سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بندر آستارا؛

مراسم عزاداری اربعین در امامزادگان آستارا برگزار می‌شود

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بندر آستارا گفت: در صورت مساعد بودن شرایط جوی مراسم عزاداری اربعین حسینی در محوطه آستان مقدس امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) آستارا برگزار می‌شود.

مراسم عزاداری اربعین در امامزادگان آستارا برگزار می‌شود

به گزارش ۸دی،حجت‌الاسلام«محمدمهدی حبیبی» با تسلیت فرا رسیدن ایام اربعین حسینی، اظهارکرد: ویژه برنامه‌های ایام اربعین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آستارا برگزار می‌شود.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بندر آستارا از پخت نان نذری و توزیع آن بین شهروندان خبر داد و افزود: این برنامه به همت اتاق اصناف و تعدادی از نانوایان اجرا می‌شود.

وی با بیان‌اینکه در صورت مساعد بودن شرایط جوی آیین عزاداری اربعین حسینی در محوطه آستان مقدس امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) برگزار می‌شود، تصریح‌کرد: در مسیر حرکت عزاداران به سمت امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) موکب‌های پذیرایی از زائران برپا می‌شود.

حجت‌الاسلام حبیبی گفت: موکب‌های پذیرایی به همت شورای هیئات مذهبی شهرستان آستارا راه‌اندازی می‌شود.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بندر آستارا از برگزاری مسابقه کتابخوانی و دل‌نوشته به مناسبت اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) در این شهرستان خبر داد و افزود: این مسابقه در شبکه شاد و به همت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان و با همکاری آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

وی برگزاری همایش بانوان عاشورایی در جوار حرم مطهر شهدای گمنام در روز اربعین و محفل جاماندگان کاروان پیاده‌روی اربعین حسینی در یادوراه شهدای مسجد حضرت محمد رسول الله(ص) در شب اربعین حسینی را از دیگر برنامه‌های این ایام در شهرستان آستارا برشمرد و تصریح‌کرد: این برنامه‌ها به همت هیئت رزمندگان اسلام و واحد خواهران این هیئت برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام حبیبی از برگزاری مراسم اربعین حسینی و برنامه‌های دهه آخر صفر در مساجد شهری و روستایی شهرستان آستارا خبر داد و خاطرنشان‌کرد: به مناسبت اربعین حسینی و ایام پایانی ماه صفر میادین و خیابان‌های شهر به همت شهرداری بندر آستارا و شهرداری لوندویل سیاه‌پوش می‌شود.

منبع: شبستان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه