مهدهای کودک مساجد گسترش می‌یابد

تفاهم‌نامه تأسیس، گسترش و تقویت مهدهای مساجد در سراسر کشور به امضاء روسای سازمان بهزیستی کشور و سازمان بسیج جامعه زنان رسید.

مهدهای کودک مساجد گسترش می‌یابد

به گزارش ۸دی، رئیس سازمان بهزیستی کشور دراین مراسم اظهار داشت: این تفاهم‌نامه در راستای ایجاد و گسترش مهدهای مساجد و تقویت ارتباط جامعه با مساجد به امضا رسیده است.

انوشیروان محسنی بندپی با اشاره به ظرفیت سازمان بسیج خاطر نشان کرد: این سازمان پتانسیل و ظرفیت خوبی در ابعاد مختلف اقتصادی، ‌فرهنگی و سیاسی دارد و می‌توان از شرایط موجود این سازمان برای توسعه کشور استفاده کرد.
محسنی بندپی گفت: ‌بسیج کاربردهای زیادی دارد که از آن جمله می‌توان به فعالیت‌های اجتماعی، آموزشی و سیاسی آن اشاره کرد ضمن اینکه این سازمان در محرومیت‌زدایی و کارهای عمرانی اقدامات خوبی را انجام داده است.وی با اشاره به همکاری بهزیستی با سازمان بسیج مستضعفین خاطر نشان کرد: در این زمینه بنا داریم از ظرفیت بسیج در مساجد به نحو مطلوب‌تری استفاده کنیم و به همین جهت تفاهم‌نامه‌ای جهت تأسیس، گسترش و تقویت مهدهای مساجد در سراسر کشور با سازمان بسیج زنان به امضاء رسید.محسنی بندپی با اشاره به اهمیت تعلیم و تربیت براساس آموزه‌های دینی تصریح کرد: نقش زنان به برکت انقلاب در عرصه‌های اجتماعی گسترش یافته است و ما می‌توانیم از این ظرفیت به نحو مطلوب‌تری استفاده کنیم.
وی با اشاره به سیاست‌های سازمان بهزیستی در خصوص توسعه مهدهای کودک تصریح کرد: بهزیستی متولی مهدهای کودک درسطح کشور است و به همین جهت توجه ویژه‌ای به آموزش در مهدهای کودک دارد و در همین راستا از ظرفیت دستگاه‌های مختلف استفاده می‌کند.
مینو اصلانی رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور نیز ضمن تقدیر از همکاری‌های سازمان بهزیستی در خصوص راه‌اندازی مهدهای مساجد گفت: سازمان بسیج زنان در زمینه‌های  مختلف به ویژه حوزه نونهالان فعالیت‌های جدی را آغاز کرده است که از آن جمله می‌توان به راه‌اندازی حلقه‌های صالحین و همچنین مهدهای قرآنی و مساجد اشاره کرد.
وی گفت: سازمان بسیج زنان به دلیل اهمیت تعلیم و تربیت و همچنین خلاء‌های موجود در کشور وارد عرصه راه‌اندازی مهدهای مساجد شده است که امیدواریم بتوانیم با همکاری سازمان بهزیستی کشور تعداد مهدهای قرآنی را افزایش دهیم.اصلانی گفت: بخش عظیمی از جمعیت ما را در مساجد نونهالان تشکیل می‌دهند و ما می‌توانیم با استفاده از ظرفیت و پتانسیل دستگاه‌های مختلف اقدامات لازم را برای آموزش، تعلیم و تربیت این نونهالان انجام دهیم.
رئیس بسیج جامعه زنان از فعالیت بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ مهد قرآنی در سراسر کشور خبر داد و گفت: ۲۳۰ مورد از این مهدهای قرآنی در تهران فعال هستند و امروز نیز به منظور گسترش تأسیس مهد‌های قرآنی در کشور تفاهم‌نامه‌ای با سازمان بهزیستی به امضا رسید.
وی افزود: همچنین امسال ۱۲ جلد کتاب خاص این مهدها  توسط بسیج جامعه زنان تدوین شد که در نوع خود ارزشمند است و کارشناسان حوزه کودک هم آنها را تأیید کرده‌اند.
اصلانی تصریح کرد: این کتاب‌ها به محضر رهبر انقلاب  نیز تقدیم شده است که بسیار مورد استقبال ایشان قرار گرفت و آنها را به نوه‌های خود اهدا کردند.
انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه