استاندار گیلان:

برای گسترش بازار صنایع دستی نیاز به ارتباطات جهانی داریم

استاندار گیلان گفت: برای گسترش بازار صنایع دستی باید به بازار جهانی ورود کرد که این مهم بدون ارتباط با دنیا محقق نمی‌شود.

برای گسترش بازار صنایع دستی نیاز به ارتباطات جهانی داریم

به گزارش ٨دی،  همایش نقش و جایگاه صنایع دستی در دولت تدبیر و امید  صبح امروز هم زمان با روز جهانی صنایع دستی در استانداری گیلان  برگزار شد.
در این همایش تعدادی از این هنرمندان به بیان دیدگاهها و مشکلات خود پرداختند.

هنرمندان با بیان اینکه وضعیت موجود حال حاضر بازار، ادامه‌ی کار را  دشوار کرده است تاکید کردند اگر صنایع دستی و صنعت گری بومی مورد بی‌مهری قرار گیرد، هنر آبا و اجدیمان نابود می‌شود.

نماینده ی هنرمندان با اشاره به اینکه هنرمندان برای پاسداشت کشور آتش به اختیارند تاکید کردند: عدم ارائه‌ی بازارچه، نبود امنیت شغلی، نداشتن اتحادیه و بیمه، هنرمندان را مجبور به رقابتی کمی کرده و نان به نرخ روز خور می شویم.

تخصیص ساختمانهای بلااستفاده ی دولتی برای کار هنرمندان، رتبه بندی کارگاهی، عنایت به بدهکاری های بانکی هنرمندان، خرید هدایای دولتی از هنرهای صنعتی برای چرخه ی اقتصادیبیشتر از خواسته های دیگر هنرمندان از استاندار گیلان بود.

محمد علی نجفی استاندار گیلان نیز در این همایش ضمن قدردانی از تلاش هنرمندان صنایع دستی اظهار داشت: هر جا که عشق، هنر و خلاقیت خودنمایی کند، خشونت، غفلت و دشمنی از بین می رود.

وی از اهتمام جدی مدیران استانی از هنرمندان و صنعت گران خبر داد و در ادامه گفت: برای گسترش بازار صنایع دستی باید به بازار جهانی ورود کرد که این مهم را نمی توان با قطع ارتباط با دنیا محقق کرد.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه در دولت یازدهم گامهای خوبی برداشته شده است تصریح کرد: نیاز به ارتباط جهانی و منطقه ای، توسعه‌ی زیر ساختها و همچنین توسعه‌ی بازار داخلی، در جامعه برای گسترش استعداد صنایع دستی وجود دارد.

نجفی حل معضل بیمه را کشوری دانست و در ادامه افزود: قطعا حل این مسئله را از دولت و شخص رئیس جمهور پیگیری خواهیم کرد.

استاندار گیلان شنیدن نقطه نظرات هنرمندان و صنعتگران را مهم تلقی کرد و از مسئولان صنایع دستی و میراث فرهنگی خواستار حضور تنی چند از این هنرمندان در جلسات مدیران استان شد.

نجفی در پایان با بیان اینکه همه ی امکانات دولتی را در خدمت هنرمندان برای اعتلای هنر صنایع دستی و صنعت گری قرار می دهیم گفت: امیدواریم که بتوانیم با بهره گیری از این استعداد، استانی بدون بی کار داشته باشیم.

علیزاده مدیرکل صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری استان نیز در این همایش به مشکلات و دغدغه های هنرمندان اشاره کرد و خواستار  افزایش اعتبارات برای تامین زیر ساختهای آموزشی شد تا موجب تداوم هنر صنایع دستی و به تبع آن اشتغال شود.

گفتنی است در پایان این مراسم تنی چند از هنرمندان و صنعتگران برجسته ی استان توسط استاندار و مدیران دولتی تجلیل شدند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه