رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آستارا خبر داد

آغاز طرح آرامش بهاری در امام‌زادگان آستارا / پیش‌بینی توزیع ۲ هزار قطعه هدیه فرهنگی در بین گردشگران

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آستارا با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در امام‌زادگان ابراهیم و قاسم(ع) این شهرستان گفت: مدت‌زمان اجرای طرح آرامش بهاری در امام‌زادگان این شهرستان از ۲۵ اسفندماه سال جاری تا ۱۵ فروردین‌ماه سال ۹۷ است.

آغاز طرح آرامش بهاری در امام‌زادگان آستارا / پیش‌بینی توزیع ۲ هزار قطعه هدیه فرهنگی در بین گردشگران

به گزارش هشت دی،جمشید مهدوی در آستارا با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در اما‌م‌زادگان ابراهیم و قاسم(ع) این شهرستان اظهار کرد: این طرح با هدف ارتقای دانش دینی و تقویت باورهای مذهبی گردشگران داخلی و خارجی در دستور کار سازمان اوقاف و امور خیریه قرار گرفته است.

وی مدت‌زمان اجرای طرح آرامش بهاری در امام‌زادگان ابراهیم و قاسم(ع) شهرستان آستارا را از ۲۵ اسفندماه سال جاری تا ۱۵ فروردین‌ماه سال ۹۷ دانست و تصریح کرد: امسال ۲۵ نفر از خادمین افتخاری در قالب طرح مذکور با ما همکاری دارند که پنج نفر از آن‌ها مبلغین دینی و پنج نفر نیز خواهران فعال فرهنگی هستند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آستارا تعداد غرفه‌های خیمه معرفت طرح آرامش بهاری را شش غرفه متشکل از غرفه کودکان، غرفه مشاوره خانواده و وقف، غرفه پاسخ به سؤالات شرعی، غرفه حجاب و عفاف، غرفه کتاب و محصولات فرهنگی و غرفه چندرسانه‌ای دانست.

به‌گفته این مسئول، بازی‌های کودکانه، مار و پله در حیاط امام‌زادگان، آشپزی فوری دختربچه‌ها، اقامه نمادین نماز کودکانه با امام جماعت در خیمه‌ها، مسابقه قرآن بخوان و جایزه‌بگیر، نقاشی و رنگ‌آمیزی روی دیوار از جمله برنامه‌هایی است که امسال در قالب طرح آرامش بهاری برای کودکان پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به توزیع حدود دوهزار قطعه هدیه فرهنگی اعم از کتاب، مجله، لوازم‌التحریر، وسایل بازی کودکانه و صنایع‌دستی شهرستان آستارا در بین گردشگران نوروزی طرح آرامش بهاری گفت: این تعداد هدیه فرهنگی با کمک اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان تهیه شده و احتمال افزایش آن نیز وجود دارد.

مهدوی تعداد استقبال‌کنندگان طرح آرامش بهاری در نوروز سال ۹۶ را ۸۵ هزار گردشگر دانست و افزود: از زائرسرا و حسینیه امام‌زادگان برای اسکان گردشگران نوروزی استفاده می‌شود و برای پاسخ‌گویی به سؤالات شرعی گردشگران، دو مبلغ بومی و سه مبلغ غیربومی اعزامی از قم در خیمه‌های معرفت حضور پیدا می‌کنند.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه