

وی ادامه داد: ۱۱ نفر از فرزندان پسر بین ۱۲ تا ۱۸ سال نیز در طبقه بالاتر مرکز شبانه‌روزی نگه‌داری می‌شوند که در مجموع ۲۱ نفر را شامل می‌شود.

مدیرعامل مرکز شبانه‌روزی فرزندان پسر بی‌سرپرست خیریه سرای‌نصیر لاهیجان زمان آغاز فعالیت این مرکز را از سال ۸۱ عنوان کرد و گفت: این مرکز به دنبال مرگ فرزند ۲۱ ساله‌ام سید نصیر صلواتیان در یک سانحه تصادف تاسیس شد.

وی با اشاره به اینکه مرکز مذکور در گذشته در مکان استیجاری قرار داشت، اضافه کرد: اکنون این مرکز دارای ساختمان مستقل بوده و در این راستا شهردار وقت کمک‌های زیادی انجام داده است.

صلواتیان با تصریح بر اینکه اکنون بهزیستی لاهیجان کمک‌هایی به فرزندان مرکز شبانه‌روزی مذکور ارائه می‌دهد، خاطرنشان کرد: این مرکز با مشکلات بسیاری مواجه است و از خیران و مسؤولان می‌خواهیم در برطرف شدن مشکلات ما را یاری داده و مرکز را از نزدیک مورد بازدید قرار دهند.

 معضل آزاردهنده فرزندان مرکز شبانه‌روزی لاهیجان

وی یکی از مشکلات عمده را بیکاری پسران مرکز شبانه‌روزی مذکور عنوان کرد و افزود: تعدادی از فرزندان ما در این مرکز در حال حاضر بزرگ شدن هستند و برخی نیز دیپلم و یا فوق دیپلم گرفته‌اند و کارت پایان خدمت دارند، اما بیکار هستند.

این مسؤول گفت: تا جایی که می‌توانستیم در شهر از نفوذ و روابط خود در بازار استفاده کردیم تا بتوانیم شغلی برای فرزندان پیدا کنیم اما این فرزندان نمی‌خواهند و نمی‌توانند جذب بازار شوند.

وی داشتن شغلی در شهرداری، فرمانداری، استانداری، بهزیستی و… را مورد علاقه فرزندان مرکز شبانه‌روزی و برای آنها مناسب‌تر دانست و اظهار کرد: مشورت‌های زیادی در این زمینه صورت گرفت، اما تاکنون نتوانستیم حتی یکی از فرزندان مرکز شبانه‌روزی را از طریق هیچ ارگانی جذب کنیم.

صلواتیان با بیان اینکه مرکز شبانه‌روزی سرای‌نصیر لاهیجان از ابتدای تاسیس تاکنون بیش از ۵۱ فرزند پسر داشته است، خاطرنشان کرد: تعدادی از فرزندان مورد حمایت خانواده‌های دیگر قرار گرفتند و مرخص شدند.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از مردم فرزندان را به عنوان فرزندخواندگی پذیرفتند، افزود: برخی از فرزندان نیز به نزد یکی از اعضای خانواده خود بازگشتند و از مرکز مرخص شدند.

مدیرعامل مرکز شبانه‌روزی فرزندان پسر بی‌سرپرست خیریه سرای‌نصیر لاهیجان با اعلام دو شماره حساب برای دریافت کمک‌های نقدی خیران، گفت: شماره حساب بانک ملت شعبه مرکزی لاهیجان ۱۶۵۷۳۴۹۷۳ و کارت ملت به شماره  ۶۱۰۴۳۳۷۷۷۰۰۳۷۵۲ آماده دریافت کمک‌های نقدی خیران برای کمک به فرزندان این مرکز است.

یکی از خیران لاهیجان نیز درباره کمک به مرکز شبانه‌روزی فرزندان پسر بی‌سرپرست سرای‌نصیر بهزیستی این شهرستان اظهار کرد: هر انسان مسلمانی دوست دارد به همنوع خود کمک کند.

امیر پورنصیر با بیان اینکه با کمک مالی و معنوی می‌توان مشکل یک مسلمان را برطرف کرد، گفت: بنده بارها مشاهده کرده‌ام کسانی که در این مسیر به همنوع خود کمک کرده و مشکلی از مسلمان را برطرف می‌کنند، نسبت به افراد دیگر موفق‌تر هستند.

 

منبع: خبرگزاری فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
روح فرزندتان شاد الله اکبر ،خیر دنیا و آخرت نصیبتان
در حاشیه