وحدت نیروهای ارزشی در استان تنها راه رسیدن به یک مجلس مستحکم انقلابی

یکی از انواع وحدت، وحدت سیاسی است که همواره در طول تاریخ از سخت ترین انواع آن ها بوده و تنها بزرگمردانی که فداکاری و ایثار را پیشه ی خود کرده باشند توان ایستادگی مقابل نفس خویش و کوتاه آمدن از خواسته خویش در جهت پیشبرد اهداف اسلام را خواهند داشت.

وحدت نیروهای ارزشی در استان تنها راه رسیدن به یک مجلس مستحکم انقلابی

سرویس سیاسی ۸دی؛

قرآن کریم همواره با تعابیری مختلف، وحدت و همبستگی را ستایش کرده و آن را نعمتی الهی دانسته و حتی یکی از علل مهم بعثت پیامبران را نیز برای فرو نشاندن اختلافات و برقراری وحدت در جامعه معرفی کرده است.

یکی از انواع وحدت ، وحدت سیاسی است که همواره در طول تاریخ از سخت ترین انواع آن ها بوده و تنها بزرگمردانی که فداکاری  و ایثار را پیشه ی خود کرده باشند توان ایستادگی مقابل نفس خویش و کوتاه آمدن از خواسته خویش در جهت پیشبرد اهداف اسلام را خواهند داشت.

حداد عادل که همواره به عنوان یکی از نیروهای ارزشی وفاداری خود را به نظام و انقلاب اثبات کرده است در بیانیه انصراف خویش از انتخابات در جهت وحدت نیروهای جریان مطبوعش نوشت:

« اکنون… با در نظر گرفتن واقعیتهای پیش رو در صحنه­ ی انتخابات … انصراف خود را از نامزدی انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران اعلام می­نمایم… با انصراف خود از مردم عزیز می­خواهم معیارهای مورد نظر رهبری معظم انقلاب را در رای دادن به نامزدها دقیقا رعایت کنند و به کسانی رأی دهند که به مبانی جمهوری اسلامی معتقد بوده و شجاع و بانشاط و توانمند باشند و از گفتمان انقلاب اسلامی و ارزشهای مورد نظر امام و رهبری حمایت کنند و پاسدار خون شهیدان و فداکاریهای ایثارگران عزیز و خانواده­ معظم شهدا باشند تا درخشش انقلاب اسلامی در فضای ظالمانه و ظلمانی نظام سلطه جهانی روز به روز افزونتر گردد.»

آنچه که حداد عادل انجام داد در جهت نگرانی اش از باخت انتخاباتی بود که می توانست سرنوشت کشور را تغییر دهد و شاید اگر سایرین نیز به وحدت می رسیدند اکنون لازم نبود دلواپسی و نگرانی در خصوص اصل وجود انرژی هسته ای به عنوان یکی از خطوط قرمز اساسی جمهوری اسلامی داشته باشیم.

شاید حرکت او در آن زمان جواب نداد ولی اکنون می تواند چراغ راه و درس عبرتی برای نیروهای ارزشی و انقلابی باشد تا صخنه ی انتخابات مجلس شورای اسلامی را نبازند و برای رسیدن به هدفی مشترک در جهت اهداف اسلام و انقلاب روی نفس خود پا گذاشته و اگر لازم شد به نفع هم کیشانشان کناره گیری کنند.

گفتنی است اتفاقاتی که در چند روز گذشته رخ داد می تواند نشان از این باشد که در صحنه ی انتخابات مجلس هم ایثارگران و از خود گذشتگانی حضور دارند تا کاری کنند که نیاز نباشد بعد از انتخابات گوشه ای بشینند و جز نگرانی کاری از دستشان برنیاید.

خط شکن این حرکت در استان گیلان سردار عزیز نظرعلی علیزاده بود که با انصراف خود از صحنه انتخابات آن هم در شرایطی که احتمال رای آوردنش از احتمالات نزدیک بود نشان داد که هنوز هم مردانی هستند تا برای تحقق اهداف اسلام از خود گذشتگی کنند.

مردانی از جنس کسانی که تن خود را روی سیم های خاردار می خواباندند تا عبور از معبر را برای همرزمانشان ممکن سازند و امروز پا روی نفس خود گذاشته و اجازه می دهند تا هم کیشانشان سنگر مجلس را فتح کنند.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه