حامیان برجام؛

مدیر کل محیط زیست گیلان به جمع حامیان برجام پیوست/ محمدپور: برجام باعث شد تا در بخش زباله سوز پیشرفت خوبی داشته باشیم!

مدیر کل محیط زیست گیلان گفت : برجام و رفع تحریم‌ها باعث شد تا در بخش زباله سوز پیشرفت خوبی داشته باشیم.

مدیر کل محیط زیست گیلان به جمع حامیان برجام پیوست/ محمدپور: برجام باعث شد تا در بخش زباله سوز پیشرفت خوبی داشته باشیم!

به گزارش ۸دی، مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان در کارگروه مدیریت پسماند استان که با حضور استاندار و سایر اعضاء کارگروه تشکیل شد گفت : حفاظت محیط زیست گیلان در سال ٩۵ با عزم جدی تر از قبل قوانین مدیریت پسماند را اعمال و با تخریب کنندگان  محیط زیست مماشات نخواهد کرد.
قربانعلی محمدپور  ضمن تقدیر از شهرداران و فرماندارانی که درسال ٩۴ جلسات کارگروه مدیریت پسماند را  تشکیل و به مصوبات آن جامه عمل پوشاندند گفت  در سال  قبل در مجموع  نود و چهار جلسه  مدیریت پسماند در استان گیلان تشکیل شده     و هم اکنون طرح تفکیک از مبدا در ۵٢  شهر انجام میشود  و همه این تلاشها باعث شده تا در تفکیک زباله از مبداء از ٣٠ درصد به حدود ٧٠ درصد برسیم و امیدواریم با تلاش بیشتر و همکاری همه دستگاههای مرتبط با موضوع  در سال ٩۵ این در صد را به ١٠٠ برسانیم.
محمدپور  از راه اندازی خط دوم کارخانه کمپوست لاکان، راه اندازی کارخانه کمپوست رودسر، ساخت سوله و اصلاح  کارخانه کمپوست انزلی خبر داد و  اضافه کرد مشاور طرح احداث سیستم تصفیه شیرابه کارخانه کمپوست انزلی  نیز انتخاب و این سیستم در آینده نزدیک عملیاتی خواهد شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان  همچنین از سفر هفته جاری خود به اتفاق معاون عمرانی استاندار گیلان به استان گلستان برای بازدید از سیستم جدید بازیافت ساخته مخترعین ایرانی  خبر داد و گفت ان شاالله در صورت تایید و نهایی شدن این طرح در استان گیلان پیاده و راه اندازی خواهد شد.
قربانعلی محمدپور در پایان سخنان خود  با اعلام این مطلب  که در مدیریت پسماند هنوز تا رسیدن به استانداردها فاصله داریم گفت در سال جاری با عزم جدی ،قوانین مدیریت پسماند را اعمال  خواهیم کرد و در مورد تخریب کنندگان  محیط زیست مماشات نخواهیم کرد.

استاندار گیلان نیز در این جلسه بر ضرورت توجه ویژه به ساماندهی پسماند استان از سوی مدیران استانی، فرمانداران، شهرداران و شوراهای شهر تأکید کرد و افزود : مدیریت پسماند یکی از مهمترین اقدامات استان در سال ۹۵ است.

محمد علی نجفی با اشاره به اینکه مردم با فرهنگ و خانواده‌های اصیل گیلانی از دیرباز با رعایت نظافت زبانزد بوده‌اند خاطر نشان کرد : در همه‌ی مباحث تجاری، سرمایه‌گذاری، گردشگری و حتی تلاش برای بهبود اشتغال باید مسئله محیط زیست در نظر گرفته شود.

نماینده عالی دولت در گیلان به عدم وجود تفکیک زباله در سال‌های گذشته در گیلان اشاره و تصریح کرد : بحمدا… اقدامات موثری در این خصوص شکل گرفته و استان رو به پیشرفت است اما راضی کننده نیست.

وی با بیان اینکه نمی‌توان با زباله سلیقه‌ای رفتار کرد گفت : طبق ماده ۱۶ قانون مدیریت پسماند، برخورد با متخلفین پیش بینی شده و دستگاه‌های قضایی و نظارتی در صورت مشاهده تخلف اقدام می‌کنند.

دکتر نجفی با قدردانی از همراهی بخش‌های مدیریتی، پزشکی، زیست محیطی و سمن‌ها گفت : در سال ۹۵ اقدام برای گسترش تفکیک زباله از مبدأ، آموزش و فرهنگ سازی در مردم، جلب مشارکت سازمان‌های مردم نهاد و بخش خصوصی را در این حوزه با جدیت کامل خواستارم.

وی با بیان اینکه ورود دستگاه زباله سوز استان امسال حتماً به نتیجه خواهد رسید افزود : برجام و رفع تحریم‌ها باعث شد تا در بخش زباله سوز پیشرفت خوبی داشته باشیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با تقدیر از همکاری‌های صدا و سیما در بخش‌های مختلف خاطر نشان کرد : صدا و سیما آمادگی دارد هر برنامه‌ای که برای مدیریت پسماند ارائه شود تولید و پخش کند.

وی افزود : درخصوص مدیریت پسماند هر مدیر و یا شهرداری که همکاری کند تشویق و در غیر این صورت برخورد خواهد شد.

استاندار گیلان به نقش موثر دهیاران در هدایت روستائیان به سمت تفکیک و ساماندهی زباله اشاره و خاطر نشان کرد : یکی از اساسی ترین کارها که برای نسل آینده ماندگار می‌شود همین اقدام است.

وی بر ضرورت قرار گرفتن پاک سازی شهر و روستا از زباله در اندیشه‌ی مدیران و مردم تأکید و تصریح کرد : مردم برای ترویج فرهنگ و نهادینه کردن بهداشت عمومی و زیباسازی محیط همکاری لازم را به خرج دهند.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه