مجلس به یک فوریت طرح مقابله با دولت‌ها و نهادهای خارجی حامی تروریسم رأی مثبت داد

یک فوریت طرح مقابله با دولت‌ها و نهادهای خارجی و بین‌المللی حامی تروریسم با رأی موافق نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

مجلس به یک فوریت طرح مقابله با دولت‌ها و نهادهای خارجی حامی تروریسم رأی مثبت داد

به گزارش ۸دی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز سه‌شنبه ۲۲ دی‌ماه به یک فوریت طرح مقابله با دولت‌ها و نهادهای خارجی و بین‌المللی حامی تروریسم رأی موافق دادند.

وکلای ملت پس از شنیدن سخنان موافق و مخالف، با ۱۳۶ رأی موافق، ۲۲ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۶ رأی، به یک فوریت این طرح رأی دادند.

در مقدمه این طرح به عنوان دلایل توجیهی آمده است: با عنایت به آتش افروزی برخی قدرت‌های فرامنطقه‌ای به ویژه ایالات متحده آمریکا و همچنین سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه در تقویت موج تروریسم در خاورمیانه ، طرح ذیل با قید یک فوریت به مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌شود.

متن طرح که شامل ۸ ماده است، وزارت امور خارجه را مکلف می‌کند که ظرف مدت ۶ ماه به تهیه و انتشار فهرست دولت‌های حامی تروریسم مشتمل بر آن دسته از دولت‌های خارجی که از گروه‌های تروریستی حمایت‌های مادی و معنوی کرده یا پایگاه و تجهیزات در اختیار آن‌ها قرار داده یا اجازه اقامت و یا تردد و یا فعالیت در قلمرو حاکمیت خود را به آنها می‌دهند و یا با آنها به هر شکلی همکاری می‌کنند اقدام کند.

همچنین در مفاد طرح مقابله با دولت‌ها و نهادهای خارجی و بین‌المللی تروریسم دولت موظف شده است نسبت به تنظیم روابط، اعم از قطع و یا کاهش روابط دیپلماتیک و کنسولی با دولت‌های مندرج در فهرست حامی تروریسم اقدام کرده و در مورد اتباع آنها اعم از حقیقی و حقوقی محدودیت‌هایی اعمال کند.

بعلاوه تهیه و ارائه گزارش از اقدامات تروریستی «سیا» سازمان جاسوسی آمریکا در دو دهه اخیر و اقدامات ائتلاف به اصطلاح «ضد تروریسم» از جمله وظایفی است که ۵۳ نفر نماینده امضا کننده این طرح برعهده وزارت امور خارجه گذاشته‌اند.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه