بازخوانی سخنرانی امام خمینی(ره) در باب ولنگاری فرهنگی:

مگر رشتی ها می گذارند کنار دریاشان مثل آن وقت (قبل از انقلاب) باشد/ مگر بندرپهلوی (انزلی)ها مرده اند که زن ومرد باهم در یک دریا مشغول عشرت بشوند+فیلم

امام خمینی (ره) در ۷ تیر ۱۳۵۸ در جمع طلاب مدرسه فیضیه به ایراد سخنرانی در باب “راه الهی و راه شیطانی” پرداختند که گوشه ای از سخنانشان را که نامربوط به حال و اوضاع این روزهای جامعه ما نیست منتشر می کنیم.

مگر رشتی ها می گذارند کنار دریاشان مثل آن وقت (قبل از انقلاب) باشد/ مگر بندرپهلوی (انزلی)ها مرده اند که زن ومرد باهم در یک دریا مشغول عشرت بشوند+فیلم

به گزارش ۸دی، امام خمینی (ره) در ۷ تیر ۱۳۵۸ در جمع طلاب مدرسه فیضیه به ایراد سخنرانی در باب “راه الهی و راه شیطانی” پرداختند که گوشه ای از سخنانشان را که نامربوط به حال و اوضاع این روزهای جامعه ما نیست منتشر می کنیم.

متن سخنرانی امام خمینی(ره):

“اسلام جلوی شهوات را می‏گیرد؛ اسلام نمی‏گذارد که لخت بروند توی این دریاها شنا کنند. پوستشان را می‏کند! با زنها لخت بروند آنجا، و بعد زنها لخت بیایند توی شهرها! مثل کارهایی که در زمان طاغوت می‏شد. همچو کاری اگر بشود، پوستشان را مردم می‏کنند. مسلمانند مردم. نمی‏گذارند زنها و مردها با هم داخل هم بشوند و توی دریا بریزند و به جان هم بیفتند. «تمدن» اینها این است! اینها از تمدن این را می‏خواهند.

اینها از آزادی این را می‏خواهند! آزادی غربی می‏خواهند. و آن این است زن و مرد با هم لخت بشوند و بروند توی دریا[یا]بروند توی ـ نمی‏دانم ـ جاهای دیگر شنا کنند! این تمدنی است که آقایان می‏خواهند! این تمدنی است که در رژیم سابق تحمیل بر مملکت ما شد، که بعد از اینکه می‏رفتند زن و مرد در دریا، زنها همان طور لخت و همان طور لخت می‏آمدند توی شهر! مردم هم جرأت نمی‏کردند حرف بزنند. امروز اگر یک همچو چیزی بشود، اینها را ما خواهیم تکلیفشان را معین کرد.و دولت هم معین کرد. البته دولت[به]طوری که وزیر کشور گفتند، گفتند ما جلویش را گرفتیم. اگر نگیرند، مردم می‏گیرند.

مگر مازندرانی ها می‏گذارند یا رشتی ها می‏گذارند که باز کنار دریاشان مثل آن وقت باشد؟ مگر بندر پهلوی‏(انزلی)ها مرده ‏اند که زن و مرد با هم در یک دریا بروند و مشغول عیش و عشرت بشوند! مگر می‏گذارند اینها را؟ تمدنهای اینها این است. آزادی‏ای که آنها می‏خواهند همین. این جور آزادی! بروند قمار بکنند و با هم لخت بشوند و با هم[سرگرم عیش و نوش]بشوند ..”

فیلم سخنرانی امام خمینی(ره):

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
علی
فعلا که امام جمعه استان و استاندار و بعض نمایندگان وقتی در سکوت مردم انزلی و بی حرکتی مسئولین تذکر ناشی از تعجب آقای رفیعی را شنیدند چنین برآشفتند و موج قومگرایی مبتذل و افراطی راه انداختند و در مقام عمل همین صدای ضعیف امربه معروف و نهی از منکر را خاموش خواستند
در حاشیه