فعالان محیط زیست گیلان به یاری تالاب انزلی شتافتند

این دوستداران طبیعت با وجود سرمای هوا ، سوار بر قایق مسافت زیادی را به جستجوی این گیاه مهاجم که نفس تالاب انزلی را تنگ کرده رفته و اقدام به جمع آوری و انتقال آنها به خشکی کردند.

فعالان محیط زیست گیلان به یاری تالاب انزلی شتافتند

به گزارش ۸دی، جمعی از فعالان محیط زیست گیلان برای حذف گیاه مهاجم سنبل آبی به کمک تالاب انزلی آمدند.

گفتنی است این دوستداران طبیعت با وجود سرمای هوا ، سوار بر قایق مسافت زیادی را به جستجوی این گیاه مهاجم که نفس تالاب انزلی را تنگ کرده رفته و اقدام به جمع آوری و انتقال آنها به خشکی کردند.

81907082-70423117
رییس اداره حفاظت محیط زیست انزلی با قدردانی از حمایت و کمک فعالان محیط زیست گفت :به جهت شکننده بودن اکوسیستم تالاب و زیانهای ناشی از مقابله با به کارگیری روشهای شیمیایی، بهترین راه مبارزه با این آفت ،جمع آوری فیزیکی است.
اکبر میغی اظهار کرد : این پاکسازی در بخش غربی معروف به تالاب بزرگ که کلونی های بزرگی از این آفت طبیعی در آن مشاهده می شود انجام شد.
وی با بیان اینکه سنبل آبی در سرما کمترین رشد را دارد این فصل را بهترین موقع برای جمع آوری عنوان و خاطرنشان کرد : این گیاهان پس از جمع آوری از عرصه تالاب خارج و معدوم شدند.

81907082-70423118
وی با اشاره به این که پاکسازی تالاب از سنبل آبی توسط نیروهای محیط زیست بطور معمول هفته ای دوبار انجام می شود افزود: خوشبختانه در انجام گشت های منظم توسط نیروهای محیط زیست در مرکز و شرق تالاب (سرخانکل) سنبل آبی مشاهده نشده است .
سنبل آبی گیاهی غیر بومی و زیبا است ، به گفته کارشناسان این گیاه مهاجم با رشد بسیار سریع خود در صورت عدم مقابله می تواند در مدت کوتاهی ارتباط آبی دریا و تالاب را مسدود و تالاب را خشک کند .

81907082-70423116
برگ های پهن و قطور این گیاه آزادانه روی آب غوطه ور است، و اجازه ورود نور به آب را نمی دهد و موجب پیشگیری از پدیده فتوسنتز و در نتیجه خفگی آبزیان می شود .
پس از پاکسازی تالاب از سنبل آبی با همکاری اداره امور زندانها و توسط زندانیان راه باز، این دومین برنامه عمومی جهت مقابله و پاکسازی تالاب از این آفت طبیعی بود.
فهرست مونترو آن دسته از تالاب های ثبت شده در معاهده رامسر را دربر می گیرد که با خطر نابودی روبرو است.
گفتنی است تالاب بین المللی انزلی به دلیل ورود انواع آلاینده ها اعم از فاضلابهای صنعتی ، خانگی ، پسماندها ، سموم و رسوبات در فهرست تالاب های در معرض تهدید(مونترو) قرار گرفته است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه