آیا فقر موجود در كشور ناشي از كمك به فلسطين است؟

اگر فلسطین را رها کنیم چه اتفاقی می افتد؟!

دستگاه تبلیغاتی دشمن همیشه در ایام نزدیک به روز قدس یک سوال انحرافی با این عنوان که «وقتی خودمان این‌ همه مشکل اقتصادی داریم چرا به فلسطین و لبنان کمک می‌کنیم؟» را طرح می کنند اما پاسخ به این شبهه چیست؟

اگر فلسطین را رها کنیم چه اتفاقی می افتد؟!

به گزارش ۸دی، ویژه نامه ی روز قدس هفته نامه ی راه ۵۷ ضمن طرح این سوال که «اگر فلسطین را رها کنیم چه اتفاقی می افتد؟!» نوشت:

یکی گفت: وقتی خودمان این‌همه مشکل اقتصادی داریم چرا به فلسطین و لبنان کمک می‌کنیم؟

دیگری در پاسخ گفت: یکی از کارمندان وزارت نفت، سر برج حقوقش را نقداً گرفته بود ولی مراقبت نکرد و  همه را از او دزدیدند. ضمناً در مسیر یک سکه پنجاه تومانی هم به صندوق صدقات انداخت. هنگامی که خواست چیزی بخرد متوجه شد که هیچ پول ندارد. با خود گفت : کاش صدقه نمی‌دادم!

چند سال پیش مجلس، چند میلیون دلار برای کمک به فلسطین تصویب کرد. در همان ایام سازمان بازرسی یک مورد اختلاس چند صد میلیون دلاری در یک سازمان دولتی کشف کرد. با محاسبه معلوم شد مبلغ همان یک مورد اختلاس، بیش از ده برابر مبلغی بود که برای کمک به فلسطینی‌ها در آن سال اختصاص داده شده بود.

آیا مسأله فقر در کشور ناشی از کمک به فلسطین است یا ریشه در فساد مالی، سوء مدیریت و بی‌عدالتی دارد؟

اگر ریشه مشکلات در بی‌عدالتی و سوء مدیریت و فساد مالی مدیران است باید با آن مبارزه کرد نه اینکه تا به مشکلی بر می‌خوریم همه تقصیرها را گردن دفاع از فلسطین بیندازیم. تازه دفاع از مظلومان یک وظیفه دینی و انسانی است و قطعاً خداوند پاداش آن را به ما خواهد داد. یک نمونه از پاداش آن را در ماجرای جنگ سی و سه روزه لبنان دیدیم که خداوند بخاطر رشادت‌های حزب ا…، خطر حمله قریب الوقوع آمریکا و اسرائیل به تأسیسات هسته‌ای را از ایران رفع کرد. حمله‌ای که اگر صورت می گرفت قطعاً هزینه‌هایی صدها برابر آنچه برای مقاومت لبنان خرج کرده بودیم بر ما تحمیل می‌کرد.

اگر در برابر دشمن عقب‌نشینی کنیم و سنگر فلسطین را رها کنیم قطعا باید بعد از مدتی در مرزهای خود بجنگیم و آنگاه هزینه‌ی یک روز تحمیل جنگ بر کشور ما ده‌ها برابر هزینه‌هایی است که الآن در سوریه و فلسطین توسط ایران صورت می‌گیرد.

خداوند در قرآن مسلمانان را به آمادگی کامل نظامی در مقابل دشمنان دستور فرموده سپس وعده می‌دهد که قطعاً خداوند این هزینه‌ها را جبران خواهد کرد(سوره أنفال آیه ۶۰). این وعده برای مردم مؤمن ایران آرامش‌بخش است.

 

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه