8دی در گفتگو با مردم بررسی میکند؛

حیا و غیرت زنان و مردان جامعه در گرمای شمال آب می شود!/ راه حل این معضل را باید در کجا جست جو کرد؟

در جامعه ما که غفلت دولت برای احیا، حفظ و نشر حجاب و عفاف در استان و کشور بیداد می کند، خود مراقبی تنها راه ارزش های اسلامی و برون رفت از بدحجابی ها و کج حجابی های جامعه است.

حیا و غیرت زنان و مردان جامعه در گرمای شمال آب می شود!/ راه حل این معضل را باید در کجا جست جو کرد؟

سرویس اجتماعی ۸دی؛
با فرا رسیدن فصل گرما و اوقات فراغت این روزها حضور مسافران و گردشگران در سواحل دریا و مناطق جنگلی و دشتی بیش از پیش دیده می شود.
با گشت و گذار در جاذبه های گردشگری و حتی خیابان ها آنچه که خواسته و ناخواسته به چشم میخورد وضعیت نا متعارف برخی از زنان است که با البسه غرب زده و آرایشی فریبنده در جامعه حاضر می شوند.
کج حجابی، بد حجابی و در برخی از اوقات بی حجابی پدیده ای است که این روزها در سواحل، کوهپایه ها و مناطق گردشگری استان به وفور دیده می شود.
امروزه پوشش نامناسب و نامتعارف برخی از زنان و دختران در جامعه مخصوصا در استان سراسر گردشگرپذیر گیلان باعث شده تا فضای مسمومی را در کل استان شاهد باشیم.
خانم رضا زاده در گفتگو با خبرنگار ۸دی در رابطه با حضور زنان آرایش کرده در جامعه می گوید: زنان آرایش کرده جامعه ما اکثرا برای غیر از محارم خود آرایش می کنند.
وی با بیان اینکه لزومی ندارد زن در بیرون از خانه خود را بیاراید: گفت: پدران و برادران ما باید غیرت خرج دهند تا حیای جامعه زیر پای نامحرمان لگد مال نشود.
این طلبه حوزه علمیه با اشاره بر اینکه هر چقدر هوا گرم باشد از آتش جهنم گرم تر نیست: گفت: در تعابیر دینی ما پوشش برای زنان بهتر است و متانت و حیا را برای دختران و زنان جامعه پدید می اورد.
خانم الهی یکی دیگر از طلبه های علوم دینی ضمن محکوم کردن بدحجابی در جامعه می گوید: زنان بد حجاب شأن و شخصیت زنان پاکدامن و محجبه را نیز پایین می کشند.
وی با اشاره بر اینکه عده ای از دختران برای جلب توجه با ظاهری فریبنده در جامعه حضور می یابند می گوید: بسیار مشاهده شده که حتی جوانان و مردان هم طیف آنها نیز برای انتخاب همسرهای خود تاکید دارند با افراد محجبه وصلت کنند.
این طلبه مدرسه علمیه رشت با تاکید بر اینکه باید اهرمی برای مقابله با هنجار شکنان در جامعه در نظر گرفته شود گفت: دولت باید با اجرای قوانین صحیح و ثابت در تراز اسلام رویه ای را برای مقابله با هنجارشکنی ها بکار گیرد.
خانم فلاح یکی از کارشناسان علوم تربیتی مدارس گیلان در این رابطه می گوید: یکی از اصلی ترین عوامل بدحجابی در سطح مدارس تربیت از سوی والدین است.
وی با اشاره بر اینکه متاسفانه تمام فشار جامعه بر روی مراکز اموزشی و مدارس است گفت: دانش آموز تنها شش ساعت در دست آموزش و پرورش است و نباید تمام انتظارات تربیتی فرزندان جامعه بر روی فرهنگیان باشد.
فعال فرهنگی تربیتی گیلان با اشاره بر اینکه فشار بدون تعلیم در تربیت اثری بر عکس دارد می گوید: ما طبق قانون دانش اموزان را مجبور میکنیم مانتوهای فلان سایزی بپوشند، هد بزنن و بدون آرایش در کلاس ها حضور پیدا کنند اما دانش آموز به محض اینکه از مدرسه خارج شود آن طور که در خانه و محیط بیرون از مدرسه تربیت شده رفتار می کند که نیاز است مراکز آموزش به تربیت نیز بپردازند.
فلاح با اشاره بر اینکه زمان پرداختن به امور تربیتی کم است و گاها از افراد غیر مجرب در این امر استفاده می شود، می گوید: دانش آموزان تقریبا دو ساعت وقت پرورشی دارند که آن هم با مربی ها و معلم های غیر پرورشی ساعت خود را پر می کند.
وی در ادامه این مطلب می افزاید: در برخی از مدارس مشاهده می شود که دبیر زیست شناسی و فیزیک هم برای دریافت حقوق اضافه در ماه پرورشی نیز تدریس می کند.
خانم عاقل منش از مادران انزلی چی است که دو دختر خود را در مدارس دولتی انزلی به دست آموزش و پرورش سپرده است.
وی با بیان اینکه جو جامعه به گونه ای شده که بی حجابی ارزش شمرده می شود می گوید: بیش از ۹۰درصد همکلاسی های بچه هایم بدون چادر در مدرسه حاضر می شوند که این موضوع باعث خجالت فرزندانم شده است.
این زن خانه دار با اشاره بر اینکه متاسفانه سهم مردم حاشیه سواحل فقط سو رفتارهای گردشگران شده ادامه می دهد: آنچه که گردشگران خارجی و شهرستانهای دیگر برای ما بر جای می گذارند که به تعبیر من بزهکاران اجتماعی هستند فقط بی حجابی و برهنگیشان است.
این شهروند انزلی با اشاره بر اینکه در برخی از مواقع وقتی در شهر قدم می زنیم احساس می کنیم در شهر اروپایی وارد شده ایم می گوید: هر چقدر که به فصل گرما نزدیک می شویم برهنگی دختران و زنان بیشتر می شود و به نوعی انگار در سرزمین اقلیت های مذهبی قدم می زنیم.

با کمی درایت و تأمل در جامعه آنچه که حضورش بیش از پیش ملموس است و کمبودش حس می شود، فرهنگ ایرانی اسلامی است که باید تصمیم سازان و تصمیگیران ارشد کشور عزم خود را جزم کنند و کشوری را که دایه دار فرهنگ ناب محمدی(ص) است را از فقر فرهنگی نجات داده و راهی برای توسعه فرهنگی و حفظ ارزشهای اسلامی پیدا کنند.
طراحی سیاست های الزام آور برای پوشش موازی تبلیغات و نشر ارزش های اسلامی از سوی مراکزی که متولی القای فرهنگ و ارزش در جامعه هستند امروز حضورشان بیش از پیش نیاز است و باید همت مضاعف مجلس، دولت و ملت گمارده شود.
برهنگی فرهنگی و فقدان فرهنگ لازم از یک طرف و افزایش محسوس دما در طرف دیگر باعث شده تا پوشش زنان جامعه دچار رذایل شده باشد.
کمرنگ شدن گشت ارشاد در شهرهای پر جمعیت و گردشگر پذیر یکی از عواملی می تواند باشد که در این امر مثمر الثمر بوده و همچنین مدیریت برنامه ریزی شده جاذبه های گردشگری می تواند در نوع خود تاثیر گزار باشد.
آموزش مکفی و همچنین تبلیغات و فضا سازی مناطق گردشگر پذیر و پر تردد یکی دیگر از عواملی است که در کاهش بد حجابی ها مطمئنا تاثیر گزار خواهد بود.
از همه مهم تر باید تدابیری صورت گیرد تا غیرت به مردان و حیا به زنان جامعه ما بازگردد تا جامعه ای که حکومتی اسلامی دارد با ملت اسلامی همگن شود تا گرمای ۴۰درجه نتواند دین ملت را بگیرد و ارزش ها و زیبایی های جامعه ما برای محرم و نامحرم هویدا شود.
مردان و زنان جامعه ما باید خود مراقبتی داشته باشند و حفظ دین را از خانه های خود شروع کنند و نتیجه این اقدام خود را خواهند دید که همه ی خانواده ها دارای حجاب برتر بوده و آنگاه می توانند با بد حجابی های جامعه برخورد کنند.
مردان جامعه ما باید غیرت نشان داده و جلوی بی حجابی ها و بدحجابی ها را بگیرند چون فضایی که با بد حجابی پدیدار شود ابتدا باعث زایل شدن حقوق مادی و معنوی خود می شوند و سپس به حقوق سایر شهروندان نیز تعدی می کند که این خود نیز گناهی بزرگی است.

زنان و دختران جامعه ما نیز باید مضافا درنگ و تفکر داشته باشند و اقدامی اساسی در حفظ حجاب و عفاف خود داشته باشند و وضعیت حجاب خود را با همت تک به تک خود حمایت و هدایت کنند.
زنان وظیفه سنگینی در جامعه اسلامی برای احیا، حفظ و نشر ارزشهای اسلامی دارند چون حجاب و عفاف یادگار مادرشان حضرت زهرا (س) است و این مهم می طلبد که نقش پر رنگ تری نسبت به عفاف جامعه داشته باشند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
علی
وقتی امام جمعه استان و استاندارو بعض نمایندگان استان اینچنین بر آقای رفیعی میتازند من و شما که باید جول و پلاس جمع کنیم بریم،حتما اوضاع مناسب است که فردی چون پدر معنوی استان از تذکر آقای رفیعی برمی آشوبند، کاسه داغ تر از آش که نباید شد،رهبری اینجا نماینده دارند و نماینده ایشان میگوید اینچنین نیست پس بقیه حرفها...
در حاشیه