آیت الله آملی لاریجانی:

روحانیت شیعه ورود به سیاست را قبول دارد اما قراردادهای ننگین امضا نمی‌کند و کشور را نمی‌فروشد

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه روحانیت شیعه اقتدار و استقلال خود را در طول تاریخ حفظ کرده است، گفت: روحانیت شیعه ورود به سیاست را قبول دارد اما هیچ‌گاه قراردادهای ننگین را امضا نکرده و هرگز حاضر نبوده که مردم و نظام اسلامی را بفروشد. ∎

روحانیت شیعه ورود به سیاست را قبول دارد اما قراردادهای ننگین امضا نمی‌کند و کشور را نمی‌فروشد

به گزارش ۸دی، رئیس قوه‌قضائیه گفت: تلاش برای تغییر نگرش‌های اعتقادی مردم از مظاهر نفوذ است و با اشاره به برخی اقدامات برای ترویج سکولاریسم در جامعه، گفت که روحانیت شیعه ورود به سیاست را قبول دارد اما قراردادهای ننگین امضا نمی‌کند و کشور و مردم را نمی‌فروشد.
آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی در جلسه دیروز مسؤولان عالی قضایی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار اخیر اعضای مجلس خبرگان با ایشان، بیانات رهبری را مهم و توجه به مساله نفوذ را امری حیاتی عنوان کرد و با بیان اینکه رهبری تاکید کردند که از روی احتمال و حدس مساله نفوذ را مطرح نمی‌کنند بلکه براساس اطلاعات و گزارش‌های متقن است، گفت: دشمنان چون می‌دانند با کودتا و فعالیت‌هایی از این قبیل نمی‌توانند به نظام ما ضربه بزنند به همین دلیل به دنبال نفوذ در کشور هستند و نفوذ در تصمیم‌گیری سیاستمداران یکی از روش‌های آنان است که می‌خواهند بدون هزینه به نتایج مطلوب خود برسند. در این روش، دشمن به دنبال این است تا تصمیمی که سیاستمدار ما می‌گیرد، همان نتیجه و خواسته نهایی او باشد.

آیت‌الله آملی‌لاریجانی ورود و نفوذ در ساحت مردمی را روش دیگر نفوذ دشمن در کشور دانست و با تاکید بر ضرورت توجه به این شیوه از نفوذ عنوان کرد: مردم ما به قانون اساسی رای دادند که مبنایش دین اسلام است به همین دلیل به آرمان‌های انقلاب، حضور در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی و این مساله که اسلام می‌تواند جامعه را اداره کند اعتقاد و اذعان دارند و این مسائل جزئی از باورهای مردم ما است و به همین دلیل دشمن به دنبال هجوم علیه این باورها و تغییر در نگرش مردم است.

رئیس قوه‌قضائیه با یادآوری حمایت برخی از دولت‌ها از سکولاریزم به حمایت و فعالیت‌های برخی نشریات دوره اصلاحات در این مسیر نیز اشاره و تصریح کرد: در این دوره برخی مجلات مورد حمایت دولت به دنبال جدایی دین از سیاست بودند و ما بارها نسبت به این مساله اعتراض کردیم چرا که قانون اساسی ناقض و نافی سکولاریزه کردن است و تصریح دارد که تمام قوانین جمهوری اسلامی باید موافق شریعت باشد و به همین منظور همه مسؤولان باید به این قانون ملتزم باشند.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه روحانیت شیعه اقتدار و استقلال خود را در طول تاریخ حفظ کرده است، گفت: روحانیت شیعه ورود به سیاست را قبول دارد اما هیچ‌گاه قراردادهای ننگین را امضا نکرده و هرگز حاضر نبوده که مردم و نظام اسلامی را بفروشد.

 

منبع: وطن امروز

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه