سیاهکل قطب تولید فرش گیلان/ پنجمین کارگاه تولید فرش دستباف در سیاهکل افتتاح شد

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سیاهکل گفت: استقبال بی نظیر، همت والا و ارزشمند بافندگان فرش سیاهکل موجب شد که این شهرستان با وجود مشکلات فراوان به یکی از قطبهای تولید فرش استان تبدیل شود و با تلاش و موفقیت، راه‌های پیشرفت را طی کند.

سیاهکل قطب تولید فرش گیلان/ پنجمین کارگاه تولید فرش دستباف در سیاهکل افتتاح شد

به گزارش ۸دی به نقل از درسیاهکل، پنجمین کارگاه تولید فرش دستباف سیاهکل با حضور زیرک معاونت بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، جعفرزاده معاون فرماندار و تعدادی از مسئولان این شهرستان افتتاح شد.

محمد رضا قلی پور مبرهن رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سیاهکل در حاشیه این افتتاح اظهار داشت: این کارگاه تولیدی در حال حاضر با تولید دو تخته فرش ۲۴متری نفیس و با اشتغالزایی ۱۰ نفر در ساختمانی با زیر بنای ۷۰متر افتتاح شد.

وی افزود: در حال حاضر این شهرستان دارای ۵۱۷ نفر بافنده فرش بوده که از این تعداد ۲۸۶ نفر تحت پوشش تامین اجتماعی می باشند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سیاهکل تاکید کرد: استقبال بی نظیر، همت والا و ارزشمند بافندگان فرش سیاهکل موجب شد که این شهرستان با وجود مشکلات فراوان به یکی از قطبهای تولید فرش استان تبدیل شود و با تلاش و موفقیت، راه‌های پیشرفت را طی کند.

قلی پور با اشاره بر اینکه با سرمایه اندک، فن آوری ساده، تجربه عمیق و کافی می توان اشتغالزایی مناسبی را ایجاد کرد، گفت: اداره صنعت، معدن و تجارت با همکاری صندوق کار آفرینی امید به جای تزریق مستقیم نقدینگی به این بخش، با اعطای تسهیلات با نرخ ۴ درصد از پشتیبانان تولید فرش حمایت می کند.

وی با تشریح اهداف اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سیاهکل، تصریح کرد: ایجاد اشتغال، شناساندن و عرضه هرچه بیشتر هنر باستانی فرش دستباف ایرانی و حمایت از فرش بافان؛ یکی از مهمترین اهداف این اداره می باشد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سیاهکل ابراز کرد: در هفته گذشته حسن آقاعلیزاده رئیس اتحادیه فرش شهرستان سیاهکل  موفق شد به عنوان اولین تولیدکننده و صادر کننده نمونه فرش دستباف استان گیلان از دست استاندار لوح تقدیر دریافت کند.

قلی پور ضمن تشکر از حمایتهای فرماندار و اعضای کارگروه اشتغال شهرستان برای بدست آوردن این موفقیت، افزود: آقاعلیزاده در نمایشگاههای بین المللی داخلی و خارج از کشور نیز شرکت می کند و تولیدات فرش دست باف ایران را به جهانیان نشان داده و عرضه می کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه