مدیرعامل‌شرکت‌شهرک‌های‌صنعتی‌گیلان‌در‌گفتگو‌با‌8دی:

دست‌نوازش دولت با اعطای تسهیلات‌بانکی به شرکت های از‌کارافتاده‌گیلان/شرکتهای با پیشرفت کار بالای ۶۰درصد استان احیا می‌شوند

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان گفت: دولت در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل به شرکت ها و طرح های با پیشرفت کار فیزیکی بالای ۶۰ درصد تسهیلات بانکی ارائه می کند.

دست‌نوازش دولت با اعطای تسهیلات‌بانکی به شرکت های از‌کارافتاده‌گیلان/شرکتهای با پیشرفت کار بالای ۶۰درصد استان احیا می‌شوند

طهمورث لاهوتی اشکوری در گفتگو با خبرنگار ۸دی در خصوص وضعیت شرکت شهرکهای صنعتی با اشاره بر اینکه این سازمان متولی فراهم آوری بخش زیرساخت های شرکت ها و ناحیه های صنعتی است، اظهار کرد: این دستگاه شرایط لازم برای سرمایه گذاری سرمایه گذاران در شهرک ها و ناحیه صنعتی را فراهم می کند.
وی با اشاره بر اینکه واحد ها شناسایی و اقدامات لازم برای استقرار شرکت ها توسط این دستگاه دنبال می شود، گفت: ایجاد و آماده سازی زیرساخاتهایی همچون آب، برق، گاز، فاضلاب و راه از جمله شرایطی است که شرکت شهرکهای صنعتی برای سرمایه گذاران فراهم می آورد.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان در ادامه این مطلب با اشاره بر اینکه پس از تامین این موارد مکان مورد نظر به سرمایه گذاران صنعتی واگذار می شود، تاکید کرد: مرجع صدور جواز تاسیس و پروانه بهره برداری سازمان، صنعت، معدن و تجارت است.
لاهوتی با بیان اینکه پس از دریافت پروانه متقاضی به شرکت شهرک ها مراجعه می کند، افزود: پس از طی مراحل اولیه و اخذ مجوز شرکت شهرکها خدمات را به متقاضیان ارائه می دهد.
وی با اشاره بر اینکه در سطح استان حدود ۳۳ موقعیت صنعتی داریم که در حال واگذاری به سرمایه گذاران صنعتی است، بیان داشت: این موقعیت ها در برخی از شهرستان ها یک و در برخی از شهرستان ها در سه تا چهار موقعیت در ابعاد و اندارزه های متفاوت تحت عنوان شهرک، ناحیه صنعتی و کارگاهی موجود است.
لاهوتی اشکوری با اشاره به فضایی که امروزه در شهرک صنعتی اتفاق افتاده در راستای توسعه بخشی به واحد های صنعتی است، گفت: بر اساس سیاست هایی که دولت تحت عنوان اعطای تسهیلات بانکی در اختیار واحد های صنعتی قرار می دهد، عنوان شده تا دو مورد سرمایه درگردش و طرح های دارای ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی دارند، خودشان را احیا کنند.
وی با اشاره بر اینکه این تسهیلات برای شرکت هایی است که طرح های نیمه ساخته دارند و می توانند با این تزریق بهره بردار شوند، گفت: این تسهیلات برای شرکت هایی است که برای اینکه به بهره بردار ۱۰۰درصدی شوند نیاز به مساعدت دارند.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان با اشاره به ستاد اقتصاد مقاومتی استان اشاره کرد و گفت: طبق نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، دولت عزم خود را جزم کرده و سازمان مدیریت و برنامه ریزی را متولی این امر و مجموعه صنعت، معدن و تجارت نیز یکی از زیرمجموعه هایی است که خود را ملزم به تحقق این شعار کرده است.
وی به حل کردن بیش از ۷۵۰۰ واحد کوچک و متوسط با شرایط فوق را از برنامه های محوری وزارت صنعت و معدن در کل کشور یاد کرد و گفت: در استان گیلان هم همانند کل کشور با اعطای تسهیلات بانکی قابل حل خواهد بود و شرکت های نیمه تمام و گاها از کار افتاده به چرخه تولید باز خواهند گشت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه