مدیرکل میراث فرهنگی گیلان:

اقتدار امروز ایران اسلامی حاصل تلاش و مجاهدت رزمندگان انقلاب است

علیزاده گفت: پیروزی و اقتدار امروز ایران اسلامی حاصل تلاش و مجاهدت رزمندگان انقلاب در دوران دفاع مقدس و تلاشگران عرصه علم و دانش در سالهای پس از جنگ تحمیلی بوده است.

اقتدار امروز ایران اسلامی حاصل تلاش و مجاهدت رزمندگان انقلاب است

به گزارش ۸دی، مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به تاریخ پرآوازه گیلان و فرهنگ و اصالت غنی مردمان این دیار، بر لزوم تدوین کتب مبنایی در حوزه باستان شناسی و مردم شناسی گیلان تاکید نمود.

گفتنی است رضا علیزاده به مناسبت دهه مبارک فجر با جمعی از فارغ التحصیلان رشته های گردشگری ،جهانگردی و هتلداری دیدار و گفتگو نمود.

در این دیدار علیزاده با بیان اینکه پیروزی و اقتدار امروز ایران اسلامی حاصل تلاش و مجاهدت رزمندگان انقلاب در دوران دفاع مقدس و تلاشگران عرصه علم و دانش در سالهای پس از جنگ تحمیلی بوده است، دانش افزایی را راهکاری برای تبدیل شدن به قدرت جهانی قلمداد نمود.

وی افزایش فارغ التحصیلان دانشگاهی و فعالان علمی را امری خوشایند برای کشور دانست و گفت: بالا رفتن سطح علمی افراد جامعه موجبات تعالی فرهنگی و فراهم شدن مناسبات اجتماعی با دیگر کشورها را فراهم می آورد.

این مسئول اذعان داشت: تعدد رشته های کاربردی در مراکز آموزش عالی فرصتی مغتنم برای شکوفای استعداد جوانان است و هریک از آنها می توانند در رشته های مورد علاقه خود تحصیل نمایند.

علیزاده از دانش آموختگان رشته های مرتبط با صنعت گردشگری بعنوان یکی از مهمترین ارکان توسعه این صنعت یاد کرد و افزود: بهره گیری از توان نیروی انسانی متخصص و مجرب تاثیر چشمگیری در رونق فعالیت های تخصصی دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به جایگاه گیلان در صنعت گردشگری کشور تصریح نمود: همه ساله گردشگران بسیاری این استان را بعنوان مقصد سفر خود انتخاب می نمایند و با حضور و اقامت در گیلان منافع مالی قابل ملاحظه ای را به همراه می آورند.

وی با تاکید بر اجرای سیاست های کاربردی برای افزایش سفر به گیلان و رقبت گردشگران برای خرید و اقامت ، تمرکز بر درآمدافزایی از طریق صنعت گردشگری را راهکاری برای اشتغال جوانان ،رونق اقتصادی برای فعالان عرصه گردشگری و نهایت توسعه پایدار در استان خواند.

این مسئول ، تاریخ پرآوازه گیلان و فرهنگ و اصالت غنی مردمان این دیار را نیازمند معرفی جامع دانست و بر لزوم تدوین کتب مبنایی در حوزه باستان شناسی و مردم شناسی گیلان توسط اساتید فن و محققین تاکید نمود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه