اقدام قابل تقدیر محیط زیست و اداره آموزش و پرورش آستانه/ آیه ۱۹۵ سوره بقره:خود را به دست خود، به هلاکت نیفکنید!

اداره محیط زیست آستانه به همراه آموزش و پرورش این شهر در اقدامی قابل تقدیر دوره های آموزشی را جهت فرهنگ سازی میان دانش آموزان در عرصه محیط زیست علی الخصوص تفکیک زباله در دستور کار قرار داده است.

اقدام قابل تقدیر محیط زیست و اداره آموزش و پرورش آستانه/ آیه ۱۹۵ سوره بقره:خود را به دست خود، به هلاکت نیفکنید!
سرویس فرهنگی ۸دی؛
آیا تاکنون آیه ۱۹۵ سوره بقره به گوشتان خورده است؟ “وَلاَ تُلْقُواْ بِأَیْدِیکُمْ إِلَى التَّهْلُکَهِ” یعنی “خود را به دست خود، به هلاکت نیفکنید!”.
مصداق عینی و قابل لمس آیه ی فوق وضعیت محیط زیست این روزهای جهان است و شاید تا چند ده سال بعد دیگر جنگ مهمترین عامل کشت و کشتار انسان ها نباشد و در رقابتی با محیط زیست بازنده از میدان بیرون بیاید.
یکی از مهمترین تخریب کننده های محیط زیست را می توان زباله نام باد. حجم تولید زباله های انسانی کم کم فضایی دیگر برای زیست باقی نخواهد گذاشت.
گیلان نیز یکی از مکان هایی است که از این پدیده در امن نمانده و روز به روز وضعیت محل جمع آوری زباله هایش ترسناک تر و بدتر می شود. این روزها ارتفاع زباله های دفن شده در سراوان به ۷۰ متر می رسد.
بشر امروزی برای مقابله با این معضل راه هایی را البته پیش بینی کرده است. یکی از این روش ها ، تفکیک زباله از مبدا است که امکان بازیافت آن را فراهم می کند.البته انجام شدن این مسئله در گرو مشارکت عمومی است و مشارکت عمومی تنها زمانی صورت می پذیرد که مردم میزان اهمیت موضوع را بدانند و راهی برای این مسئله جز آموزش نیست.
د رهمین راستا اداره محیط زیست آستانه به همراه آموزش و پرورش این شهر در اقدامی قابل تقدیر دوره های آموزشی را جهت فرهنگ سازی میان دانش آموزان در عرصه محیط زیست علی الخصوص تفکیک زباله در دستور کار قرار داده است.
1
در همین راستا  محیط زیست آستانه اعلام کرد: در ادامه دوره های آموزشی در نظر گرفته شده برای مدارس شهرستان آستانه در مقطع ابتدایی ، یک مرکز آموزشی دخترانه – پسرانه تحت پوشش قرار گرفت .
گفتنی است: طی هماهنگی های به عمل آمده با آموزش و پرورش آستانه قرار بر این است تا پایان سال تحصیلی جاری تمامی مدارس مقطع ابتدایی شهرستان تحت پوشش آموزش محیط زیستی قرار بگیرند .
ابراهیم غلامی رییس حفاظت محیط زیست آستانه اشرفیه گفت : سرفصل های در نظر گرفته شده کاربردی تر و بیشتر حول محور آموزش تفکیک زباله و مدیریت پسماند خواهند بود و همچنین تمهیداتی در نظر گرفته شده که بتوان این کودکان را در قالب گروه های منتخب از طریق مدرسه طبیعت کودکان وارش که در بندرکیاشهر واقع و فعال است تحت پوشش قرار داد .
وی افزود: مدرسه طبیعت کودکان وارش هم اکنون با برپایی کلاس های آموزشی با متدد روز دنیا و روش تجربه محوری اقدام به آموزش علوم طبیعی و محیط زیست به کودکان می نماید . در این مدرسه کودکان در قالب تور های آموزشی نیم یا یک روزه از طریق تجربی و لمس طبیعت و حیات وحش اقدام به آموزش کودکان میکند.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه